Onko mieheni jättämässä minut?
Epäilen vahvasti, ettei mieheni rakasta minua enää. Uskon kyllä, että hän minusta edelleen välittää kovasti lasteni äitinä, mutta ns. romanttinen rakkaus on viime vuosien aikana sammunut. Mies ei enää kehu ulkonäköäni, seksi on vähentynyt noin kertaan, maks kahteen kuukaudessa kestäen minuutin kerrallaan. Emme juttele juurikaan toisillemme muuta kuin arjen juoksevista asioista pakolliset: kuka hakee lapset, mitä syödään, kuka kauppaan jne. Mistään niin sanotusti mukavasta ei ole enää juteltu maailman aikoihin. Mies kokee, että nalkutan joka asiasta ja se taas johtuu epätoivostani muuttaa tilannetta. Hän ei reagoi enää, vaikka kerron huoleni suhteestamme, kuuntelee ja lähtee pois muihin tärkeisiin kotihommiinsa. Harrastuksia kummallakaan ei ole. Mies on ollut masentunut töiden takia, koska ei ole saanut toivomaansa työtä ja on joutunut vaihtamaan työtä useasti ajautuen työpaikkaan, jossa on huono palkka ja hänen vaikea edetä. Miehelläni on huono itsetunto. Perusluonteeltaan mieheni on myös hiljainen, mutta suuttuessaan jopa pelottava. Ystäviä meillä ei ole eikä takuulla tule. Ei treffejä maailman aikoihin ja jos ollaan autossa joskus kahden oltu, niin silloinkin syvä hiljaisuus, vaikka se ahdistaa minua. Lapset pitävät meitä yhdessä. Vitsejä ollut siitä, että ei jaksa enää vaihtaa kumppania ja olisi liian vaikeaa. Terveyshuolia on perheessämme paljon ja ne omalta osaltaan raastavat mieltämme kovasti.
Kertokaa hyvät naiset, millä tämän avioliiton enää voi pelastaa? Parisuhdeterapiaan miestä ei ikinä saa, lähtee takuulla ennemmin kävelemään kuin että suostuu siihen kanssani.
Kommentit (3)
No hän ei usko mihinkään pariterapiaan, häpeäisi vain ja ajattelee, että sinne menee vain sellaiset, joilla ei ole muuta tekemistä. Itse voisin hyvinkin mennä.
Pelottava koska on antanut merkkejä aggressiivisuudesta.
Ap
Mene itseksesi pariterapiaan. Voi olla että mies rakastaa, mutta masennus on vienyt värit elämästä. Ja miesten masennus ilmenee usein kiukkuisuutena. Se on ehkä sinun hyvä tietää, vaikkei olekaan hyvä tekosyy vihamielisyydelle.
kuulostaa aika pahalta... miksei hän suostu pariterapiaan? ja millä tavalla hän on pelottava suuttuessaan?