kysy mitä vaan Lidlin työntekijältä :D
Suklaacroissant keskustelusta inspiroituneena :) olen 20-jotain nainen ja ollut töissä nyt neljättä vuotta. Ps vastaukset eivät edusta firman virallista blaablaa jne
Ja pp-kysymykseen toisessa ketjussa;
Sesongin ja myynnin mukaisesti pp tuotteita viedään ja tuodaan. Esim prezel on taas myynnissä, vaikka oli pitkään pois. Pizzakin lähti. En osaa sanoa kumpaa muffinia meni enemmän. Itse tykkäsin siitä suklaasta. Vähän kuin käyttötavarat vaihtelee niin pp tuotteetkin, kun halutaan välillä tuoda erilaisia tuotteita maisteluun :)
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]
Miten olet viihtynyt siellä niin pitkään, vaikka kassat näyttävät aina niin tympääntyneiltä?
[/quote]
Teemme töitä nopealla tahdilla ja pienellä porukalla. Joskus paineen tunne on kova, kun kaikki vuoron työntekijät (paistopisteen työntekijää lukuunottamatta ja joskus myös hän) ovat kassalla purkamassa jonoa kun pullokone huutaa tai on jotain muuta hämminkiä.
Mutta..ei me aina olla tympääntyneitä. Riippuuhan se ihan henkilöstä ja päivästäkin. Työpäivästä tarvii joskus selvitä vaikka olisi huono fiilis tai siviilissä tapahtunut jotain.
Olen pysynyt hyvän palkan ja työporukan vuoksi. Olen sovittanut työnteon opintoihini, ja näillä mennään toistaiseksi :)
-AP
[/quote]
>hyvä palkka
>liiteri
valitse yksi, ja vain yksi
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:11"]
Miksi teidän kassat on niin helkutin kapeat!? Vain siitä pyörätuolikassalta mahtuu tuplavaunuilla läpi!
[/quote]
Luulen, että se on ihan vaan standardikoko eikä kehitelty kenekään kiusaksi. Myymälän kompaktilla koolla on varmasti merkityksensä halpojen hintojen kannalta. -AP
Onko kalkkuna kolmiokerrosleipä vielä myynnissä? Yksi mun suosikki, ei ole osunut silmään viime aikoina. Tai sitten en vain löytänyt.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:00"]
Miksi tarjouskamat tai erikoistuotteet loppuvat heti?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:39"]
Minusta tuntuu, että usein huijaatte tarjouksissa. Esim. on jokin hyvä tarjous ja ne loppuvat pian, laitatte siihen viereen melkein samanlaisia myyntiin täyteen hintaan. Miksi?
[/quote]
Tarjoukset ja niiden keston näkee vaikka lehdistä ja nettisivuilta. Ne kannattaa katsastaa hyvissä ajoin. En ihan ymmärrä tuota loppua, millä tavalla samanlaisia? :)
Tarjoustuotteiden sijoittelu vaihtelee myymälöittäin. Yleensä laitetaan tarjoushyllyyn siihen kohtaan mihin on tilaa. Joskus niitä joutuu laittamaan vähän "hassusti" kun ei hyllyt riitä.
Jos joku tarjoustuote loppuu tarjouksen ollessa vielä voimassa on kauppa velvoitettu tarjoamaan saman tuotteen tarjoushintaan kun sitä on saatavilla taas, tai tarjota jotain vastaavaa tuotetta tilalle samaan hintaan. Tämä kannattaa kuluttajan muistaa.
Joitakin tuotteita on rajoitettu erä (eivät tarjoustuotteita, koska eivät lain mukaan saisi loppua vaan pitäisi riittää kaikille asiakkaille).-AP
[/quote]
Olen ollut monta kertaa iltapäivällä kaupassa kun tuote on tullut aamulla tarjoukseen. Tyhjiä ovat hyllyt ja/tai laarit, olen katsonut oikeasta paikasta, eikä tuotteita myöhemminkään näy. Ei huvita enää edes katsoa tarjouksia kun tietää ettei niitä kuitenkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]
Miten olet viihtynyt siellä niin pitkään, vaikka kassat näyttävät aina niin tympääntyneiltä?
[/quote]
Teemme töitä nopealla tahdilla ja pienellä porukalla. Joskus paineen tunne on kova, kun kaikki vuoron työntekijät (paistopisteen työntekijää lukuunottamatta ja joskus myös hän) ovat kassalla purkamassa jonoa kun pullokone huutaa tai on jotain muuta hämminkiä.
Mutta..ei me aina olla tympääntyneitä. Riippuuhan se ihan henkilöstä ja päivästäkin. Työpäivästä tarvii joskus selvitä vaikka olisi huono fiilis tai siviilissä tapahtunut jotain.
Olen pysynyt hyvän palkan ja työporukan vuoksi. Olen sovittanut työnteon opintoihini, ja näillä mennään toistaiseksi :)
-AP
[/quote]
>hyvä palkka
>liiteri
valitse yksi, ja vain yksi
[/quote]
Hyvä palkka on suhteellinen käsite. Hyvä palkka nähden siihen, paljonko jaksaa/pystyy tehdä? Olen enemmän kuin tyytyväinen, ettei tarvitse opiskelijana elää aivan kädestä suuhun kun on tienestiä. Ennen yliopistoon menemistä olin vakituisena ja palkkakin oli huikeampi, kun pääsi tekemään tunteja.
Eiköhän jokainen tiedä, että kaikki TES-palkatut duunit eivät ole palkkaukseltaan sieltä korkeimmasta päästä.
Liiteri, valitsen sinut!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:00"]
Miksi tarjouskamat tai erikoistuotteet loppuvat heti?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:39"]
Minusta tuntuu, että usein huijaatte tarjouksissa. Esim. on jokin hyvä tarjous ja ne loppuvat pian, laitatte siihen viereen melkein samanlaisia myyntiin täyteen hintaan. Miksi?
[/quote]
Tarjoukset ja niiden keston näkee vaikka lehdistä ja nettisivuilta. Ne kannattaa katsastaa hyvissä ajoin. En ihan ymmärrä tuota loppua, millä tavalla samanlaisia? :)
Tarjoustuotteiden sijoittelu vaihtelee myymälöittäin. Yleensä laitetaan tarjoushyllyyn siihen kohtaan mihin on tilaa. Joskus niitä joutuu laittamaan vähän "hassusti" kun ei hyllyt riitä.
Jos joku tarjoustuote loppuu tarjouksen ollessa vielä voimassa on kauppa velvoitettu tarjoamaan saman tuotteen tarjoushintaan kun sitä on saatavilla taas, tai tarjota jotain vastaavaa tuotetta tilalle samaan hintaan. Tämä kannattaa kuluttajan muistaa.
Joitakin tuotteita on rajoitettu erä (eivät tarjoustuotteita, koska eivät lain mukaan saisi loppua vaan pitäisi riittää kaikille asiakkaille).-AP
[/quote]
Olen ollut monta kertaa iltapäivällä kaupassa kun tuote on tullut aamulla tarjoukseen. Tyhjiä ovat hyllyt ja/tai laarit, olen katsonut oikeasta paikasta, eikä tuotteita myöhemminkään näy. Ei huvita enää edes katsoa tarjouksia kun tietää ettei niitä kuitenkaan ole.
[/quote]
Kannattaa tosiaan laittaa palautetta eteenpäin epäkohdista. Niitä varmasti käsitellään henkilökunnan kesken.
Huom-edustan keskustelussa ihmisenä,enkä työpaikkaani. Vastaan kysymyksiin toki jos voin/pystyn mutta vastaukseni tällaisiin "miksi ei ole sitä, miksi ei ole tätä" tulee olemaan sama, että on asiakaspalveluun yhteydessä :D
En tykkää jos valikoima suomalaistuu liikaa. Kauhukuvana, että kaikki on yhtä mautonta, kuin muissakin kaupoissa. Mutta tuskin niin varmaan käy.
Miksi en oo nähny Lidlissä enää naudan paahtopaistia joka oli punaviinillä maustettu?!!!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:53"]
Miksi en oo nähny Lidlissä enää naudan paahtopaistia joka oli punaviinillä maustettu?!!!
[/quote]
Tuo ei ole muistaakseni valikoima- vaan erätuote, joten kannattaa odotella. Voi olla jonkun teemaviikonkin tuote.-AP
On tiettyjä asioita joita ns. normi kassa ei pysty tekemään, jolloin esimies tulee "kuittaamaan" tapahtuman.
Vanha ketju mutta olen usein miettinyt että pitääköhän kassojen opetella kaikkien vihanneksien ja hedelmien koodit ulkoa?
Onpa kiva ketju! Mulla on jotenkin ankea kuva Lidlistä työpaikkana ja ärsyttää henkilökunnan tökeröys omassa lähi-Lidlissä, mutta tästä tuli hyvä fiilis!
Miksi kaikki Lidlin kassat piippaa ne tuotteet niin helkkarinmoista kyytiä ettei ehdi pakata??. Ja sitten kiusallisena seuraavat odottaa kun vielä pakkaan..
Lopetin käymästä tämän vuoksi. Ostan kärryllisen ruokaa perheelle ja tulee paniikkikohtaus tämän kauhean vauhdin aiheuttaman kiusallisen pakkailun vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki Lidlin kassat piippaa ne tuotteet niin helkkarinmoista kyytiä ettei ehdi pakata??. Ja sitten kiusallisena seuraavat odottaa kun vielä pakkaan..
Lopetin käymästä tämän vuoksi. Ostan kärryllisen ruokaa perheelle ja tulee paniikkikohtaus tämän kauhean vauhdin aiheuttaman kiusallisen pakkailun vuoksi!
Lisään vielä että valitsen aina citymarketissa ja prismassa jonku vanhan kassatädin jos mahdollista. Ne piippailee ostokset kaikessa rauhassa että samalla ehtii ite pakkailla kaikki ennenku pitää maksaa :D
Miksi osa tuotteista löytyy vain joidenkin kassojen vierestä ja sitten kun menee niitä katsomaan myyjät alkaa asetella ketjuja ja mulkoilla ihan kuin olisi juoksemassa ostoskorin kanssa ulos kaupasta?
Siirtäkää ne tuotteet muualle sieltä jos ei niitä voi käydä katsomassa tai ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kassalla tarvitaan esimiestä?
miksei se ole esihenkilö
Onko teillä kokeita kuinka nopeasti tuotteen skannaa liukuhihnalla?
Onko lidlin työntekijöitä kielletty syömästä samoja tuotteita joita myydään lidlissä?
Vierailija kirjoitti:
Onko lidlin työntekijöitä kielletty syömästä samoja tuotteita joita myydään lidlissä?
Ei ole kielletty, kuulin kerran kun myyjä kertoi menevänsä ostamaan juuri saapuneesta erästä tuotteita. Olen myös nähnyt kun myyjä ostaa tuotteita. Miksei saisi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lidlin työntekijöitä kielletty syömästä samoja tuotteita joita myydään lidlissä?Ei ole kielletty, kuulin kerran kun myyjä kertoi menevänsä ostamaan juuri saapuneesta erästä tuotteita. Olen myös nähnyt kun myyjä ostaa tuotteita. Miksei saisi syödä?
Eräs työntekijä väitti tämän kiellon johtuvan siitä että se ehkäisee työntekijöiden varkauksia.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:09"]
Ottaako Lidl tosissaan asiakkaiden toivomuksia esim. uusista tuotteista? Voitko laittaa toivomuksen eteenpäin? Laimennettava mehuvalikoima on surkea joka kaupassa, koska sokerillisiin laitettiin hirmukorkea vero.
Tämä mehu olisi niin hyvä, riittoisa, pieni kantaa ja maistuu ihan tuoremehulle:
Rynkeby JO
http://www.rynkeby.se/jo.aspx
[/quote]
Asiakkaiden toiveet ovat selkeästi vaikuttaneet valikoimaan. Esim deli-tuotteet (ne uudet salaatit, kolmioleivät ym ym) tuotiin pitkälti asiakkaiden toiveista. Myös terveellisempiä herkkuja on kokoajan lisätty toiveista (kuivatut hedelmät, pähkinät..) ja laktoosittomat tuotteet. Ja näin vain esimerkiksi. Itse olen nykyään kasvissyöjä ja toivon muiden joukossa lisää soijatuotteita pysyvästi valikoimaan. :)
Eli aina kannattaa toivoa. Mäkin aina kirjoitan ylös, meillä on töissä sellainen kaavake taukohuoneessa mihin voidaan kirjoitella omia tai asiakkaiden toiveita. -AP