Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlat ilman vieraita?

Vierailija
23.05.2015 |

Miten juhlístetaan ja ylipäänsä pidetään nuorelle rippijuhlat, jos ei ole vieraita keitä kutsua paikalle?

Ja mikä on vaihtoehto rippileirille, en usko että poika sellaiselle haluaa osallistua.

Kirkkojuttu ilm sentään on vaikkei vierasjuhlia olisikaan? Sen jälk ruusut ja jokin lahja kouraan perheeltä ja esim juhla-aterialle?!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:01"]

Tätä naapureidrn ehdottamidta en ymmärrä. Eivät kaikki asu koko ikäänsä samassa kodissa. Naspureiden kamssa ei välttämättä ole muuta yhteidtä kuin asuinpaikka.

[/quote]

Samaa minäkin olen ihmetellyt. Ovatko nuo naapureiden ehdottelijat lahjojen kalastelijoita tai muuten sen tyyppistä porukkaa, etteivät oikein ymmärrä asioiden luonnetta. Kyllä minä ainakin ihmettelisin, jos joku naapureista tulisi pyytämään lastensa rippijuhliin. Tavatessa kyllä monenkin kanssa juttelen, mutta ei muuten seurustella. Vai onko katsottu liikaa Kotikatua tai Salattuja elämiä.

[/quote]

Ei mekään olla asuttu koko ikäämme samassa paikassa, silti ollaan nykyisten naapureiden kanssa jos jonkinmoiset kekekrit yhdessä vietetty, nyt ollaan lähdössä yhdessä lomalle. Edellisestä asuinpaikasta yhdet naapurit ovat keskimmäisen lapsen kummit, toisen naapurin kanssa kahvitellaan jne. Salkkareita en kyllä suostu katsomaan...

Vierailija
42/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä näkökulma on aina yhtä kiinnostava. Eli on paska suku, paskat kummit, ei tunneta yhtä ainutta naapuria, ei ole yhtä ainutta ystävää. 

Lähtisin siitä, että itsessä vika silloin! Tässä tapauksessa ei edes lapsella kavereita, jotka tulisivat eli vanhempiinsa tullut valitettavasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:05"]

Eikö ihan oikeasti ole ketään jonka voisi kutsua? Kuulostaa uskomattomalta :0 Mutta jos ei, niin kyllä minä varmasti jonkun hienon aterian järjestäisin...

[/quote]

En ole ap, mutta meillä vähän saman kaltianen tilanne. Tyttäremme on samana vuonna syntynyt kuin miehen siskon tytär, joka on appivanhemmille se rakkampi lapsenlapsi. Ja kun vanhat ihmiset ei jaksa eikä kykene saman kaupungin sisällä käymään kaksissa juhlissa, jättävät sitten meidän juhlat väliin. Näin rippijuhlien kanssa ja näin tulee käymään lakkiaisten kanssa. Syntymäpäivät ovat muutaman viikon erolla tpisitaan, lempparin synttärit ensin. Niihin juhliin panostetaan ja meidän juhlat kätetään väliin jonkun tekosyyn nojalla. 

Minulla on vain äiti, joka asuu kaukana eikä jaksa matkustaa meille juhliin. Minulla on yksi sinkku sisko, joka tekee vuorotyötä, ei hänkään aina voi järjestää vapaita meidän mukaan. Muuta lähesitä sukua minulla ei ole. Lapsellamme on lisäksi käynyt niin ikävä tuuri, että hänen molemmat kummitätinsä ovat jo kuolleet. 

Miehelläni on tuo yksi sisko. Hänellä on tapana kehitellä joku riita tai draama ennen meidän lapsen juhlia, niin voi skipata ne ja etenkin olla ostamatta lahjaa.

tällaista tämä vaan joillakin on. Me juhlitaan sitten oman perheen kesken ja lähdetään vaikka jollekin kivalle matkalle.

Vierailija
44/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat nykyään kovin mukavuudenhaluisia ja mikään rippijuhlien takia ei ihmiset jaksa satoja kilsoja kyllä oikein matkustaa. Saapa nähdä tuleeko meillekään hirveästi juhliin porukkaa, kun kovin moni asuu tosi kaukana ja tosi moni sukulaisista on jo huonokuntoisia. Yhtä kaikki meillä juhlitaan ja kunnolla. Varaan valkoisten pöytäliinojen ravintolaan illallisen alkupaloista jälkiruokiin ja ravintolasta on vielä huikeat maisemat. Jääpähän joku muisto, vaikkei vieraita nyt niin hirveästi olisikaan. Kummeja ja mummeja kaukaisempia emme kyllä juhliin kutsukaan.

Vierailija
45/49 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiin ei välttämättä ole välejä. Siitä voi johtua

tilanne, ettei ole ketään, jota kutsua. Tiedän omasta kokemuksesta,

että tilanne ei ole mukava. Mieheni ilkeät sukulaiset viis veisaavat

LAPSEN tunteista. Pääasia, että saavat jatkaa kiusaamistaan loppuun saakka.

Vierailija
46/49 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ripille pääsyä tarvii isosti juhlia.

Rippikoulunhan käy suurin osa nuorista, ei se ole "saavutus".

Vierailija
47/49 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä konfirmaatiopäivänä juotiin kahvit hyvien tarjoilujen kera.kaikkien sisarusten kohdalla näin.

Omille lapsilleni järjestin kutsut, joihin tuli lasten kummit. Konfirmaatiotilanteessa kummit pyydettiin kirkossa siunaamaan kummilapsensa ehtoollisella.

Kumpikin tapa on hyvä. Välttämättä ei tarvi järjestää kutsuja.

Vierailija
48/49 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rippikoululaisen kaikki isovanhemmat kuolleet. Muuta sukua ei juuri ole. Lapsen isä vaimonsa kanssa asuu kaukana ja on vain vähän lapsen elämässä mukana. Isän vaimo ei ole kovin mielellään lasta sinne ottanut. Naapureita ei tunneta, koska ollaan muutettu monta kertaa. Mietin miten juhlistaisi lapsen ripille pääsyä. Sukulaisia olen kutsunut lapseni synttärikakulle, mutta aina heillä on tärkeämpää menoa ja sanovat että on kiirettä ja eivät ehdi. Eivät myöskään oma-aloitteisesti soita koskaan, joulukortti joskus tulee. Mitähän tässä keksisi? Olisiko vaan se että mennään johonkin parempaan ravintolaan syömään ja siellä itse annan lapselle ruusun ja lahjan. Kummi asuu satojen kilometrien päässä enkä usko että matkustaisi Suomeen tämän takia. Lapsella on pari kaveria ja he pääsevät ripille kaikki samaan aikaan.

Vierailija
49/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlia ei tarvitse välttämättä pitää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi