Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä työ mahdollisimman stressivapaata?

Vierailija
23.05.2015 |

Ja rentoa? Ja sellaista, jota olisi vielä kaiken lisäksi tarjolla?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:46"]

Stressi on asennekysymys, ja vähän persoonallisuus/temperamenttikysymys myös. Se mikä toiselle on stressaavaa, voi toiselle olla mukavaa ja helppoa.

[/quote]

Ei ole. Kyllä jotkut työt ja tehtävät ovat stressaavampia kuin toiset.

[/quote]

Yksilöt stressaantuvat samoissa työtehtävissä vähemmän tai enemmän - stressin kokemiseen vaikuttaa työtehtäviä enemmän se miten kokee stressaavat tilanteet, miten ne tulkitsee, millaisia coping-keinoja käyttää.

Eli periaatteessa ikävä tosiasia on, että osa ihmisistä on sellaisia, jotka ovat todella herkästi alttiita stressaantumaan työtehtävistä riippumatta. Juurikin kyse on temperamentista ja persoonallisuudenpiirteiden vaikutuksesta.

[/quote]

Hohhoijaa, vaikka on totta, että persoonallisuus vaikuttaa tapaan kokea niin kai itsekin ymmärrät, että esimerkiksi liian vähän aikaa + liian paljon töitä = stressi. Esimerkiksi kun ei ajan puolesta ole mahdollista tehdä tarpeeksi hyvää jälkeä tai ajan puuttuminen tuottaa inhimillistä kärsimystä vaikkapa hoitotyössä.

Joten pidän tuota stressin näkemistä "asennekysymyksenä" aika yksipuolisena.

Vierailija
42/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:46"]

Stressi on asennekysymys, ja vähän persoonallisuus/temperamenttikysymys myös. Se mikä toiselle on stressaavaa, voi toiselle olla mukavaa ja helppoa.

[/quote]

Ei ole. Kyllä jotkut työt ja tehtävät ovat stressaavampia kuin toiset.

[/quote]

Yksilöt stressaantuvat samoissa työtehtävissä vähemmän tai enemmän - stressin kokemiseen vaikuttaa työtehtäviä enemmän se miten kokee stressaavat tilanteet, miten ne tulkitsee, millaisia coping-keinoja käyttää.

Eli periaatteessa ikävä tosiasia on, että osa ihmisistä on sellaisia, jotka ovat todella herkästi alttiita stressaantumaan työtehtävistä riippumatta. Juurikin kyse on temperamentista ja persoonallisuudenpiirteiden vaikutuksesta.

[/quote]

Hohhoijaa, vaikka on totta, että persoonallisuus vaikuttaa tapaan kokea niin kai itsekin ymmärrät, että esimerkiksi liian vähän aikaa + liian paljon töitä = stressi. Esimerkiksi kun ei ajan puolesta ole mahdollista tehdä tarpeeksi hyvää jälkeä tai ajan puuttuminen tuottaa inhimillistä kärsimystä vaikkapa hoitotyössä.

Joten pidän tuota stressin näkemistä "asennekysymyksenä" aika yksipuolisena.
[/quote]

No ihmiset on erilaisia. Mä esimerkiksi en juri stressaa kiireestä ja seadlneista. Parhaani teen ja se riittää. Mua stressaa huonot henkilösuhteet ja huono johtajuus. Ja totta kai esimerkiksi irtisanominen tai muiden ikävien päätösten tekeminen ja toteuttaminen on stressaavaa.

Mä olin joskus muinaisuudessa vastaanottoapulaisena eikä siellä ollut mitään tekemistä, mutta piti istua näkyvillä. Se oli yksi epämiellyttävimmistä paikoista joissa olen ollut.

Olen johtajana IT-yrityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski. Voi norkoilla ajojen välissä taksitolpalla ja jauhaa sontaa muiden suharien kanssa.

Vierailija
44/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:02"]Joku pikkuinen erikoisliike missä käy päivän aikana pari hassua asiakasta. Tuttu oli jossain lisäravinnekaupassa ja sai luvalla lukea pääsykokeisiin kun mitään töitä ei ollut. Niiden muutaman asiakkaan lisäksi siis :)
[/quote]

Jos se on vakkarityötä, niin voin kokemuksesta kertoa, että mikään ei ole stressaavampaa kuin se, että kauppa ei käy!!! Lasket päiviä, milloin ilmoittavat, että kohta tulee loppuunmyynti. Pahinta on, jos ei mitenkään voi vaikuttaa menekkiin, jos asiakkaita ja myyntiä ei vain ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi