kysy mitä vaan Lidlin työntekijältä :D
Suklaacroissant keskustelusta inspiroituneena :) olen 20-jotain nainen ja ollut töissä nyt neljättä vuotta. Ps vastaukset eivät edusta firman virallista blaablaa jne
Ja pp-kysymykseen toisessa ketjussa;
Sesongin ja myynnin mukaisesti pp tuotteita viedään ja tuodaan. Esim prezel on taas myynnissä, vaikka oli pitkään pois. Pizzakin lähti. En osaa sanoa kumpaa muffinia meni enemmän. Itse tykkäsin siitä suklaasta. Vähän kuin käyttötavarat vaihtelee niin pp tuotteetkin, kun halutaan välillä tuoda erilaisia tuotteita maisteluun :)
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:06"]
Minne hävisi se kolmiomallinen jyväleipä? Tuleeko se joskus valikoimiin takaisin?
[/quote]
Sillä oli valitettavasti todella huono menekki. Meni ihan vain muutama kappale päivässä. Siitä olen melko varma,että tuskin palautuu valikoimaan. Jos aamulla paistettiin 3 jyväleipää niin illalla heitettiin 2 roskiin (tai kolme).-AP
[/quote]
Auts, en kyllä kerro tuota miehelle. Se suuttui siitä leivän loppumisesta niin paljon, että lakkasi käymästä Lidlissä. Oli se leipä hyvää minustakin, piti tosi hyvin nälkää.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:24"]
Saatteko henkilökunta-alennusta? Jääkö paljon ruokaa myymättä ja heitättekö ne roskiin vai saako henkilökunta ottaa niitä?
[/quote]
Emme saa henkilökunta-alennuksia tuotteiden edullisten hintojen vuoksi, mutta saamme muita etuuksia. Meillä on henkilökuntaillallinen kerran vuodessa ihan kunnon ravintolassa (saamme valita itse) ja firma maksaa alkuruoat,jälkkärit,viinit..yleensä käymme myös elokuvissa ennen ruokailua :)
Pari kertaa vuodessa tulee ostoseteli.
Saamme palkassa ns. Lidl-lisää.
Välillä jää,välillä ei. Jotain heitetään roskiin aina ja se kismittää. Etenkin paistopisteen poistot. Mitään ei saada ottaa - joskus ekana vuotena saatiin viedä välillä kotiin jotain juttuja, mutta kai jotain pykälää on muutettu sen verran ettei työntekijät saa ottaa yhtään mitään.-AP
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:07"]
Miksi myytte selvästi humalaisille? Miksi annatte romanialaisten kerjäläisten istua kaupan edessä? Miksi kaupan edessä ei ole roskiksia vaan kaikki heittelevät niitä maahan? Miksu tuhansia pulloja raahaavat ulkkarit saavat tukkia pullonpalautuksen tuhansilla tölkeillään?
[/quote]
Riippuu myyjästä. Joskus harkintakyky pettää, joskus tilanne voi olla painostava tai ahdistava. Humalaiselle ei tietty myydä ellei usko,että tilanne voi äityä uhkaavaksi. Tämä kaikissa kaupoissa/ravitsemusliikkeissä käytäntö, luulisin.
Minun kaupungissani ei ole romanikerjäläisiä joten en tiedä. Kerran ns. kiikarikauppias myi jotain kaupan pihalla ja aika pian soitettiin poliisiit kun asiakkaat kertoivat miten tuppautui kaupittelemaan melkein auton ovesta sisään.
Meidän myymälässä on roskikset ulkona. Kannattaa antaa asiakaspalaute myymälään jossa sitä ei ole!
Kaikki ovat tervetulleita tukkimaan pullokoneitamme (valitettavasti) :D
-AP
[/quote]
Kai nyt humalaisillekin ruokaa saa myydä? Olisi vähän outoa etteivät saisi syödäkseen... Alkoholin ymmärrän, että ei.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:07"] Miksi myytte selvästi humalaisille? Miksi annatte romanialaisten kerjäläisten istua kaupan edessä? Miksi kaupan edessä ei ole roskiksia vaan kaikki heittelevät niitä maahan? Miksu tuhansia pulloja raahaavat ulkkarit saavat tukkia pullonpalautuksen tuhansilla tölkeillään? [/quote] Riippuu myyjästä. Joskus harkintakyky pettää, joskus tilanne voi olla painostava tai ahdistava. Humalaiselle ei tietty myydä ellei usko,että tilanne voi äityä uhkaavaksi. Tämä kaikissa kaupoissa/ravitsemusliikkeissä käytäntö, luulisin. Minun kaupungissani ei ole romanikerjäläisiä joten en tiedä. Kerran ns. kiikarikauppias myi jotain kaupan pihalla ja aika pian soitettiin poliisiit kun asiakkaat kertoivat miten tuppautui kaupittelemaan melkein auton ovesta sisään. Meidän myymälässä on roskikset ulkona. Kannattaa antaa asiakaspalaute myymälään jossa sitä ei ole! Kaikki ovat tervetulleita tukkimaan pullokoneitamme (valitettavasti) :D -AP [/quote] Kai nyt humalaisillekin ruokaa saa myydä? Olisi vähän outoa etteivät saisi syödäkseen... Alkoholin ymmärrän, että ei.
[/quote]
No oletin, että tarkoitettiin alkoholia :D Ruokaa toki myydään kaikille. -AP
Miksi kauravarras lähti paistopisteeltä? Se oli niin hyvä :(
on myös muita tuotteita, mitä olen jäänyt kaipaamaan mutta ne on poistuneet ennen kuin olet mennyt sinne töihin niin et varmasti tiedä niistä:D esim. Merirosvosipsit (en muista nimeä) oli parhaita ikinä. Niin ja irtokarkit oli joskus kaivokselan Lidlissä kai testaamassa onko kysyntää. Siellä oli tosi hyviä, mutta sitten ne lähti eikä tulleet ikinä takaisin/muualle.
jos mulla ei olisi jo työpaikkaa, hakisin Lidliin. Oon niin kova fani, oon siellä aina ysiltä kaikkien mummojen seassa ma/to jos on jotain huippua niinku vaikka vaatteita tai Amerikka-tuotteita :D
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:40"]
Miksi kauravarras lähti paistopisteeltä? Se oli niin hyvä :(
on myös muita tuotteita, mitä olen jäänyt kaipaamaan mutta ne on poistuneet ennen kuin olet mennyt sinne töihin niin et varmasti tiedä niistä:D esim. Merirosvosipsit (en muista nimeä) oli parhaita ikinä. Niin ja irtokarkit oli joskus kaivokselan Lidlissä kai testaamassa onko kysyntää. Siellä oli tosi hyviä, mutta sitten ne lähti eikä tulleet ikinä takaisin/muualle.
jos mulla ei olisi jo työpaikkaa, hakisin Lidliin. Oon niin kova fani, oon siellä aina ysiltä kaikkien mummojen seassa ma/to jos on jotain huippua niinku vaikka vaatteita tai Amerikka-tuotteita :D
[/quote]
Kannattaa aina laittaa esim FB-sivulle tai asiakaspalveluun toiveensa (voi laittaa anonyymisti). Vaikkei se siltä aina vaikuta niin paljon tulee tuotteita myyntiin asiakkaiden toiveista.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:50"]
Mikä on Lidl-lisä palkassa?
[/quote]
En muista kuinka paljon se on mutta joitakin prosentteja. Voin tarkistaa viime palkkakuitista kun pääsen kotiin (olen kävelyllä :)). Määrä vaihtelee kuinka kauan olet ollut ja oletko vakkari vai et. Uudetkin työntekijät saavat lisää heti ekasta työpäivästä alkaen (harjoittelijoina). -AP
Söin tänään Lidlin turskaa. Oli ihan hyvää.
Sitä vähän ihmettelin kun ostin kalan eilen (22.5.) ja kala näytti n. 2-3 päivää vanhalta. Kuitenkin viimeinen käyttöpäivä oli 25.6. Siis yli kuukausi?
Milloin te ymmärrätte, että työpaikan asioita ei ole soveliasta kommentoida netissä?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:03"]
Milloin te ymmärrätte, että työpaikan asioita ei ole soveliasta kommentoida netissä?
[/quote]
Kaikki kertomani on vielä toistaiseksi ollut ihan "vapaata riistaa". Arkaluontoisia asioita en tietty voi kertoa jos sellaisia on.-AP
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:03"]
[/quote]
Eiköhän tämä nuori myyjä ole tehnyt aika hyvää PR:ää Lidlille. Hyvä asenne minusta, oli töissä siellä tahi ei.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:03"]
[/quote]
Kaikki kertomani on vielä toistaiseksi ollut ihan "vapaata riistaa". Arkaluontoisia asioita en tietty voi kertoa jos sellaisia on.-AP
[/quote]siis siihen ymmärryksen syntyyn menee vielä tovi...
Minusta tuntuu, että usein huijaatte tarjouksissa. Esim. on jokin hyvä tarjous ja ne loppuvat pian, laitatte siihen viereen melkein samanlaisia myyntiin täyteen hintaan. Miksi?
Miksi tarjouskamat tai erikoistuotteet loppuvat heti?
Ihanaa sinua on kaivattu! :D
-suklaacroissant ap
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:00"]
Miksi tarjouskamat tai erikoistuotteet loppuvat heti?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:39"]
Minusta tuntuu, että usein huijaatte tarjouksissa. Esim. on jokin hyvä tarjous ja ne loppuvat pian, laitatte siihen viereen melkein samanlaisia myyntiin täyteen hintaan. Miksi?
[/quote]
Tarjoukset ja niiden keston näkee vaikka lehdistä ja nettisivuilta. Ne kannattaa katsastaa hyvissä ajoin. En ihan ymmärrä tuota loppua, millä tavalla samanlaisia? :)
Tarjoustuotteiden sijoittelu vaihtelee myymälöittäin. Yleensä laitetaan tarjoushyllyyn siihen kohtaan mihin on tilaa. Joskus niitä joutuu laittamaan vähän "hassusti" kun ei hyllyt riitä.
Jos joku tarjoustuote loppuu tarjouksen ollessa vielä voimassa on kauppa velvoitettu tarjoamaan saman tuotteen tarjoushintaan kun sitä on saatavilla taas, tai tarjota jotain vastaavaa tuotetta tilalle samaan hintaan. Tämä kannattaa kuluttajan muistaa.
Joitakin tuotteita on rajoitettu erä (eivät tarjoustuotteita, koska eivät lain mukaan saisi loppua vaan pitäisi riittää kaikille asiakkaille).-AP
Ottaako Lidl tosissaan asiakkaiden toivomuksia esim. uusista tuotteista? Voitko laittaa toivomuksen eteenpäin? Laimennettava mehuvalikoima on surkea joka kaupassa, koska sokerillisiin laitettiin hirmukorkea vero.
Tämä mehu olisi niin hyvä, riittoisa, pieni kantaa ja maistuu ihan tuoremehulle:
Rynkeby JO
Miksi teidän kassat on niin helkutin kapeat!? Vain siitä pyörätuolikassalta mahtuu tuplavaunuilla läpi!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:14"]
¨Mitä siinä kassoilla olevassa lapussa lukee? Jotain "kaksi kassaa aina, ja jos jonoa, niin..?" Miten muuten kassoja ohjeistetaan, kun aina on vain pari kassaa, vaikka jonot pitkiä.
[/quote]
Sitä ei valitettavasti _aina_ pystytä noudattamaan.Joskus ei ole tarpeeksi ihmisiä vuorossa jotta voidaan pitää kahta-kolmea kassaa kokoajan. Tietenkin vältetään päästämästä jonoa seinään asti.
Jokaisella työntekijällä on vuorossa enemmän kuin yksi tehtävä (jopa ykköskassalla) ja joskus täytyy olla vähemmillä kassoilla jotta pakolliset tehtävät saadan pois alta, kuten tilaukset, hyllyjen täyttö, siivous, tuotteiden päivämäärien tarkistus.. Tästä ei tule suuttua työntekijöille vaan sättiä firmaa kun ei pidä enempää porukkaa töissä vuoroa kohden.
Jos olen kassalla teen niin, että kun jonossa on useammalla kärryt niin pyydän lisää kassoja. Jos on asiakkaita puolikkaine koreineen niin selviän niistä yleensä ilman, että jono äityy vielä pidemmäksi.:) -AP