Miten voi päästä oppisopimuskoulutukseen?
Voiko esim päiväkotiin päästä oppisopimuskoulutukseen?
Kommentit (32)
Oppisopimuksella voi opiskella lähes kaikkiin ammatillisiin tutkintoihin ja erikoisammattitutkintoihin. Ota yhteyttä oman kaupunkisi/alueesi oppisopimuskeskukseen (jossain oppisopimustoimiston nimellä). Siellä osaavat auttaa!
Lastenohjaajan tutkinto antaa pätevyyden työskennellä päiväkodissa. Itse opiskelen tällä hetkellä päiväkodissa oppisopimuksella lastenohjaajaksi. Ja meidän päiväkodissa on muitakin lastenohjaajia töissä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:28"]
Haluaisin opettajaksi ala-asteelle. Työssä oppiminen on nimenomaan pienten koululaisten kanssa työskentelevälle mielestäni paras tapa. Rakastan työskennellä lasten kanssa.
Onko oppisopimus soppareita tehty ala-asteen opettajan ammattiin? Kotikaupungissani on opettajakoulutusta muutenkin, joten jotkut pakolliset opinnot on varmaan helppo järjestää. Onko kenelläkään tietoa?
[/quote]
No kuule ei. Opettajaksi opiskellaan yliopistossa. Oppisopimukset on ammattikoulujen juttu.
[/quote]
Miten ihmeessä joku on keksinyt että istumalla yliopiston penkillä oppii käsittelemään lapsia. Olen myös käytännössä tekemällä oppiva, joten tämä ei koskaan ole mennyt minun ymmärrykseeni.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:30"]Lastenohjaajan tutkinto antaa pätevyyden työskennellä päiväkodissa. Itse opiskelen tällä hetkellä päiväkodissa oppisopimuksella lastenohjaajaksi. Ja meidän päiväkodissa on muitakin lastenohjaajia töissä.
[/quote]
Hei kiitos! Vihdoin joku joka tietää jotain asiasta. Mutta teillä siis opiskelua myös välillä, missä se tapahtuu? Siis millä paikkakunnalla? Asun itse pk-seudulla, enkä ole löytänyt koulua täälläpäin jossa voisi opiskella lastenohjaajaksi. Ja sille, joka kysyi mikä amk-tutkinto minulla on suoritettuna, niin sairaanhoitajan. Mutta olen siis jo vuosia ollut vähä eri hommissa sosiaalipuolella. Varsinaisia sh:n en ole tehnyt oikeastaan ollenkaan.
Ap
Lastenohjaaja on pätevä päiväkotiin!
Haluaisin opettajaksi ala-asteelle. Työssä oppiminen on nimenomaan pienten koululaisten kanssa työskentelevälle mielestäni paras tapa. Rakastan työskennellä lasten kanssa.
Onko oppisopimus soppareita tehty ala-asteen opettajan ammattiin? Kotikaupungissani on opettajakoulutusta muutenkin, joten jotkut pakolliset opinnot on varmaan helppo järjestää. Onko kenelläkään tietoa?
[/quote]
No kuule ei. Opettajaksi opiskellaan yliopistossa. Oppisopimukset on ammattikoulujen juttu.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:26"]
Miksei voi päiväkotiin päästä?
[/quote]
Koska yliopistokoulutusta ei järjestetä oppisopimuksella (lto) ja lähihoitajaksi opiskeleminen vaatii vähän muutakin kuin päiväkodissa työskentelyä.
[/quote]
:D
Koulunkäyntiavustajaksi varmaan voisi onnistua.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:21"]
Ei voi.
[/quote]
Vammaispuolelle?
[/quote]
Ei voi mihinkään päästä opiskelemaan mitään.
Kai hoiva alalle oppisopimuksella pääsee ainakin nykyisin kun hoiva alan työntekijöistä huutava pula. Yhden ainakin tiedän joka pääsi oppisopimuksella opiskelemaan hoiva allalle Nuori mies kyseessä. Oli vissiin suhteellisen helppo päästä alan opintoihin sitä en tiedä vaikutaako tuo hoitaja pula asiaan vai onko jopa tuolla että on Mies joka hakeutuu hoiva alalle vaikuttanut sopimuspaikan saamiseen. Ihan vielä suomalaistaustainen mies ei edes maahanmuutaja
Siis se että kaiketi yhä tänäkin päivänä Miehet hoitajina vähemmän yleisiä. Niin mietin vaikuttaako tuo että jos mies hakeutuu hoiva alan koulutukseen ottavat helpommin oppisopimuksella sisään
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 06:56"]Entä jos en halua lähihoitajaksi, vaan lastenohjaajaksi? Minulla siis sosiaali- ja terveysalan amk-tutkinto jo olemassa, ei ole mitään järkeä opiskella lähihoitajaksi.
[/quote]
Ei ole järkeä opiskella lastenohjaajaksikaan