Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö pyyheet joka käytön jälkeen?

Vierailija
23.05.2015 |

Siis kylpypyyheet. Minä nimittäin pesen. Mutta jos ette, niin missä säilytätte käytetyt? Ei kai puhtaiden kanssa?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:59"]Ap, oletko näitä, jotka valittavat, että kotitöitä on liikaa? 
[/quote]

En, nautin niistä. Ja tykkään ottaa joka kerta puhtaan pyyheen.
[/quote]

Ja siis, meitä on viisihenkinen perhe mutta meillä on pesukone ja kuivuri niin eipä ole iso juttu. Pientä "arjen luxusta" kun tulee suihkusta/saunasta. Ap

Vierailija
42/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlata rahaa? Sitä paitsi kuluttamisella on aina ympäristövaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:10"]Suorastaan turhaa luonnonvarojen tuhlausta! Hotelleissakin kerrotaan tämä kylppärissä rattiin: ripusta pyyhe = voin käyttää vielä, jätä lattialle= kiitos, vaihtakaa.
[/quote]

Eipä se mun pyyheiden pesu paljoakaan globaalisti taida hetkauttaa. Kertokaa luonnonvarojen tuhlauksesta ja ilmastonmuutoksista nyt vaikka ensin jenkeille. Ap

Vierailija
44/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:59"]Ap, oletko näitä, jotka valittavat, että kotitöitä on liikaa?  [/quote] En, nautin niistä. Ja tykkään ottaa joka kerta puhtaan pyyheen. [/quote] Ja siis, meitä on viisihenkinen perhe mutta meillä on pesukone ja kuivuri niin eipä ole iso juttu. Pientä "arjen luxusta" kun tulee suihkusta/saunasta. Ap

[/quote]

joo, jos joku muu pesisi pyyhkeeni, niin sitten ottaisin arkeeni tämän luksuksen. Mutta itse en siihen suostu. Vaikka kuivuri onkin. 

Enkä kyllä hotellissakaan kehtaa joka päivä vaihdattaa pyyhekitä. Ja nyt kun mietin: ennemmin nukkuisin joka yö puhtaissa lakanoissa kuin saisin puhtaan pyyhkeen. 

Vierailija
45/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:10"]Suorastaan turhaa luonnonvarojen tuhlausta! Hotelleissakin kerrotaan tämä kylppärissä rattiin: ripusta pyyhe = voin käyttää vielä, jätä lattialle= kiitos, vaihtakaa. [/quote] Eipä se mun pyyheiden pesu paljoakaan globaalisti taida hetkauttaa. Kertokaa luonnonvarojen tuhlauksesta ja ilmastonmuutoksista nyt vaikka ensin jenkeille. Ap

[/quote]

Juu hyvä logiikka. "Älä minulle valita siitä että välillä vähän lastani ruumiillisesti kuritan kun jotkut lyö useemmin!" "Älkää feministit tehkö länsimaiden ongelmille mitään kun hoidetaan ensin toi Afrikan nälänhätä kuntoon" "Ei sun vielä tarvi kierrättää, alotetaan jostai muualta"

Vierailija
46/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:59"]Ap, oletko näitä, jotka valittavat, että kotitöitä on liikaa?  [/quote] En, nautin niistä. Ja tykkään ottaa joka kerta puhtaan pyyheen. [/quote] Ja siis, meitä on viisihenkinen perhe mutta meillä on pesukone ja kuivuri niin eipä ole iso juttu. Pientä "arjen luxusta" kun tulee suihkusta/saunasta. Ap

[/quote]

joo, jos joku muu pesisi pyyhkeeni, niin sitten ottaisin arkeeni tämän luksuksen. Mutta itse en siihen suostu. Vaikka kuivuri onkin. 

Enkä kyllä hotellissakaan kehtaa joka päivä vaihdattaa pyyhekitä. Ja nyt kun mietin: ennemmin nukkuisin joka yö puhtaissa lakanoissa kuin saisin puhtaan pyyhkeen. 
[/quote]

Ette varmaan halua kuulla miten usein vaihdan lakanat :D Ap

Vierailija
47/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:12"] [quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:59"]Ap, oletko näitä, jotka valittavat, että kotitöitä on liikaa?  [/quote] En, nautin niistä. Ja tykkään ottaa joka kerta puhtaan pyyheen. [/quote] Ja siis, meitä on viisihenkinen perhe mutta meillä on pesukone ja kuivuri niin eipä ole iso juttu. Pientä "arjen luxusta" kun tulee suihkusta/saunasta. Ap [/quote] joo, jos joku muu pesisi pyyhkeeni, niin sitten ottaisin arkeeni tämän luksuksen. Mutta itse en siihen suostu. Vaikka kuivuri onkin.  Enkä kyllä hotellissakaan kehtaa joka päivä vaihdattaa pyyhekitä. Ja nyt kun mietin: ennemmin nukkuisin joka yö puhtaissa lakanoissa kuin saisin puhtaan pyyhkeen.  [/quote] Ette varmaan halua kuulla miten usein vaihdan lakanat :D Ap

[/quote]

sun on parasta olla kertomatta... Mutta, elämä on valintoja. Meistä jokainen valitsee, miten aikana käyttää. 

Vierailija
48/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy olla tosi vähävarainen kun luxuksesi on puhdas pyyhe. Säästä kuule sähköä ja pesuainetta ja hommaa kylppärin seinälle kunnon rivi pyyhenauloja. Säästyneillä rahoilla voit hankkia sitten jotain oikeaa luxusta.

Vierailija
49/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyyhkeen vaihdan joka päivä. Kylpypyyhkeitä käytetään muutama päivä. Viikonloppuna sitte pyykkään yhden koneellisen petivaatteita ja pyyhkeitä.

Vierailija
50/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:12"]Miksi tuhlata rahaa? Sitä paitsi kuluttamisella on aina ympäristövaikutuksia.
[/quote]

Vastapainoksi tälle meillä on hybridiauto, syömme luomuruokaa, matkailemme kotimaassa ja kierrätämme niin vaatteita, tavaroita kuin muutakin tarpeellista ja lajittelemme jätteemme tunnollisesti. Syömme muuten usein ihan kasvisruokaa. Vauvalla on kestovaipat ja itse käytän kuukuppia. En myöskään käytä hormoniehkäisyä, joten en pissaa hormonijäämiä viemäristöön ja sitä kautta vesistöön. Siivoan useimmiten ilman pesuaineita höyryllä. Kyllä omatuntoni ympäristön suhteen on aika puhdas! Ap

Vierailija
51/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:58"]Mitäs jos seuraavalla käyttökerralla pyyhkii naaman siihen kohtaan mihin edelliskerralla takapuolen? [/quote] Se pylly on oletettavasti kuivattu puhtaana ja suihkun jälkeen, joten mitä väliä?

[/quote]

Kyllä minua silti hieman arveluttaisi.

Vierailija
52/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:05"]

Mä vaihdan käsi-ja kylpypyyhkeen neljän päivän välein

[/quote]

Minä käytän kylpypyyhettä neljän päivän välein ja pesen neljän viikon välein.

Vierailija
53/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:28"]Sun täytyy olla tosi vähävarainen kun luxuksesi on puhdas pyyhe. Säästä kuule sähköä ja pesuainetta ja hommaa kylppärin seinälle kunnon rivi pyyhenauloja. Säästyneillä rahoilla voit hankkia sitten jotain oikeaa luxusta.
[/quote]

Ei olla vähävaraisia, ehkä ymmärsit tahallasi väärin tuon "arjen luxusen"? :) ap

Vierailija
54/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:10"]Suorastaan turhaa luonnonvarojen tuhlausta! Hotelleissakin kerrotaan tämä kylppärissä rattiin: ripusta pyyhe = voin käyttää vielä, jätä lattialle= kiitos, vaihtakaa. [/quote] Eipä se mun pyyheiden pesu paljoakaan globaalisti taida hetkauttaa. Kertokaa luonnonvarojen tuhlauksesta ja ilmastonmuutoksista nyt vaikka ensin jenkeille. Ap

[/quote]

Juu hyvä logiikka. "Älä minulle valita siitä että välillä vähän lastani ruumiillisesti kuritan kun jotkut lyö useemmin!" "Älkää feministit tehkö länsimaiden ongelmille mitään kun hoidetaan ensin toi Afrikan nälänhätä kuntoon" "Ei sun vielä tarvi kierrättää, alotetaan jostai muualta"
[/quote]

Katsohan vastaukseni nro 29. Tarkoitin, että meidän perheessä on asiat sillä mallilla että juuri minun pyykinpesustani tuskin tarvitsee ympäristön kannalta olla huolissaan kun ajattelee kokonaisuutta. Ap

Vierailija
55/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpypyyhkeet pesen kerran viikossa. Käsipyyhkeet ja keittiöpyyhkeen vaihdan joka päivä.

Puhdas kroppa niihin kylpypyyhkeisiin pyyhitään, annetaan kuivua tuolin karmilla ilmavasti ja sitten ripustan kylppärin pyyhetangolle ym. Puhtaat pyyhkeet on tietysti liinavaatekaapissa.

Vierailija
56/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:58"]Mitäs jos seuraavalla käyttökerralla pyyhkii naaman siihen kohtaan mihin edelliskerralla takapuolen? [/quote] No kai sä sen takapuolen oot muistanu pestä kunnolla ennen pyyhkeeseen pyyhkimistä? Puhdashan sen pitäs olla eikä enää liata sitä pyyhettä. Pyyhkeellä kuivataan vaan puhtaat vedet pois.

[/quote]

Kylpypyyhe telineeseen kuivumaan, käytän 3-4 kertaa, perspyyhe aina erikseen, samoin jalkapyyhe.

Käsipyyhkeissä voisi olla tuo kertakäyttö jos ovat ohuita, käännän sen jos toinen puoli märkä, molemmissa päissä lenksut.

Vierailija
57/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pyyheet leväällään kylppärissä näyttää epäsiistiltä... En tykkää.

Vierailija
58/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:56"]Mun mielestä pyyheet leväällään kylppärissä näyttää epäsiistiltä... En tykkää.
[/quote]

Totta, varsinkin jos on pienehkö kylppäri. Kylppäri on meillä vähän sellainen Spa- tunnelmainen ja kun siihen on panostettu, ei halua sotkua sinne. Pyyheet siellä täällä on niin wt.

Vierailija
59/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:56"]Mun mielestä pyyheet leväällään kylppärissä näyttää epäsiistiltä... En tykkää. [/quote] Totta, varsinkin jos on pienehkö kylppäri. Kylppäri on meillä vähän sellainen Spa- tunnelmainen ja kun siihen on panostettu, ei halua sotkua sinne. Pyyheet siellä täällä on niin wt.

[/quote]

Miten ne on siellä täällä jos ne on paikoillaan siistissä rivissä naulakossa tai tangolla?

Vierailija
60/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vielä... Meillä vaihdetaan käsipyyhkeet ja kylpypyyhkeet ehkä kuukauden välein. Välillä useammin ja välillä varmaan harvemminkin. Lapsia ei tosin ole sotkemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme