parisuhde kuolee lapsiperheessä
Mitenköhän ihmeessä parisuhdetta pystyy hoitamaan tässä lapsiarjessa!? Meillä on kaksi alle kaksivuotiasta lasta ja parisuhde kuolemassa. Ihan vaan siitä syystä ettei ole aikaa toisillemme. Lapset nukkuvat vieläkin todella huonosti ja ollaan väsyneitä. Illalla mennään pakosta nukkumaan lähes heti lasten jälkeen. Lapsenvahti saadaan satunnaisesti, mutta eihän sitä jaksa mihinkään lähteä kun meinaa nukahtaa pystyyn! Ei olla enää mies ja vaimo, vaan äiti ja isä... Miten tästä selvitään?
Kommentit (58)
Mulla ensimmäinen avioliitto kuoli lapsiperhearkeen. Tosin ei meillä mitään suurta intohimoa ollutkaan koskaan mutta perushyvää arkea. Lopulta meillä ei ollut enää mitään sanottavaa toisillemme lasten asioita lukuunottamatta.
Toisessa liitossani tilanne on aivan toinen. Vaikka meillä on ollut kotona lapsia vauvasta täysi-ikäiseen olemme aina kohdanneet toisemme parina ja rakastavaisina. Mitään emme ole tehneet vain ns "lasten takia" vaan toistemme vuoksi, toisiamme varten. Tämä on iso ero. Lapset ovat mukana kaikessa mutta silti olen aina ollut miehelleni rakas ja intohimon kohde - samoin hän minulle. Olemme aina keskustelleet paljon, haaveilleet yhdessä ja toteuttaneet haaveitamme rintarinnan. Arki on jaettu ja yhdessä jaksettu. Seksistä ei ole luovuttu kuin pakon edessä kuopuksen raskausaikana hetkeksi, muuten olemme edelleenkin lähes 20v jälkeen hulluina toisiimme.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:30"]
Nojaa. Itse koitan etsiä lapsirakkaan vaimon, joka ei ole hirveän huomionkipeä itse, niin tuskin se sitten ongelmaksi muodostuu.
[/quote]
et sinä siis vaimoa etsi, vaan äitiä lapsillesi.
[/quote]
Kuuluuko naisvaimon luonteenpiirteisiin ihan vakiona huomionkipeys? Taidat hakea oikeutusta sille, että olet säälittävä huonoitsetuntoinen riippakivi?
Lapsi (lapset) on kolmas osapuoli, joka tulee kahden ihmisen suhteeseen ja se helposti ja varmasti etäännyttää näitä kahta suhteen alkuperäistä jäsentä toisistaan, koska vaatii paljon huomiota. Jos tässä vaiheessa jompikumpi parisuhteen muodostaneista "hylkää" toisen, tämä toinen kokee jääneensä huomiotta ja alkaa etsiä sitä helposti muualta tai turhautuu muuten ja romanttiset tunteet alkavat kuolla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:39"]
Nojaa. Itse koitan etsiä lapsirakkaan vaimon, joka ei ole hirveän huomionkipeä itse, niin tuskin se sitten ongelmaksi muodostuu.
[/quote]
[/quote]
No tietysti juu. Mutta pidän muutenkin äidillisistä naisista niin siinä tulee vaimo ikäänkuin samassa paketissa. Naisten huomionkipeyskin ärsyttää minua.
[/quote]
Aivan näin. Jokainen fiksu mies etsii naisen joka on tyytyväinen ilman miestäkin, itsellinen ja osaava. En tajua miksi mies hankkisi naisen joka on huomionkipeä? Naiset ehkä saa kiksejä palvellessaan miestä, mutta miehet ei. Jos naisella ei olisi pillua ja kohtua, olisi se 99,9999% miesten elämään täysin turha. Sen sijaan on paljon asioita mitä mies osaa ja kykenee tuhannesti naista paremmin. Se nyt vaan on fakta vaikka naisia se ahdistaa ja loukkaa koska eivät totuutta kestä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:12"]
[/quote]
[/quote]
No tietysti juu. Mutta pidän muutenkin äidillisistä naisista niin siinä tulee vaimo ikäänkuin samassa paketissa. Naisten huomionkipeyskin ärsyttää minua.
[/quote]
minä en ole huomionkipeä (koska olen jo vähän vanhempi :-), mutta minusta olisi äärimmäisen loukkaavaa, jos mies haluaisi minusta vain äitiä lapsilleen. Minä haluan olla Nainen ja tuntea itseni Naiseksi.
[/quote]
Etkö ole Nainen ja tunne itseäsi Naiseksi ilman miestäsi? Jos et, niin todellakin olet huomionkipeä ja huonoitsetuntoinen.
Ei kuole, meillä myös 2 alle 2-vuotiasta lasta. Yritetään vaan karsia elämästä muita turhia aikasyöppöjä pois sillon kun ollaan yhdessä kotona. Lasten nukkuma-ajat on pyhitetty meidän yhteiselle ajalle. Sillon ei lähdetä harrastuksiin, avata läppäriä tai telkkaria ellei sieltä katsota jotain yhdessä. Omilla menoilla käydään päivällä tai alkuillasta kun lapset on vielä hereillä ja toinen meistä vahtii. Lastenhoitoapuja ei ole, koska paikkakunnalla ei asu tuttuja, mutta priorisoidaan myös menoissa niin, että saadaan välillä viikonloppuisin palkattua päiväsaikaan lastenhoitaja muutamaksi tunniksi kunhan kuopuskin on ihan vähän vanhempi. Onneksi tämä alkaa ajallaankin vähän helpottaa. Nyt kuopus on 3kk ja esikoinen täyttää kesällä 2v. Arvelen että sitten alkaa hieman helpottaa kun kuopuskin on yli 1,5v. Sen jälkeen oon todennäköisesti minäkin taas töissä ja on tadoudellista liikkuma-varaa enemmän tehdä näitä hoitojärjestelyjä ym.
Ap, lue kirjoittajan 20 viisas viesti tarkkaan. Kun sulla selvästi on lämpimiä tunteita miestä kohtaan niin nyt kannattaa ihan vähän yrittää. Meillä meni pieleen, kun lopetettiin puhuminen ja pussaaminen. Puhukaa tosiaan siitä, että nyt vähän aikaa on tämmöistä, mutta hei meillä on mahtavat mukulat kasvamassa (me tehtiin ne!) ja kohta on taas helpompaa! Tsemppiä! Ja 20:lle terveisiä, mahtavan hieno asenne sulla!
Siis tarkoitin kirjottajaa 12 mutta 20 sanoi samaa. Teille molemmille peukut!
Jutelkaa. Jos menetätte pikkulapsiaikana puheyhteyden, se on vaikea saada takaisin sitten, kun aikaa on. Toinen vieraantuu. Ja sitten myös niitä pieniä tekoja. Keittäkää toisillenne aamulla kahvit, antakaa ohimennessä suukko tai kosketa jotenkin, jätä pieniä "rakastan sinua viestejä" (näitä on kiva löytää aamulla esim. hammasharjan vierestä), menkää yhdessä nukkumaan, jos ei jaksa harrastaa seksiä, muunlainen läheisyys on myös tärkeää.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:48"]
Sääntö numero 1, EI perhepetiä. Yöt on aikuisten aikaa. T. edelleen naimisissa
[/quote]
Väärin. Kyllä perhepeti. Meillä kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla, ja parhaimmillaan nukuttiin kaikki neljä samassa sängyssä. Seksiä on ollut aina säännöllisesti ja pian synnytyksienkin jälkeen, paitsi ihan loppuraskauksissa miestä ei haluttanut. (Itselläni tilanne päinvastainen, mutta eipä sitä voi toista pakottaa...)
Parisuhteen kannalta ensiarvoisen tärkeää on, että aikuiset saavat niin paljon lepoa kuin mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:11"]
Niin kuolee. Ja parisuhteen haudasta ylösnousee -tadaa: Perhe! <3
[/quote]Miksi kukaan järkevä ihminen vaihtaisi parisuhteen perheeseen?
Miksi olette tehneet lapset noin pienellä ikäerolla? Kaksi pientä menee "samaan syssyyn"? No ei mene ja nyt huomaatte sen realisoituvan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
minä en ole huomionkipeä (koska olen jo vähän vanhempi :-), mutta minusta olisi äärimmäisen loukkaavaa, jos mies haluaisi minusta vain äitiä lapsilleen. Minä haluan olla Nainen ja tuntea itseni Naiseksi.
[/quote]
Etkö ole Nainen ja tunne itseäsi Naiseksi ilman mies
On normaalia haluta saada huomiota parisuhteessa ja rakkautta. Se on täysin ymmärrettävää, eihän muuten koko parisuhteessa olisi mitään järkeä. Äitiys ei tietenkään muuta sitä, että omassa parisuhteessaan haluaa kumppaninsa läheisyyttä ja hellyyttä. Jos pari on vain asuinkumppanit ja vanhemmat, liitto ajaa karille. Se, kuinka paljon huomiota kukakin tarvitsee, riippuu pariskunnasta ja vaihtelee myös elämäntilanteen mukaan. Toisinaan riittää, että puoliso illalla vuoteessa pitelee kädestä muutaman minuutin kiinni, toisinaan taas haluaa olla toisen seurassa vaikka koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
[/quote]
[/quote]
Haluat siis että saat äidillisiä huomiota vaimolta muttet ole itse valmis huomioimaan naistasi. Onnea matkaan, ennustan lyhyttä parisuhdetta.
Oksettaa se kun vielä jauhetaan jostain parisuhteesta, vaikka on lapsia. Lapsia pidetään jotenkin vanhempien ja heidän parisuhteensa jatkeena. Parasta lapselle on ero. Ydinperheissä kasvaneista naisista tulee juuri vaarallimmat miesvihaajat, koska he ovat katkeria isälleen, että äitinsä eivät jättäneet tätä.
Ip