Kymmenen Käskyä
Muistatteko / noudatatteko Käskyjä..?
Mun mielestä Maailma olisi paaaljon parempi ja turvallisempi paikka elää, jos me kaikki noudattaisimme Käskyjä.
Onko kukaan muu samaa mieltä jos pohdit asiaa..
Kommentit (27)
Vanhan testamentin kymmenen käskyä on hyvä perusohje elämään. Jos kaikki noudattaisivat niitä käskyjä, maailma olisi huomattavasti parempi paikka.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:48"]
Pyyhin perseeni uskonnoilla ---
[/quote]
...ja siltikin varsin suurella todennäköisyydellä Kristus rakastaa sinua enemmän kuin voit ehkä ajatellakaan; vai miten koet tämän lyhyen videon, joka pyrkii kuvailemaan asiaa: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:38"]
Vanhan testamentin kymmenen käskyä on hyvä perusohje elämään. Jos kaikki noudattaisivat niitä käskyjä, maailma olisi huomattavasti parempi paikka.
[/quote]
Kenen versiosta puhut ja miksi juuri siitä versiosta?
Lähdetään siitä että tuollaiset käskyt tai ohjeistukset ovat olleet olemassa jo ennen kuin ne joku kirjoitti muistiin ja omi yhden uskonnon ohjeiksi. Jonkinlaiset säännöt on kukin kansa ja yhteiskunta luonut jotta yhteiskunta toimii, ei tuo ole minkään uskonnon yksinoikeus. Jeesuksella ei ole mtn tekemistä tämän kanssa, eikä liioin Mooseksella, vaikka hänen ansiokseen tämä on laitettu. tämän kymmenen käskyn idea on paljon vanhempi kuin juutalaisuus.
Itse pyrin huomioimaan yhteiskunnan sanomattomia sääntöjä ja kunnioittamaan lakeja, vaikken kristitty olekaan. Käsitykseni mukaan joidenkin kirkkojen johtohenkilöt taas saarnaavat yhtä ja elävät itse kuin pellossa. TJEU: Amerikkalaiset tv-saarnaajat ja Jalovaara.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:44"]
Lähdetään siitä että tuollaiset käskyt tai ohjeistukset ovat olleet olemassa jo ennen kuin ne joku kirjoitti muistiin ja omi yhden uskonnon ohjeiksi. Jonkinlaiset säännöt on kukin kansa ja yhteiskunta luonut jotta yhteiskunta toimii, ei tuo ole minkään uskonnon yksinoikeus. Jeesuksella ei ole mtn tekemistä tämän kanssa, eikä liioin Mooseksella, vaikka hänen ansiokseen tämä on laitettu. tämän kymmenen käskyn idea on paljon vanhempi kuin juutalaisuus.
Itse pyrin huomioimaan yhteiskunnan sanomattomia sääntöjä ja kunnioittamaan lakeja, vaikken kristitty olekaan. Käsitykseni mukaan joidenkin kirkkojen johtohenkilöt taas saarnaavat yhtä ja elävät itse kuin pellossa. TJEU: Amerikkalaiset tv-saarnaajat ja Jalovaara.
Tuossa on sanottu nämä asiat poikki ja pinoon. Aamen.[/quote]
Siis maailma olisi parempi paikka, jos luopuisimme uskonvapaudesta, sulkisimme kaikki palvelut sunnuntaiksi ja tekisimme aviorikoksesta ja vääränlaisista ajatuksista rikollista?