Mies ostelee itselleen kaupasta kyllä itselle, mutta minä en saa ostaa kukkia kerran vuodessa
Mies ostaa kaupasta itselleen kyllä, mutta jos meinaan ostaa esim. Kukkia, niin hän kieltää. Minusta on kohtuutonta ja epäreilua, että toinen saa ostaa omia ostoksia, mutta kun ostan kerran vuodessa kukkia, niin niihin minulla on kielto.
Tälläistä samantyyppistä kohtelua on muutenkin.. jos minä teen jonkin virheen, niin siitä nousee meteli, mutta kun hän tekee saman virheen, niin se sivuutetaan.
Onko täällä muita, jotka kokee olevansa eriarvoinen suhteessa?
Kommentit (24)
Minä lähtisin tuollaisesta suhteesta pois jossa ei ole minkäänlaista arvostusta toista kohtaan. Todella ikävää käytöstä.
Mä kyllä ostaisin ihan kyselemättä.
Mutta muuten mies on niin ihana, eikö vaan?
Miksi olet tuossa suhteessa? Haluatko olla alistettu?
Miten tuo on mahdollista? Miksi alunperinkään kysyt lupaa mitä saat tehdä omilla rahoillasi?
Se joka rahat tienaa, päättää mihin ne käytetään
Minäpä olen mies ja ostan ruukkukukkia itselleni.
Osteleeko miehesikin asioita jotka menee muutamassa päivässä roskiin?
Kuulostaa melkein minun mieheltä. Virheiden suhteen.
Minä jos teen jotakin tai sanon, siitä syntyy kauhea haloo ja ollaan penaamassa anteeksipyyntöä vaikka ei olisi aihetta. Toki jos aihetta on, osaan pyytää anteeksi.
Vaan auta armias, jos hän tekee jotain. En saa sanottuna väliin mitään, millä voisin rauhoitella vihaisena olevaa miestäni. Kauhea huuto, miten minä nyt taas aloitan, voisinko pitää turpani kiinni yms.. ei anteeksipyynnöstä puhettakaan. Joskus olen suoraan kysynyt, miksi ei pyydä anteeksi kun olisi aihetta. Hänen mukaansa ei ole, koska "muistelepa mistä kaikki taas alkoi". Selvä! Minun vikahan se oli, että aloitti huudon ja haukkumisen, jos erehdyin päänsäryn aikaan kysymään yhtään mitään.
Eroa suunnittelen. Eilen sain taas autossa huudot, kun en lukenut toisen ajatuksia ja käynyt kotiin tullessa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehelläsi ole mitään oikeutta kieltää sinua ostamasta omilla rahoillasi.
Omilla rahoillako ne pitäisi ostaa? Ei ollut reilu vastaus! Ap.
Oletteko molemmat työelämässä ja saatte palkkaa? Molemmat maksavat vuokraa/asuntolainaa ja muita talouskuluja tasaveroisesti? Jos nämä kohdat täyttyvät niin silloin sinun ei tarvitse kysellä lupaa kukkien ostamiseen. Osta vaikka joka päivä, sillä jokaisella on vapaus päättää asioistaan ja ansaitsemista rahoistaan.
Jos ukko urputtaa jatkossa niin pistä luiskaan eli ulos elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tämä olikin trolli
Onko kyseessä mielikuvitusmies jota pääsemme haukkumaan oikein joukolla?
Miksi kysytte lupaa kukkien ostoon? Sen kun ostaa ja laittaa kotona maljakkoon.
Isommista ostoksista on hyvä neuvotella, mutta kukkien osto ei ole sellainen. Ellei osta niitä sadoilla euroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vertaisin kukkien ostamista vaikkapa kaljan ostamiseen. Eipä ne kaljatölkitkään usein jääkaapissa kauaa vanhene ja lyhyemmän ajan olusesta on iloa kuin kukkakimpusta.
Taloudellinen väkivalta tarkoittaa sitä, että mies pitää kaikki talouden rahat joko itsellään, tai pitää tarkkaa kirjaa ostoksista ja vaatii toista sitten tilille rahan käytöstä. Jos rahat ovat miehen takana, naisen täytyy tietenkin anella jokaista senttiä ja pystyä perustelemaan ostoksen tärkeys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset hyvin usein ostelevat asioita, joista ei ole kuin hyvin hetkellistä iloa, usein vielä hetkellisempää kuin siitä kukkakimpusta. Vaikkapa herkut (siis ylimääräiset, oikean ruoan lisäksi), alkoholi, tupakka jne. En niiden käyttöä tässä moralisoi, sanoin vain että ne antavat käyttäjälleen hyvin ohimenevää mielihyvää, se kukkakimppu taas voi antaa kukista tykkäävälle sitä mielihyvää muutamaksi päiväksi ja piristää mieltä.
Kattele kesällä monta kuukautta luontoa ja sen kukka antia paljon pitempään.
Tule istumaan manskulle katselemaan asfaltti kukkia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tämä olikin trolli
No voi hemmetti, kerkesin jo vastata. Unohtakaa sitten koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaisin kukkien ostamista vaikkapa kaljan ostamiseen. Eipä ne kaljatölkitkään usein jääkaapissa kauaa vanhene ja lyhyemmän ajan olusesta on iloa kuin kukkakimpusta.
Taloudellinen väkivalta tarkoittaa sitä, että mies pitää kaikki talouden rahat joko itsellään, tai pitää tarkkaa kirjaa ostoksista ja vaatii toista sitten tilille rahan käytöstä. Jos rahat ovat miehen takana, naisen täytyy tietenkin anella jokaista senttiä ja pystyä perustelemaan ostoksen tärkeys.
Mikä estää naista tienaamasta omia rahoja kun noin täytyy anella miehen tienaamia rahoja?