MIksi pitää odottaa aborttia?
Olen viikolla 4, pääsen ekalle lääkärille vasta viikolla 6. Miksi aborttia ei tehdä heti?
Kommentit (29)
No eihän tuossa vaiheessa ultrassa näy juuri mitään. Mm.siksi
Ne haluavat jonkun varmistuksen siitä ettei ole esim kohdun ulkopuolinen raskaus?
Voihan tuo mennä itsestäänkin kesken vielä siinä odotellessa. Papereiden kanssa menee aikaa ja aikoja sairaalaan ei ole vapaana päivän varoitusajalla.
Okei, kiitos vastauksista. Jäi vaan vaivaamaan miksi joudun odottamaan parikin viikkoa.
- AP
Se raskaus nyt varmaan ei kuitenkaan uhkaa henkeäsi, joten ei sen abortinkaan pitäisi mennä mihinkään leikkauslistan kärjille.
Harkinta-aika. Moni katuu äärimmäisen syvästi asiaa loppuelämän. Tuskin kukaan on katunut ettei tehnyt aborttia.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:57"]
[/quote]
No eikö esim. viikolla 5 näy verikokeessa? Tai jo tuossa vaiheessa? Mä menin yksityiselle just tuon takia, etten halunnut odptella päivääkään turhaan tuossa vaiheessa. Kuitenkin sairaalaan sain ajan 2 viikon päähän siitä lähetteestä. Abortti tehtiin arviolla 7+1 viikolla, siis hedelmöityshetkestä ei varmuutta, koska ei ainakaan stemmannut normikiertoon.
Mää varmaan hengarilla koittasin itse että Sais pois:D oisinpa jo 30vee niin Sais steriloinnin..
Mulla oli ap sama, tein positiivisen raskaustestin kun menkat oli päivän myöhässä, soitin saman tien neuvolaan että haluan keskeytyksen, neuvolalääkärille joka teki lähetteen pääsin muistaakseni suht nopeasti, mutta sinne itse keskeytykseen pääseminen oli sit viikoilla 6+ jotain. Mulla onneksi näkyi ultrassa vaan pieni möntti, ei edes sykettä vielä. Vähän se ärsytti, kun ne oikein näytti mulle sitä, varmaan ajattelivat että tulisin katumapäälle. Muutenkin olivat todella tylyjä siellä polilla. Mutta oli se tosiaan kurjaa odotella se pari viikkoa, tuntea sitä pientä poltetta vatsassa. Mulla ei onneksi ehtinyt silloin olemaan pahoinvointia. Mulle abortti sillä hetkellä oli oikea ratkaisu, päivääkään en ole katunut.
Terveydenhoitojärjestelmä on pronatalistinen eli lisääntymistä pidetään sen piirissä hyvänä ja toivottavana ja lasten hankkimista pyritään monin tavoin edistämään. Samasta syystä aikuinen ihminen ei voi päättää omasta sterilisaatiostaan: valtio haluaa viimeiseen asti pitää kiinni siitä mahdollisuudesta, että saataisiin nainen alistumaan äitiyteen.
Ihmiselle, joka ei missään tapauksessa halua olla raskaana, tuo odotus tuntuu yhtä pahalta kuin kohtuun kuolleen sikiön poiston odottelu sellaisesta, joka haluaisi lapsen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:07"]
Harkinta-aika. Moni katuu äärimmäisen syvästi asiaa loppuelämän. Tuskin kukaan on katunut ettei tehnyt aborttia.
[/quote]
Miksi minun katumiseni tai katuatta jättämiseni pitäisi kuulua lääkäreille pätkääkään?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:07"]Harkinta-aika. Moni katuu äärimmäisen syvästi asiaa loppuelämän. Tuskin kukaan on katunut ettei tehnyt aborttia.
[/quote]
Mun serkku katuu ettei tehnyt aborttia, on sanonut sen monesti. Hänen elämänsä mies jätti hänet koska piti lapsen (mies ilmoitti heti ettei haluu koskaan lapsia) ja hän ei vaan ole äiti-tyyppi ja lapsi viettääkin melkein kaiken aikansa mummollaan eli tädilläni.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:58"]Ne haluavat jonkun varmistuksen siitä ettei ole esim kohdun ulkopuolinen raskaus?
[/quote]
No sitäkin
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:57"]
[/quote]
No eikö esim. viikolla 5 näy verikokeessa? Tai jo tuossa vaiheessa? Mä menin yksityiselle just tuon takia, etten halunnut odptella päivääkään turhaan tuossa vaiheessa. Kuitenkin sairaalaan sain ajan 2 viikon päähän siitä lähetteestä. Abortti tehtiin arviolla 7+1 viikolla, siis hedelmöityshetkestä ei varmuutta, koska ei ainakaan stemmannut normikiertoon.
[/quote]
No verikoe toki kertoo raskauden. Muttei esim.alkion sijaintia
onko se niin kamalaa odottaa pari viikkoa? vai onko kuitenkin tuska tehdä murha.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:39"]
onko se niin kamalaa odottaa pari viikkoa? vai onko kuitenkin tuska tehdä murha.
[/quote]
No on se varmaan ikävää pitää sisällään jotain solurykelmää, jota ei halua? Varmaan haluisit syöpäkasvaimestakin eroon mahdollisimman nopeasti? Täällä on ihan asiallisesti keskusteltu abortin aikatauluista, turha sun on tulla jeesustelemaan. Me syödään alkioita aamupalaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:39"]
[/quote]
Paskat se mikään murha ole. Ei se limainen sikiö ole vielä antanut mitään tälle yhteiskunnalle tai tuottanut varmaan ainoatakaan ajatusta tai asiaa tähän maailmaan. Ei ole siis keltään pois.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:41"]
Kertoisitko vähän että miksi haluat tehdä abortin? Se ei ole mikään hampaanpoistoon verrattavissa oleva "toimenpide" vaan siinä keskeytetään jo alkanut ihmiselämä. Kannattaa oikeesti miettiä että abortti on lopullinen päätös koska kuollutta lasta ei saa enää myöhemmin takaisin vaikka kuinka kaduttaisi. Sun lapsellasi on oikeus elää. ---- Voit kysyä kelasta että mitä tukia oot oikeutettu saamaan ja jos kaipaat keskusteluapua niin sitä saa mm. Itu-projektilta: http://ituprojekti.net/fi/
[/quote]
Hei, minusta syyni abortille eivät kuulu tuntemattomille ihmisille netissä. Halusin vain tietää miksi abortin saamisella on aikataulu, ja siihen sainkin jo vastauksen. :)
- AP
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:39"]
[/quote]
Paskat se mikään murha ole. Ei se limainen sikiö ole vielä antanut mitään tälle yhteiskunnalle tai tuottanut varmaan ainoatakaan ajatusta tai asiaa tähän maailmaan. Ei ole siis keltään pois.
[/quote]
Aika karmee hmiskäsitys sulla, sori nyt vaan.
Miksi pitää mennä aborttiin?