Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

INFP, onko ketään?

Vierailija
24.05.2015 |

Millaisia olette? Itsellä vahva intuitio asioihin, vilkas mielikuvitus, viihdyn yksin välillä ja olen mieluummin sivusta seuraaja kuin keskipiste. En ole oikein koskaan löytänyt sellaista ihmistä joka omaa nämä piirteet.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai tuollainen. Alun perin olin enfp, mutta tiedäthän mitä tämä tasapäistävä yhteiskunta ja vuosia jatkunut kiusaaminen voi ihmisen psyykeelle tehdä. Joskun hyvin nuorena luulin että muut ajattelevat ja tuntevat samalla herkkyydellä kuin minäkin, olin niin väärässä.

Vierailija
2/44 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, nörttihoroskoopit! Tää nettitesti sano mulle että oon tosi herkkä ja älykäs ja siis ihan johtaja-ainesta niinku joku Einstein tai se Amerikkalainen pressa, onks muita uniikkeja lumihiutaleita kokoontunut vauvapalstalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs INFP tyypit saatte tästä:

http://kunkoululoppuu.fi/duunikone/

Alkoi kiinnostaa tuon ehdottama "johtajien konsultointi"...

Olen itseasiassa tehnyt tuollaista konsultointia aika paljon tosin ilmaiseksi. Lähetän nimittäin firmoille kritiikkiä jos on jotain parannettavaa tuotteissa. Kirjoittelen myös firmojen foorumeille siinä toivossa että sillä on jotain vaikutusta.

Kiinnostaisi jonkinlainen INFP tapaaminen vaikkapa tallinna risteilyllä tms koska uskon että tunnistan "hyvät tyypit" naamasta parissa sekunnissa ilman mitään keskustelua. Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä paljon INFP koska tuntuma on että en tunnista INFP ulkonäöltä vaan sen sijaan tunnistan "johtajatyypit" ulkonäöltä koska INFP:nä tarvitsen jonkun johtajatyypin toteuttamaan visioitani. Haave olisi perustaa joku INFP porukka jonka päämäärä olisi toteuttaa porukan jäsenien unelmia (noh siis ainakin löytää henkilöitä joilla on melko vastaavat unelmat - luulisin että INFP:t jäävät helposti "sossupummeiksi kun mitenpä muuten aikaa jää sellaiselle mistä pidämme)

Omaperäisiä piirteitäni: olen aina myöhästellyt (onkohan tavallista INFP keskuudessa...) koska jätän aina lähtemisen ja muutkin jutut viime hetkeen. Oletan (tai oletin aikanaan) että kaikki ovat luotettavia ja puhuvat aina totta. Välttelen tylsiä henkilöitä jotka eivät puhu aina järkevää asiaa/uusia ideoita tai anna aikaa pureksia mitä on sanottu - ideaali minulle on wiki-foorumi (vähän kuin google wave/stack*), jossa voi muokata kirjoituksia ja tehdä niistä wikityyppisiä ja katsoa muokkaushistoriaa ym. Vähättelen paljon, välillä liioittelen hieman, koitan vääntää vitsiä asiasta kuin asiasta. Koen musiikin ja rytmin todella syvällisesti ja kerään asioita joista pidän kunhan eivät vie liikaa tilaa (eli lähinnä digiä). En kuitenkaan jaa mitään julkisesti tai käytä somea (uskaltauduin tänne poikkeuksena kirjoittamaan kun näin että täällä oli samanhenkisiä kirjoittajia).

Luen ja mietin todella paljon (liikaa, pitäisi liikkua ulkona enemmän mutta koen sen jotenkin tylsäksi kun ei ole ketään saman henkistä jonka kanssa liikkua - tosin enpä ole kysynytkään koska harrastan niin vähän liikuntaa etten pysyisi kenenkään perässä - pidän kyllä kovasti eräistä liikuntalajeista mutta yksin lähteminen jonnekin kauemmas niitä harrastamaan on itseltäni paljon vaadittu).

Minulla on myös joitain "salaisia" projekteja kuten varmaan että muillakin 'keksijä-visionääreillä' on. Näistä puhun harvoille.

Tunnistan aika paljon itseäni kun luen kuuluisista kirjailijoista tai vaikka Steve Jobs elämänkerrasta, eli olen kanssa aika hankala tyyppi jos en ole vielä sisäistänyt miksi asiat tehtään tietyllä tavalla tai joku haluaa jotain tehtävän näin muttei osaa selittää miksi juuri niin on paras.

Tunteeko muut INFP täällä soveltuvansa parhaiten kirjoittaja/lobbaamis/konsultointi/laki jne tehtäviin jossa voi selittää omat visiot yksityiskohtaisesti vai antaako duunikone jotain aivan muunlaista teille?

Vierailija
4/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Myös minulla on ollut näitä salaisia projekteja. Taas on yksi meneillään...Duunikone antoi minulle jotain muuta mitä teen työkseni.

Vierailija
5/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös infp tyyppi. Olen innokas kokeilemaan uutta ja kiinnostuin syvällisesti mielenkiinnonkohteistani. Läheiseni sanovat, että en tee niitä vapaa ajallani kuin luen persoonallisuus- ja kehityspsykologiaa. Tunnen häpeää usein kiinnostuksestani. Pitäisi siivota kotona, tehdä lapsen kanssa jotain konkreettista ja saada opinnäytetyö valmiiksi. Ehkä kesäkuuhun mennessä olen saanut tarpeekseni näistä aiheista ja tilalle tulee jokin muu intensiivinen kiinnostuksen kohde. Nuorempana mielenkiinnon kohde oli minut täysin pauloihinsa, mutta nyt olen henkisesti paremmassa tasapainossa.

Mielikuvitusmaailma on ollut minulle aina tärkeä. Siellä olen elänyt sellaisia asioita, joita en ole tosi elämässä kokenut. Vieläkin minulla on mielikuvitusystävä, jolle höpisen kotona yksin ollessani päiväntapahtumia, joita en muille kehtaa tai voi kertoa.

Minulla ei ole paljoa läheisiä ystäviä. Nykyään hyvänpäiväntuttuja on paljon ja jälkeen heidän kanssaan silloin kuin siitä tuntuu. Tarvitsen kovasti omaa aika ja hiljaisuutta. Tunnen yksinäisyyttä melko harvoin. Kaipaan lähinnä ns. sielunkumppania. Olen sinkku, mutta minulla on oma pikku silmäteräni kasvatettavana.

Arvot ja henkisyys ovat minulle tärkeitä. Minua ärsyttää kovasti tämä nykyajan luona sekaisin ja materialismi. Todella hatvoin pääsen sellaiseen seuraan, jossa voin avoimesti ilmaista arvojani. En kuitenkaan älä vähättelemään muiden arvoja.

Vierailija
6/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen mbti-aloitus. Itse taas olen INTP/ENTP ja nainen. Tykkään paljon teistä INFP-tyypin edustajista. Olette ihmisrakkaita, oman tien kulkijoita, mukavia...

Joku tuossa nälvi lumihiutale-efektistä. Kuinkas geneeristä on heittää sellaista?

Olen tavannut teitä INFP-tyyppejä elämässä. Olette hyvin herkkiä ja teidän kanssa tulee hyvin juttuun.

Itsekin joskus luulin olevani INFP, mutta olen liian kylmä ja looginen...mitään maailmanpelastusambitioita ei ole. Olen ennemmin vaiennettu keksijänero. Vähän outo naiseksi...

Vierailija
7/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen INFJ ja mieheni non INFP. On muuten hyvä yhdistelmä, jossa kaksi intuitiivista, "omituista" ihmistä voivat kokea keskenään sellaista sielunkumppanuutta, joita vähemmän intuitiivisten ihmisten kanssa ei voisi kuvitellaakaan :)

Vierailija
8/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ENFP joten same same but different!

Vierailija
9/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon infp. Olispa tosiaan joku paikka (vaikka netissä), jossa saisi tavata muita samanlaisia. Tai siis onko tämä ketju nyt vähän sellainen?

Vierailija
10/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon infp. Olispa tosiaan joku paikka (vaikka netissä), jossa saisi tavata muita samanlaisia. Tai siis onko tämä ketju nyt vähän sellainen?

http://personalitycafe.com/infp-forum-idealists/

Tuossa yksi paikka.

Vierailija
11/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, personalitycafessa on meitä lisää, siis kaikkia NP-tyyppejä. Pitäkää pintanne INFP:t, ootte tosi mukavia! Terkuin ENTP.

Vierailija
12/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä INTP/ISTP, mutta tunnistan myös INFP-piirteitä itsessäni.

Vierailija
13/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä personalitycafessa INTP- ja ISTP-ketjuissa. Löydät kaltaisiasi.

Itse olen ENTP ja tunnistan myös paljon näitä NP-piirteitä. Mitä INFP-piireitä tunnistat? Fe ja fi voivat muuten olla myös hyvin samankaltaisia...

Vierailija
14/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTP kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypä personalitycafessa INTP- ja ISTP-ketjuissa. Löydät kaltaisiasi.

Itse olen ENTP ja tunnistan myös paljon näitä NP-piirteitä. Mitä INFP-piireitä tunnistat? Fe ja fi voivat muuten olla myös hyvin samankaltaisia...

Auttavaisuus, joustavuus, merkityksellisyyden etsiminen nyt ainakin. Olen toisaalta taas INTP:nä varmaan raivostuttavuuteen asti sellainen ihminen jota häiritsee jos asioista puuttuu logiikka ja faktat eivät ole oikein, vaikka muuten en olekaan mitenkään täydellisyydentavoittelija, kuten olen ymmärtänyt INFP-ihmisten jossain määrin olevan. Jotenkin tuon auttavaisuuden pohjallakin mulla on motivaationa lähinnä se että se on loogista ja käytännöllistä auttaa toinen toisiamme, tunnepohjaiset ratkaisut eivät niinkään vaikuta.

Vierailija
15/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP. Jatkuva sivullisuuden tunne. Mielikuvitus näyttelee elämässäni todella suurta roolia. Samoin huumori.

Vierailija
16/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP:t käykää tsiigaamassa toi personalitycafe.com

Oon aina tykänny teistä. Ootte ihania!

Vierailija
17/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTP kirjoitti:

INFP:t käykää tsiigaamassa toi personalitycafe.com

Oon aina tykänny teistä. Ootte ihania!

Oi kiitos! Me kun ei aina tunneta itseämme niin tykätyiksi tai ainakaan ymmärretyiksi. Täällä siis myös yksi. Olen niin INFP, etten edes halua tässä kauheasti kertoa itsestäni. Täytyy ainakin vähän harkita ensin.

Vierailija
18/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen INTJ, ja yhdyn tuohon aiempaan kommenttiin, että ootte kyllä ihania halinalleja, kuvaannollisesti ja kirjaimellisesti :) "Robotti-INTJ" ja "vaahtokarkki-INFP" on kyllä kumma yhdistelmä, mutta toimii. Kummatkin tasoittavat hieman toisiaan.

Vierailija
19/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen INTJ, ja yhdyn tuohon aiempaan kommenttiin, että ootte kyllä ihania halinalleja, kuvaannollisesti ja kirjaimellisesti :) "Robotti-INTJ" ja "vaahtokarkki-INFP" on kyllä kumma yhdistelmä, mutta toimii. Kummatkin tasoittavat hieman toisiaan.

Kiitos. :) Kysynkin nyt, mistä tunnistatte INFP:t? Itse kun en oikein koskaan tunnista muita saman tyypin edustajiksi. Muita tyyppejä kyllä osaan tunnistaa vaihtelevasti. Mutta kukaan muu tuntemani ei vaikuta INFP:ltä. En kuitenkaan voi uskoa, etten olisi näitä tavannut.

Vierailija
20/44 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan sivustoa jolla voisi jutella suomeksi saman tyyppisten kanssa?