Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaani: mitä saisi olla?

Vierailija
23.05.2015 |

Kesällä tulossa pienimuotoiset hääjuhlat joihin olen luvannut valmistaa ruoat. Muuten paketti alkaa olla kasassa mutta paikalle saapuva vegaaniperhe aiheuttaa minulle pienen vaikeuden, koska en ole vegaanista ruokaa ennen valmistanut. Siispä: vegaani- mitä söisit mieluiten häissä? Vegaanisen kakun ja muiden leivonnaisten ohjeet olen jo löytänyt, kysymys siis lähinnä pääruoasta.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:27"]

Vastapestyä kullia

[/quote]Vegaanit eivät syö sikaa. ap

[/quote]

Tämä vegaani kyllä syö kullia, jotta älä puhu paskoo. 

[/quote]

Miks pitää pilata tääkin aihe jollain ihan ala-arvoisilla jutuilla? Hirvee palsta. En todellakaan usko, että olet vegaani, kunhan vaan trollaat.

[/quote]

Ole sitten uskomatta. EI se minulta pois ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:16"]

UP! Onpa kiva ketju. Mitä kakkua ja leivonnaista on tarjolla?

[/quote]

Upupupup. Muakin kiinnostaisi tietää, mitä vegaanista aloittaja on ajatellut leipoa :)

Vierailija
44/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuoreista mansikoista mansikkakakun niin kuin muillekin (parasta mansikka-aikaa ja saan tuoreet mansikat sukulaisen omasta pellosta), vain munattomalla kakkupohjaohjeella ja kermavaahdon sijaan käytän soijavispikermavaahtoa. Lisäksi leivon kahdet erilaiset pikkuleivät joista toiset (whoopie piet) leivon vegaanisina. Eivät ole vaikeampia kuin tavan ruoat joten siksi näin. ap

Vierailija
45/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:19"]

Teen tuoreista mansikoista mansikkakakun niin kuin muillekin (parasta mansikka-aikaa ja saan tuoreet mansikat sukulaisen omasta pellosta), vain munattomalla kakkupohjaohjeella ja kermavaahdon sijaan käytän soijavispikermavaahtoa. Lisäksi leivon kahdet erilaiset pikkuleivät joista toiset (whoopie piet) leivon vegaanisina. Eivät ole vaikeampia kuin tavan ruoat joten siksi näin. ap

[/quote]Samalla saan kakusta maidottoman version mikä on hyvä, koska paikalla on yksi maitoallergikkokin. Joka on se sama jolla on se pähkinäallergia. =D ap

Vierailija
46/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mä ihan kadehdin niitä vegaaneja, jotka pääsee teidän juhliin. Harva jaksaa samanlailla panostaa.
Seitanpaisti kuulostaa hyvältä, kunhan sen maustaa hyvin. Itsessäänhän seitan on melko mautonta.
Munkin mielestä olis kiva, jos olis samantyyppiset ruuat ku muilla.
Joka tapauksessa, isot hatun nostot sulle ja hauskoja juhlia!!

Vierailija
47/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tietysti jos teillä on parempia ehdotuksia...? ap

Vierailija
48/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä AP, ihana että joku jaksaa panostaa! Vegaaniperhe arvostaa varmasti. Mun mielestä hyvä idea tehdä lähes vastaavanlaiset ruuat vegaaneille :)

Vierailija
49/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:19"]

[/quote]

Kuulostaa hyvältä. Minkälainen kakkupohjaohje sulla on? Mä oon yhden ainoan kerran tehnyt vegaanisen täytekakun, joka oli muuten hyvä (myös mansikkakakku), mutta se pohja jotenkin epäonnistui. Mä tiedän, että siitä pohjasta voi saada tosi hyvän, koska oon syönyt onnistuneita vegaanisia täytekakkuja muiden tekemänä :D Whoopiet on muuten aivan parhautta, hyvät tarjoilut sulla!

Vierailija
50/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällainen kakkupohjaohje: 3,5 dl vehnäjauhoja
0,5 dl perunajauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 dl vettä
100 g sulatettua maidotonta margariinia

ap

Vierailija
51/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en siis tosiaan ole ikinä tuota reseptiä kokeillut, joten jos vain on paremmin toimiva kakkupohjaohje jollakulla niin mielelläni otan vastaan! Samoin kokemuksia jos on tuolla reseptillä tehnyt.

Vierailija
52/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet paras! Ja tattikastike on hyvä valinta. Kuten aiemmin mainittiinkin, kannattaa sitä seitanpaistia testata parikin kertaa ennen h-hetkeä. Mulla veti todella kuivakkaaksi kun kokeilin. 

Hauskaa juhlaa!

Vierailija
53/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap nyt niin "paras" ole. Tekee vain murekkeen (taikinan tekoon ehkä 5 min), kastikkeen (n. 15 min) ja kakkupohjan. Onpa urakka, miten ihmeessä mahtaa jaksaa.

Vierailija
54/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 13:56"]

Mulla on tällainen kakkupohjaohje: 3,5 dl vehnäjauhoja
0,5 dl perunajauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 dl vettä
100 g sulatettua maidotonta margariinia

ap

[/quote]

Kiitti ohjeesta, mäkin voisin kokeilla tuolla reseptillä. Mun epäonnistuneeseen kakkupohjaan tuli mm. omenasosetta, siis ihan siihen taikinaan. Ei toiminut, ainakaan mun tekemänä :P

Vierailija
55/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan vielä vaivata muutamalla kysymyksellä? Etsin ohjeen seitanpaistiin mutta en tunnistanut kaikkia ainesosia.

1. Mitä on vehnägluteenijauho? Tavallinen vehnäjauho ei kaiketi käy? Saako tuota tavallisesta marketista? 2. Saako gramjahoja ja soijajauhoja tavallisesta marketista? Käykö kasvisliemikuutiot vegaaneille (maustamista ajattelin) vai onko niissä jotakin liivatetta tms? ap

Vierailija
56/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnägluteenijauho on ihan sitä itteensä, gluteiinia vehnästä (seitan ei siis sovi keliaakikoille) ja siitä tehtyä jauhoa. Vehnäjauho ei käy, koska just gluteiini antaa seitanille sen tietyn koostumuksen ja tavallisessa vehnäjauhossa ei sitä ole tarpeeksi, näin oon käsittänyt. Mä itse olen ostanut vehnägluteiinijauhot ja gramjauhot Ruohonjuuresta ja Ekolosta, en itse ainakaan omasta lähimarketista ole onnistunut löytämään. Tietääköhän joku muu, että saako niitä ihan taviskaupoistakin?

Vierailija
57/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:55"]

Vehnägluteenijauho on ihan sitä itteensä, gluteiinia vehnästä (seitan ei siis sovi keliaakikoille) ja siitä tehtyä jauhoa. Vehnäjauho ei käy, koska just gluteiini antaa seitanille sen tietyn koostumuksen ja tavallisessa vehnäjauhossa ei sitä ole tarpeeksi, näin oon käsittänyt. Mä itse olen ostanut vehnägluteiinijauhot ja gramjauhot Ruohonjuuresta ja Ekolosta, en itse ainakaan omasta lähimarketista ole onnistunut löytämään. Tietääköhän joku muu, että saako niitä ihan taviskaupoistakin?

[/quote]

Oho, anteeks, kirjoitin gluteenin väärin. Siis gluteiini=gluteeni.

Vierailija
58/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Olisikohan punnitse ja säästä kaupassa? En ole ikinä käynyt mutta sellainen olisi työpaikan vieressä niin olisi helppo hakea. ap

Vierailija
59/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan lähiSiwasta, mutta esim. Prisma ja Citymarket voisivat tarjota valikoimissaan?

Vierailija
60/71 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja keliaakikkoja ei ole tulossa juhliin. Ainakaan ei ole ilmoitettu.  ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan