Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlariita :(

Vierailija
24.05.2015 |

Ensi lauantaina olisi pikkusiskoni lakkiaiset ja illalla mun ja miehen yhteisen kaverin valmistujaisbileet. Anoppi taas on ihan pöyristynyt ettei mies lähdekään serkkunsa lakkiaisiin samana päivänä, pitäisi kuulemma mennä ja nyt mies on muka tossun alla ja määräilen hänen tekemisiään. Serkun lakkiaiset on niin kaukana ettei kananta lähteä vaan käymään, ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: Ok, ymmärrän. Sulje av ja ryhdy tekemään jotain kivaa, jotta unohdat anopin. :).

Vierailija
22/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:37"]Kuinka pitkä matka on kyseessä? Mitäpä jos miehesi menisi sukulaispaikkakunnalle jo edellisiltana, juhlisi siellä sitten lakkiaiset sukunsa kesken ja pääsisi hyvissä ajoin kaveribileisiin. Sinä juhlisit oman sukusi kanssa siskoasi ja menisit sitten kaveribileisiin.

Eikä kukaan pahoita mieltään!
[/quote]

Paitsi se mies joka ei halua mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä täällä sitten valitat! Ihme urpo!

Vierailija
24/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehen pitäisi mennä serkun lakkiaisiin? Vai onko serkku tosi läheinen hänelle?!! Entä mitä miehen valinta miehen äidille kuuluu!? Miksi miehen pitäisi olla äitinsä tai kenenkään muun tossun alla?! Tässä tapauksessa mies on valinnut kaverinsa ja tyttöystävänsä/avovaimonsa/vaimonsa tms. siskon juhlat. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
25/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:22"]Ensi lauantaina olisi pikkusiskoni lakkiaiset ja illalla mun ja miehen yhteisen kaverin valmistujaisbileet. Anoppi taas on ihan pöyristynyt ettei mies lähdekään serkkunsa lakkiaisiin samana päivänä, pitäisi kuulemma mennä ja nyt mies on muka tossun alla ja määräilen hänen tekemisiään. Serkun lakkiaiset on niin kaukana ettei kananta lähteä vaan käymään, ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.
[/quote]

Miten niin sinun sukulaiset menee edelle?

Vierailija
26/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:14"]Mikä riita? Sinä et hyväksy anopin mielipidettä ja riitelet yksiksesi.

Meillä veli on sinun miehesi tapaan tossun alla ja sukujuhlissa nauretaan, että minun mieheni voi mennä omien sukulaistensa ylioppilasjuhliin yksin ja minä omieni, mutta veli on joutunut sellaiseen vankilaan, että sieltä ei pääse ulos ennen kuin käräjäoikeus antaa luvan. Veli tietää, että sille nauretaan selkänsä takana, mutta ei voi mitään, avovaimo nostaa ison sodan joka asiasta.

[/quote]

Ootte te kumma perhe ja suku, kun jollekin pitää naureskella selän takana! :O

Vierailija
27/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:16"]Mä en nyt tajua miten tästä saatiin taustoja paremmin tuntematta väännettyä tilanne jossa mies ei muka saisi pitää omia sukulaisiaan. Kyllä mies saa ihan itse valita keita tapaa ja millä taajuudella. Miehen suvun vaan on niin kätevä syyttää sitä miehen puolisoa kaikesta vaikka miestä itseään ei huvittaisi sukua tavata. Ihan omasta kokemuksesta kirjoitan. Ei kannata aina yleistää ja syyttää miniää jos  aikuinen lapsi ei tee kuten mutsi tahtoo.

Välimatkahan tässä tapauksessa on se todellinen ongelma ajankäytön suhteen, oletan?
[/quote]

Tästä. ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.

Vierailija
28/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:16"]Mä en nyt tajua miten tästä saatiin taustoja paremmin tuntematta väännettyä tilanne jossa mies ei muka saisi pitää omia sukulaisiaan. Kyllä mies saa ihan itse valita keita tapaa ja millä taajuudella. Miehen suvun vaan on niin kätevä syyttää sitä miehen puolisoa kaikesta vaikka miestä itseään ei huvittaisi sukua tavata. Ihan omasta kokemuksesta kirjoitan. Ei kannata aina yleistää ja syyttää miniää jos  aikuinen lapsi ei tee kuten mutsi tahtoo. Välimatkahan tässä tapauksessa on se todellinen ongelma ajankäytön suhteen, oletan? [/quote] Tästä. ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.

[/quote]

Mitäs jos jonain toisena vuonna miehen sisarus menisikin vaimon serkun edelle? Sisko/veli on yleensä läheisempi kuin serkku ja ainakin aikuisilla pariskunnilla on tapana juhlia yhdessä jos ei ole ehdotonta pakkoa juhlia erikseen, tyyliin molempien sisaruksilla saman tason juhlat samana päivänä.

Vierailija
29/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:22"]Ensi lauantaina olisi pikkusiskoni lakkiaiset ja illalla mun ja miehen yhteisen kaverin valmistujaisbileet. Anoppi taas on ihan pöyristynyt ettei mies lähdekään serkkunsa lakkiaisiin samana päivänä, pitäisi kuulemma mennä ja nyt mies on muka tossun alla ja määräilen hänen tekemisiään. Serkun lakkiaiset on niin kaukana ettei kananta lähteä vaan käymään, ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.
[/quote]

Anoppiko teidän menemiset määrää? Oisiko teidän aika jo pikkuhiljaa elää omaa elämäänne ja päättää asioistanne? Meette niihin juhliin joihin haluatte, paskat anopista

Vierailija
30/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti: kuka aikuinen menee serkun lakkiaisiin/rippiäisiin jne toiselle paikkakunnalle, ellei ole todella läheinen?

Vierailija
31/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:53"]Oikeesti: kuka aikuinen menee serkun lakkiaisiin/rippiäisiin jne toiselle paikkakunnalle, ellei ole todella läheinen?
[/quote]
Miten läheisyys mitataan?
Toisissa suvuissa ollaan tekemisissä enemmän kuin toisissa vaikka ei todella läheisiä ollakaan.

Vierailija
32/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Tästä. ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.

[/quote]

Niin, ehkä sulle? Ootko ees kysyny mieheltäs, onko SUN pikkusiskos yhtä tärkee ku miehen OMAN suvun näkeminen? Voi mies raukkaa, kun ei päästetä ees omien sukulaistensa juhliin... :( 

Vierailija
33/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:53"]

Oikeesti: kuka aikuinen menee serkun lakkiaisiin/rippiäisiin jne toiselle paikkakunnalle, ellei ole todella läheinen?

[/quote]

Meidän suvussa se on tapana. Meillä on tosin toiselta puolelta kaksi serkkua, toiselta ei yhtäkään. Serkuilla on meidän lisäksemme muistaakseni kaksi serkkua, jotka asuvat heidän naapurissaan, eli juhliin meno on sillä puolella helppoa. Tulee siis yhteensä kahdet serkkujen rippijuhlat ja kahdet yo-juhlat väärällä paikkakunnalla elämän aikana, ei ole paha.

Joillain niitä serkkuja on kuitenkin kymmeniäkin, eli ymmärrän hyvin että jäädään kaukaisiksi eikä jakseta mennä. 

AP:n tilanteesta tulee väkisin mieleen eräs tuntemani pariskunta. Tytön pikkusiskolla parin vuoden ikäero isosiskoon, tekevät suunnilleen kaiken yhdessä. Käyvät risteilyillä, baarissa, illanistujaisissa, retkillä... Näkevät enemmän kuin mitä minä näen parasta ystävääni, joka asuu naapurissani. 

Tämän pariskunnan toinen osapuoli on tämän pikkusiskon läheinen ystävä, näkevät ihan kahdestaankin välillä, useimmiten ovat liikkeellä kolmestaan. 

Olisin todella yllättynyt jos tämä mies ei menisi pikkusiskon valmistujaisiin, vaan lähtisi eri paikkakunnalle serkun juhliin. 

Vierailija
34/34 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:54"]

[/quote] Tästä. ja totta kai mun pikkusisko ja yhteinen kaveri menee edelle.

[/quote]

Niin, ehkä sulle? Ootko ees kysyny mieheltäs, onko SUN pikkusiskos yhtä tärkee ku miehen OMAN suvun näkeminen? Voi mies raukkaa, kun ei päästetä ees omien sukulaistensa juhliin... :( 

[/quote]

AP on sanonut monta kertaa että mies itse on päättänyt näin. 

Toki naisvihalasit silmillä voi olla vaikea nähdä niitä kohtia, jotka eivät vahvista omia stereotypioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan