Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö pyyheet joka käytön jälkeen?

Vierailija
23.05.2015 |

Siis kylpypyyheet. Minä nimittäin pesen. Mutta jos ette, niin missä säilytätte käytetyt? Ei kai puhtaiden kanssa?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella epäekologiselta pestä kerran käytetty pyyhe :-o

Mulla on ainakin tullut tavaksi kuivata kylpypyyhkeeseen tietyllä tavalla, jolloin tiedän että sama kohta pyyhkeestä ei voi päätyä persettä ja naamaa kuivaamaan.

Vierailija
2/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tietää, miten usein ap vaihtaa lakanat 5 hengelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:58"]

Mitäs jos seuraavalla käyttökerralla pyyhkii naaman siihen kohtaan mihin edelliskerralla takapuolen?

[/quote]

No meillä on kyllä kasvopyyhkeet erikseen!

Vierailija
4/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyyhkeet n viikon, kasvopyyhe samoin, kylpypyyhe kerta käytön jälkeen pesuun. Mulla on ihan liikaa pyyheliinoja ja lakanoita.

Vierailija
5/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:58"]Mitäs jos seuraavalla käyttökerralla pyyhkii naaman siihen kohtaan mihin edelliskerralla takapuolen? [/quote] Se pylly on oletettavasti kuivattu puhtaana ja suihkun jälkeen, joten mitä väliä?

[/quote]

Kyllä minua silti hieman arveluttaisi.

[/quote] b----seen pyyhin paperilla, en käytä pyyheliinaa

Vierailija
6/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap muuta elämää kun kodinhoito?

Vierailija
7/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos seuraavalla käyttökerralla pyyhkii naaman siihen kohtaan mihin edelliskerralla takapuolen?

[/quote]

Takapuolihan on puhdas kun se on just pesty:).

Vierailija
8/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:12"]Mä haluan tietää, miten usein ap vaihtaa lakanat 5 hengelle!
[/quote]

Joka toinen päivä. Ap

Vierailija
9/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:20"]Onko sulla ap muuta elämää kun kodinhoito?
[/quote]

Mä tykkään kotitöistä :) ap

Vierailija
10/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:12"]Mä haluan tietää, miten usein ap vaihtaa lakanat 5 hengelle!
[/quote]

Joka toinen päivä. Ap
[/quotekyllä nyt sulla ap. On vielä pahin petrattavaa! Tottahan lakanat pitää vaihtaa ensin heti vuorokauden vaihduttua ja sitten seuraavaksi aamulla. Päiväunille vielä omat lakanansa, jos päikkärit ottaa.

Vierailija
11/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:20"]Onko sulla ap muuta elämää kun kodinhoito? [/quote] Mä tykkään kotitöistä :) ap

[/quote]

= Sulla ei ole muutakaan tekemistä. Kuluu se elämä noinkin :)

Vierailija
12/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitten ja lakanoiden uutteralla pesemisellä joka päivä ei vielä saa äitienpäivämitalia, joten höllää vähän. Marttyyriäidit vain nuo väkevät ... sitkeästi pyykkiä pesevät. 

Meillä kylpypyyhkeet kuivatetaan ilmavasti pyykkinarulla saunan / suihkun jälkeen. Ja minulla on erinomaisesti toimiva nenä. Jos nuuhkaistessa pyyhe ei tunnu raikkaalta, se menee koneeseen, mutta jos on edelleen raikas, se menee kuivuttuaan naulaan odottamaan seuraavaa käyttöä. Meillä muuten on jokaisella kaksi kylpypyyhettä: pienempi johon kuivataan hiukset ja kasvot ja isompi, johon kuivataan muu keho. Ei ole vaaraa, että samaan kohtaan kuivattaisiin vuorotellen peräpeili ja naama.

Uskomatonta energian tuhlausta. Jos jokainen talous jättäisi edes yhden koneellisen viikossa pesemättä ja koneellisesti kuivattamatta, koituisi siitä melkoinen säästö valtakunnallisesti. Ja tekstiilitkin kestäisivät pidempään, sillä jatkuva peseminen kuluttaa tekstiilejä huomattavasti, vaikka eiväthän nuo väkevät pyykkiäidit sitä uskokaan. Mistä lienevät saaneet päähänsä, että vaatteet ja liinavaatteet on vaihdettava joka päivä ja pesukoneen on hyrrättävä jatkuvasti.

Vierailija
13/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä pyyhin kädet vessaperilla koska ei tiedä mihin itsekukin on pyyhkinyt mitäkin elimen osaa.

Vierailija
14/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien puhtaus on äärimmäisen tärkeää, siksi käsipyyhe on oltava puhdas.  Voi silti säästää muissa asioissa, kuten lakanoita ei tarvitse vaihtaa joka viikko.

Vierailija
15/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Takapuoli pitäisi olla yhtä puhdas kuin naama perusteellisen suihkun tai kylvyn jälkeen. Toinen ratkaisu on pyyhe, jossa on selkeästi yläpuoli = naaman pyyhkimiseen ja alapuoli alapäähän, varpaisiin asti. Yksinkertaista jos on ripustuslenkki, kuvio tai jotain muuta merkkiä.

Kokeilepa, ap joskus pestä pyyhkeet 60 asteessa tai kuumemmassa, ja mahdollisimman runsaalla vedellä vaikka siliävien ohjelmalla. Huomaat, että pyyhe vaikuttaa paljon kauemmin puhtaalta, kunhan vaan laitat sen kuivumaan välittömästä käytön jälkeen.

Vierailija
16/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne takapuoleen jotakin jää... Joten ei todellakaan peppu ole puhdeas veden jälkeen!! Puhdas vasta kun kuivattu.

Vierailija
17/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:27"]

Kyllä sinne takapuoleen jotakin jää... Joten ei todellakaan peppu ole puhdeas veden jälkeen!! Puhdas vasta kun kuivattu.

[/quote]

juuri nikn. Kun olen kakalla, puhdistan takapuoleni puhtaaksi. Kun menen suihkuun on takapuoli jo valmikmsi puhdas.

Vierailija
18/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:20"]Onko sulla ap muuta elämää kun kodinhoito? [/quote] Mä tykkään kotitöistä :) ap

[/quote]

= Sulla ei ole muutakaan tekemistä. Kuluu se elämä noinkin :)
[/quote]

Saa niistä tykätä.

Vierailija
19/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Minä peseydyn suihkussa, en pyyhkeellä. Ei se koskaan ole likainen pesuun laittaessani. Käsipyyhkeet vähintään kerran viikossa tai useammin, tilanteesta ja käyttöasteesta riippuen, vieraspyyhkeet vaihdan aina puhtaat sen jälkeen kun vieraat ovat lähteneet. Kuivatan pyyhkeen pyykkitelineellä tai jossain tuolin karmilla ja laitan sitten kylppärin naulakkoon, kun on kuiva.

Vierailija
20/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:19"]

[/quote] tavaran vuotaa enemmän ja vähemmän

Takapuoli pitäisi olla yhtä puhdas kuin naama perusteellisen suihkun tai kylvyn jälkeen. Toinen ratkaisu on pyyhe, jossa on selkeästi yläpuoli = naaman pyyhkimiseen ja alapuoli alapäähän, varpaisiin asti. Yksinkertaista jos on ripustuslenkki, kuvio tai jotain muuta merkkiä.

Kokeilepa, ap joskus pestä pyyhkeet 60 asteessa tai kuumemmassa, ja mahdollisimman runsaalla vedellä vaikka siliävien ohjelmalla. Huomaat, että pyyhe vaikuttaa paljon kauemmin puhtaalta, kunhan vaan laitat sen kuivumaan välittömästä käytön jälkeen.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan