Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltätyä lastenvahtihommasta kohteliaasti?

Vierailija
24.05.2015 |

Kaveri on poikaansa meille kokoajan tuputtamassa, eikä kiinnostaisi. En kuitenkaan haluaisi suututtaa kaveriani.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että et ehdi etkä halua

Vierailija
2/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoat muihin menoihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilmaista asia kohteliaasti? Teen töitä kotona, joten en voi vedota että olisin muualla.

ap

Vierailija
4/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot että kun teet töitä niin sinun pitää keskittyä niihin ja lapsen vahtiminen häiritsisi liikaa.

Vierailija
5/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:19"]

Miten ilmaista asia kohteliaasti? Teen töitä kotona, joten en voi vedota että olisin muualla. ap

[/quote]

Siten että teet töitä. Vaikka teet töitä kotona, olet silti töissä etkä vapaalla.

Vierailija
6/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi monta kertaa kieltäydyt kohteliaasti niin luulisi tajuavan lopulta lopettaa tyrkyttämisen, jos ei lopeta niin sano hänelle että sinua harmittaa aina joutua kieltäytymään joten voisit vaikka itse kutsua pojan kun sinulle sopii.. kohteliaita kieltäytymisiä ovat mitkä vaan verukkeet ja samalla  todennäköisesti myös tosiasiat: olet väsynyt, olet kiireinen, et vaan nyt jaksa kun on niin paljon kaikkea, pakko keskittyä töihin, täytyy tehdä suursiivous, käydä kaupassa jne.

Mielestäni kaikki syyt kelpaavat, mutta kieltäytyminen ilman mitään perusteluja saa usein loukkaantumaan..

Sama jos tahtoo kieltäytyä juhlista, perustele pois jääminen, muutoin usein kutsuja loukkaantuu..

Vierailija
7/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi perustella jos ei halua hoitaa toisten lapsia?

Vierailija
8/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan ihan reippaasti, että ei kiitos, nyt ei sovi!

Vierailija
9/9 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6 vkoa kesälomaa tänä kesänä ja tiedän ongelmasi. Viimeistään vappuna alkaa nämä kyselyt milloin olen ja voinko ottaa lapsen hoitoon.

viime kesänä aloin ihan uuden tavan.

sanoin käy, veloitan 10 e tunti ja maksu pitää olla viim 2 vkoa etukäteen . Jos summaa ei näy, silloin ei ei sopimusta ole.

pari krt on joku lapsi ollut tulossa, mutta olen voinut sanoa kun rahat eivät näkynyt tilillä, meillä on jo muuta suunnitelmia haen voi enää ottaa.

ehdotan samaa, sanot että haluat ettei hän pyytäisi aina samaa.