Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä työ mahdollisimman stressivapaata?

Vierailija
23.05.2015 |

Ja rentoa? Ja sellaista, jota olisi vielä kaiken lisäksi tarjolla?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "työtön oleminen" on myös "työ". Kyllä minunkin pitää hoitaa asioita että saan rahat kelalta. Kerran kuussa pitää käydä netissä ja ilmoittaa onko tilanne muuttunut ja välillä pitää lähettää johonkin jonkun työhakemuksenkin. Siihen lisäksi pitää vielä hankkia ne tiedot siitä mihin kaikkiin on oikeus ja hakee tiettyjä etuja erikseen (asumistukea esim.). Mielestäni sitä voisi helpoittaa sillä tavalla että kelan työntekijöillä olisi tulevaisuudessa velvollisuus tarjota kaiken mitä on mahdollista sen sijaan että minun pitää kysyä ja hankkia tiedot itse.

Mutta jos asiat hoitaa hyvin, niin se on suurin osan ajasta stressivapaata ja rentoa. Ja tarjolla se on myös aina.

Vierailija
22/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:49"]

Siivooja. Olen toimistomme siivoojaa seuratessa huomionut seuraavaa: työ on vain mopin tai lastan lykkimistä, ei tarvitse miettiä mitään , ei tarvitse laittautua tai olla edustava nje. Eli ei mitään stressattavaa.

[/quote]

Laittautuminenhan on kivaa. Minusta toimistosiivous oli stressaavaa. Pelkäsin viedä aavemaiselle takapihalle niitä valtavia jätesäkkejä ja tunsin itseni toisen luokan kansalaiseksi. Ne ylityöläisetkään eivät tajunneet, että kupit olisi pitänyt saada astianpesukoneeseen tai muuten ne piti pestä käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koodaaja it-alalla enkä stressaa työstäni

Vierailija
24/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:46"]

Stressi on asennekysymys, ja vähän persoonallisuus/temperamenttikysymys myös. Se mikä toiselle on stressaavaa, voi toiselle olla mukavaa ja helppoa.

[/quote]

Ei ole. Kyllä jotkut työt ja tehtävät ovat stressaavampia kuin toiset.

[/quote]

Yksilöt stressaantuvat samoissa työtehtävissä vähemmän tai enemmän - stressin kokemiseen vaikuttaa työtehtäviä enemmän se miten kokee stressaavat tilanteet, miten ne tulkitsee, millaisia coping-keinoja käyttää.

Eli periaatteessa ikävä tosiasia on, että osa ihmisistä on sellaisia, jotka ovat todella herkästi alttiita stressaantumaan työtehtävistä riippumatta. Juurikin kyse on temperamentista ja persoonallisuudenpiirteiden vaikutuksesta.

Vierailija
25/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:38"]Päiväkoti tietty
[/quote] hä, mistä alapeukut? saa leikkiä laulaa retkeillä liikkua taiteilla ulkoillla... ja köllöttää uniaikaan

Vierailija
26/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:54"]

Laittautuminenhan on kivaa.

[/quote]

Niin sinusta.

Vierailija
27/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:37"]

Joku tehdastyöntekijä?

[/quote]

Todennäköisesti pitää pystyä olemaan skarppina koko ajan kaiken varalta eli ei sovi kaikille

Vierailija
28/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten ja vammaisten asumispalvelut. "Rumuutta" työssä toki kohtaa mutta jos se ei haittaa, ja huonokuntoisimmat viedään kuolemaan muualle, niin työstä saa muokattua aika mukavaa ja ennen kaikkea omannäköistä.

Vierailija
29/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:18"]

Vanhusten ja vammaisten asumispalvelut. "Rumuutta" työssä toki kohtaa mutta jos se ei haittaa, ja huonokuntoisimmat viedään kuolemaan muualle, niin työstä saa muokattua aika mukavaa ja ennen kaikkea omannäköistä.

[/quote]

Mitä näissä paikoissa siis tehdään?

Vierailija
30/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:24"]

[/quote]

[/quote]

Aika pitkälti samaa kuin jossain päiväkodissakin, mutta valvottavat eivät ole yhtä energisiä.

Vierailija
31/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:24"]

[/quote]

[/quote]

Aika pitkälti samaa kuin jossain päiväkodissakin, mutta valvottavat eivät ole yhtä energisiä.

[/quote]

Oletko siis itse ollut näissä töissä?

Vierailija
32/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli erittäin rentoa ja mukavaa olla myyjänä pienessä erikoisliikkeessä. Ihmiset eivät siellä olleet samalla lailla huonotuulisia kuin varmasti ovat ruokakaupassa jossa ollaan kiireellä ja pakosta - oli kiva auttaa asiakkaita, kertoa tuotteista jne. Lisäksi kauppa oli niin hallittavan kokoinen, että oli mukavaa kun tiesi todella tuntevansa kaikki tuotteet aivan läpikotaisin.

Vierailija
33/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:47"]

Musta oli erittäin rentoa ja mukavaa olla myyjänä pienessä erikoisliikkeessä. Ihmiset eivät siellä olleet samalla lailla huonotuulisia kuin varmasti ovat ruokakaupassa jossa ollaan kiireellä ja pakosta - oli kiva auttaa asiakkaita, kertoa tuotteista jne. Lisäksi kauppa oli niin hallittavan kokoinen, että oli mukavaa kun tiesi todella tuntevansa kaikki tuotteet aivan läpikotaisin.

[/quote]

Mutta jätit kuitenkin työpaikan? :D

Vierailija
34/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:56"]

[/quote]

[/quote]

Näin on, pitkällä tähtäimellä stressittömyys ei enää ollut ensisijainen valintaperuste työpaikalle. Kun valmistuin kauppakorkeakoulusta, aloin etsiä koulutustani vastaavaa työtä ja sille tielle jäin. Myöhemmissä työpaikoissani on ollut monia muita hyviä puolia (mm. palkkaan, mielenkiintoisuuteen, haastavuuteen ja arvostukseen liittyviä) mutta koskaan ei enää sitä ihanaa stressittömyyttä. Olen varsin stressaantunut töissä nykyään, ja olen ollut jo pitkään.

Ei mikään valinta ole täydellinen. Puolensa ja puolensa.

Vierailija
35/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:56"]

[/quote]

[/quote]

Näin on, pitkällä tähtäimellä stressittömyys ei enää ollut ensisijainen valintaperuste työpaikalle. Kun valmistuin kauppakorkeakoulusta, aloin etsiä koulutustani vastaavaa työtä ja sille tielle jäin. Myöhemmissä työpaikoissani on ollut monia muita hyviä puolia (mm. palkkaan, mielenkiintoisuuteen, haastavuuteen ja arvostukseen liittyviä) mutta koskaan ei enää sitä ihanaa stressittömyyttä. Olen varsin stressaantunut töissä nykyään, ja olen ollut jo pitkään.

Ei mikään valinta ole täydellinen. Puolensa ja puolensa.

[/quote]

No, mä arvostan stressittömyyttä enemmän kun mitään edellä mainituista..

Vierailija
36/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ei ikinä, on varmasti kiireisimmästä päästä ja aina sattuu ja tapahtuu.

Olen itse ollut kesän hautausmaalla puutarhatöissä, se oli erittäin stressitöntä hommaa! Istutusta, kitkemistä, hautakukkien kastelua ja nurmikon leikkausta 6 tuntia päivässä. Hillittyyn käytökseen kehotettiin, joten eipä tuolla pää kolmantena jalkana juostu. Kun sattui sadepäivä, ei tarvinnut tehdä mitään. Pelattiin korttia ja päästiin kotiin.

Vierailija
37/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ken ei halua stressiä, ruvetkoon bumerangien koeheittäjäksi. Jos vehje ei toimi, siitä on jo päässyt eroon. Lahotkoon sinne kankaalle minne lenti."

Markus Kajo

Vierailija
38/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pikkuinen erikoisliike missä käy päivän aikana pari hassua asiakasta. Tuttu oli jossain lisäravinnekaupassa ja sai luvalla lukea pääsykokeisiin kun mitään töitä ei ollut. Niiden muutaman asiakkaan lisäksi siis :)

Vierailija
39/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään työ missä on deadlinet tai myyntitavoitteet.

Vierailija
40/44 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottovirkailija/ajanvaraaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän