Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlat ilman vieraita?

Vierailija
23.05.2015 |

Miten juhlístetaan ja ylipäänsä pidetään nuorelle rippijuhlat, jos ei ole vieraita keitä kutsua paikalle?

Ja mikä on vaihtoehto rippileirille, en usko että poika sellaiselle haluaa osallistua.

Kirkkojuttu ilm sentään on vaikkei vierasjuhlia olisikaan? Sen jälk ruusut ja jokin lahja kouraan perheeltä ja esim juhla-aterialle?!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:53"]

No kyllä on surkeaa... Eikö tosiaan ketään ole joita kutsua? Voi miksi noin antisosiaalisten ihmisten on pitänyt lisääntyä.

[/quote]Kylläpä olet fiksu kommenttisi kera. syitähän ei tietenkään ole muita kuin tuo antisosiaalisuus..

Vierailija
22/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:02"]

Niten ne kummit kasteeseen pääsivät?

[/quote]

Kasteen ja konfirmaation välissä on 15v ja siinä ajassa ehtii asiat ja olosuhteet muuttua moneen kertaan. Kenties ne silloin asuivat lähellä?

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippileirille on erinomainen vaihtoehto, jonka valitsee yhä useampi nuori: jättää koko rippikoulu väliin. Se ei ole millään lailla pakollinen kenellekään.

Vierailija
24/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kummeja... Kyllä itselleni kummilapsen rippijuhlat on sen verran tärkeät, että matkustan (ja olen matkustanut) toiselle puolelle Suomea. Päiväkin jo pitkään tiedossa joten töistä on saanut lomaa (toki kaikilla ei näin ole).

Vierailija
25/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rippi ens kesänä ja syömään mennään vaan oman väen kanssa:)isovanhemmat kuolleet ja muu suku pieni ja samanikäisiä lapsia niin ei viitsi mitään edes suunnitella..menemme kirkon jälkeen kaupunkiin ja syömme hyvässä ravintolassa juhlaruuan..toki on ruusut ja lahjat!!!

Vierailija
26/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap . Kyllä sinun pitää se suku kutsua vaikka et tykkää. Olet itsekeskeinen narsisti.

Vierailija
27/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:16"]Meillä on ensi vuonna tulossa sama tilanne ja ajattelin että vien pojan ja siskonsa ravintolaan syömään ja annan lahjat ja ruusut. Mun suku on niin kamalaa ettei olla missään tekemisissä, joten ei ole ketään ketä kutsua juhlimaan sen enempää syntymäpäiviä kuin rippijuhliakaan. Minä yritän tehdä parhaani, toivottavasti lapsille jää hyviä muistoja juhlista, vaikkei sellasia perinteisiä juhlia pysty järjestämään.
[/quote]

Siis eikö teillä ole yhtään ystäviä? Naapureita? Omituista.

Vierailija
28/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä naapureidrn ehdottamidta en ymmärrä. Eivät kaikki asu koko ikäänsä samassa kodissa. Naspureiden kamssa ei välttämättä ole muuta yhteidtä kuin asuinpaikka.

Vierailija
29/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:01"]

Kyllä mä tekisin tarjoilut jo ihan rippilapsen takia. Eihän se hänen vikansa ole, jos vanhemmat ovat epäsosiaalisia.

[/quote]

Miksi haukut epäsosiaaliseksi. Tuollainen käytös jos mikä ainakin osoittaa, että itse olet ikävä ihminen. Kaikillahan ei esimerkiksi ole isoa sukua tai sukulaisia tuskin lainkaan. Mielestäni rippijuhlien pitäminen kutsuen lahjojen toivossa vähemmän tuttuja olisi outoa. 

Rippijuhlt voi oikein hyvin juhlia oman perheen parissa yöden hyvin ja voit järjestää jotain mukavaa tekemistä perheen parissa riippuen siitä, mikä on rippilapsen kiinnostuksen kohde.

Vierailija
30/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:47"]

Entä pojan ystävät? Naapurit? Kutsutte pari parhainta pojan kaveria ja menette ravintolaan syömään. Kakkukahvit sitten kotona.

[/quote]

naapurit???

Vierailija
31/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:37"]

Tytär olisi halunnut erityisesti kummit tai ainakin kummisetänsä. Meidän tuttavia tai naapureita hän ei juhliinsa halua. Eli tyttären toive olisi ollut juuri vain kummit ja mahdollisesti toinen mummo, joka on nuorempi ja vielä jossakin kunnossa. Tyärren toiveet vieraista on yritetty toteuttaa, kaikkia on kutsuttu heti kun päivämäärä on ollut tiedossa, mutta kun eivät tule, nin eivät tule.

Ja ristiäisiä varten aikanaan matkustimme itse lähemmäksi sukua, jotta saapuisivat paikalle eli vaivaa on itse nähty silloinkin melkoisesti, että saataisiin edes jonkilaiset juhlat aikaiseksi.

[/quote]

Fiksu tytär sinulla on, hän ymmärtää rippijuhlien luonteen aivan oikein.

Vierailija
32/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:01"]

Tätä naapureidrn ehdottamidta en ymmärrä. Eivät kaikki asu koko ikäänsä samassa kodissa. Naspureiden kamssa ei välttämättä ole muuta yhteidtä kuin asuinpaikka.

[/quote]

Samaa minäkin olen ihmetellyt. Ovatko nuo naapureiden ehdottelijat lahjojen kalastelijoita tai muuten sen tyyppistä porukkaa, etteivät oikein ymmärrä asioiden luonnetta. Kyllä minä ainakin ihmettelisin, jos joku naapureista tulisi pyytämään lastensa rippijuhliin. Tavatessa kyllä monenkin kanssa juttelen, mutta ei muuten seurustella. Vai onko katsottu liikaa Kotikatua tai Salattuja elämiä.

Vierailija
33/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär olisi halunnut erityisesti kummit tai ainakin kummisetänsä. Meidän tuttavia tai naapureita hän ei juhliinsa halua. Eli tyttären toive olisi ollut juuri vain kummit ja mahdollisesti toinen mummo, joka on nuorempi ja vielä jossakin kunnossa. Tyärren toiveet vieraista on yritetty toteuttaa, kaikkia on kutsuttu heti kun päivämäärä on ollut tiedossa, mutta kun eivät tule, nin eivät tule.

Ja ristiäisiä varten aikanaan matkustimme itse lähemmäksi sukua, jotta saapuisivat paikalle eli vaivaa on itse nähty silloinkin melkoisesti, että saataisiin edes jonkilaiset juhlat aikaiseksi.

Vierailija
34/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän seurakunnassa tapana että isoset, pappi ja ohjaajat käyvät juhlissa jos nuori pyytää?

Vierailija
35/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:31"]Sama tilanne täällä. Ollaan pyydetty isovanhempia, kummeja ja omia sisaruksiamme. Kukaan ei pääse. Isovanhemmat eivät enää kykene matkustamaan satoja kilometrejä, kummit asuu toisella puolella maat ja työt sitoo heidät siinne (eikä ole kai oikein haluakaan lähteä).

Tytär itkee, kun kukaan ei tule. Oman perheen kesken ollaan menossa syömään ulos hienosti ja kakku ums. on tehty. Nuorella on vaan niin paha mieli, omakin mieli maassa.
[/quote]oi voi! kummien täytyisi kyllä tulla. Se on tahtokysymys. Itse olen seilannut naapurimaahan viettämään kummilapsen juhlaa

Vierailija
36/49 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kummit nyt voisi ajatella että "velvollisuus" loppuu ja huipentuu tähän konfirmaatioon ja tulla tämän yhden kerran enää. Kummithan tavallaan ovat päävieraat rippijuhlissa.

Voisiko niille kummeille jutella avoimesti ja kertoa kuinka tärkeätä se tyttärellesi olisi?

Vierailija
37/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on parin vuoden päästä tulossa prome-juhlat ja luultavasti mennään ravintolaan mummon ja kummien kanssa, muut lapset tietenkin mukana. Pitänee alkaa säästää :)

Vierailija
38/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat pöydän jostain laadukkaasta ravintolasta ja konffan jälkeen lapsi ja perhe sinne syömään pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
39/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlat? Minun nuoruudeni aikana jolloin kaikki suurinpiirtein menivät rippikoulukainiin olivat eroottisissa tunnelmissa aina jonkun vapaan riistan kanssa.

Vierailija
40/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:54"]

Ap . Kyllä sinun pitää se suku kutsua vaikka et tykkää. Olet itsekeskeinen narsisti.

[/quote]

Ei muuten ole pakko jos ei tahdo. Se on ihan sama mitä naapurit tai ne kutsumatta jääneet sukulaiset miettii. Ei ikäviä ihmisiä tarvitse päästää omaan kotiinsa mistään syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme