Kymmenen Käskyä
Muistatteko / noudatatteko Käskyjä..?
Mun mielestä Maailma olisi paaaljon parempi ja turvallisempi paikka elää, jos me kaikki noudattaisimme Käskyjä.
Onko kukaan muu samaa mieltä jos pohdit asiaa..
Kommentit (27)
Eivätkös aika monet maailman ihmiset noudatakin heti tuota ensimmäistä käskyä eli pitävät omaa jumalaansa? Ja siitä sitten seuraa päiden katkomista muuta mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:48"]
Pyyhin perseeni uskonnoilla ---
[/quote]
...ja siltikin varsin suurella todennäköisyydellä Kristus rakastaa sinua enemmän kuin voit ehkä ajatellakaan; vai miten koet tämän lyhyen videon, joka pyrkii kuvailemaan asiaa: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
[/quote]
1. En jaksanut hihhulivideota kauaa katsoa -kun on nähnyt yhden on nähnyt ne kaikki. Sentimentaalista soopaa.
2. Minua ei hetkauta mitä joku satuolento puuhailee -rakastaako minua vai ei.
En noudata. Aion vastaisuudessakin himoita naapurini härkää, ilman minkäänlaista synnintuntoa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:42"]
En noudata. Aion vastaisuudessakin himoita naapurini härkää, ilman minkäänlaista synnintuntoa.
[/quote]
Minä taas himoitsen naapurini orjaa aina sunnuntaisin.
Siksipä niitä ongelmia elämään tuleekin..
Kohtele lähimmäistä niinkuin toivoisit hänen kohtelevan sinua.
Ja maailma olisi paljon parempi paikka.
Toimi toimi kuten toimi, kristillinen aviomies, toimen mies. Kohtele lähimmäistäsi, vaikkas vaimoa kuten toivoisit hänen kohtelevan sinua... jee... Uskonto on niin ihanaa, kun aina saa kaiken anteeks. Maailma on IHANA paikka ilman tekopyhyyttä ja valheita. Ja Toimi löi muita joskus, suorastaan paheksui. Ehkäpä perunapotero on heikon paikka nyt. Jos olisi ihmistä, niin tulisi esiin.
Mitä uskonnollista liittyy siihen,että kohtele toista ihmistä miten haluaisit hänen kohtelevan sinua..?
Mistä versiosta puhut?
Katsos, eri kristillisillä kirkoilla on eri käskyt näissä Kymmenessä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:33"]
ELK
[/quote]
MOOSE
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:37"]
Mitä tarkoittaa moose
[/quote]
Alces alces
Ikäänkuin 10 käskyä olisi joku kristinuskon keksintö yksinoikeudella mitä moraalikoodostoon ja lakeihin tulee...
Missään yhteisössä ei ole hyväksytty tappamista, varastamista ja vanhempien kunnitoittamista on vaadittu jne.
Pyyhin perseeni uskonnoilla mutta elän silti aika pitkälti noitten ikivanhojen lakien/tapojen mukaan. Ja niin tekevät (pl muutama rikollinen/terroristi) kaikki muutkin tällä pallolla.
Ei ilmeisesti ollutkaan kyse mitä mikäkin uskonto hyväksyy vaan miten ihmiset elää ja toimii elämässä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:48"]
Pyyhin perseeni uskonnoilla ---
[/quote]
...ja siltikin varsin suurella todennäköisyydellä Kristus rakastaa sinua enemmän kuin voit ehkä ajatellakaan; vai miten koet tämän lyhyen videon, joka pyrkii kuvailemaan asiaa: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Mistä tiedät ettei Jeesuksella tai Mooseksella ole käskyissä tekemistä?