Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät, miten pidätte päivärytmiä yllä?

Vierailija
22.01.2022 |

Alan luisua taas toimettomuuteen. Se jäi vähän päälle joulun jälkeen ja sairastamisen takia. Aion ottaa helmikuussa ryhtiliikkeen, kun uusi vuosi, uusi minä taisi mennä ohi.. Vinkkejä?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pysyy, ei mitään ongelmaa. Aamulla herääminen ja siitä normaalit päivätoimet. En mitenkään suunnittele ennalta, hyvin ohjelmaa tuntuu riittävän. Töihin ei koskaan enää.

Nimen oman ylös sieltä punkasta kello 6. sinne ei jäädä makaa. Toiitte aamu rutinit ninkuin toimeitte töihin mennessä. Ovesta ulos käpäilee katuja,lounaksi kotia..Se ei maksa mitään. Pitäkää päivärytmistä kiinni.Pysyy myös unirytmi.

Vierailija
42/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita:

Itseopiskelu kirjastossa (todellisuudessa pirkka-olut puistossa).

Kirjojen lukeminen kotona (todellisuudessa kotona piereskely).

Hyvien ruokien valmistaminen (oikeasti pelkkiä einesruokia ja nistipatoja sun muita).

Liikunta (1-3km kävelyä päivässä, pakollisista syistä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisten ketju.

Vierailija
44/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä.

Kuten tuolla joku mainitsikin niin nukun, kun nukuttaa ja valvon, kun ei nukuta. Syön kun on nälkä ja niin edelleen. Ei minulla ole mitään minkä takia pitäisin rytmiä. Ei ole perhettä, ei ole oikein nyt korona-aikana harrastuksiakaan, joten sama kai se miten ja mihin aikaan on ylhäällä tai nukkumassa. 

Viikonpäivilläkään ei ole merkitystä. Voi vetää kännit vaikka tiistaina aamulla tai lähteä kävelylle kolmelta yöllä. Ei tässä enää normaaliksi, työssäkäyväksi ihmiseksi olla pääsemässä, joten ihan sama.

Vierailija
45/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä töihin.

Vierailija
46/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen 25-40h/kk töitä. En erityisemmin tykkää työstäni mutta se pitää jonkinlaista rytmiä yllä kun tietyt päivät viikosta 3-4h aamuvuoroja. Muutenkin kyllä herään 8-9 aikaan ja lähden ensimmäiselle lenkille koirien kanssa. Ulkoillaan lyhyitä lenkkejä n.4h välein pitkin päivää ja yksi pidempi 1-2h lenkki iltapäivällä/illalla. Pyrin 10.000 askeleeseen päivässä. Touhuan koirien kanssa, siivan asunnon ja pesen pyykit ennen kuin mies tulee töistä. Lopun aikaa olenkin sitten täällä. :/

Vierailija
47/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mazz zi kirjoitti:

Miksi yövirkun pitäisi olla väkisin päivärytmissä?

Olet juuri siinä rytmissä mikä tuntuu luonnolliselta juuri sinulle, ihmiset on erilaisia.

Makoilen päivisin paljon ja nukun päiväunia. Pitkät yöunet. Ei ole syitä olla hereillä.

Hmm oliskohan sulla mielenkiintoa keksiä syitä olla hereillä? Jos nukkuu paljon, niin se väsyttää lisää. Vaikuttaa kierteeltä.

Mistä niitä syitä keksii?

Oma elämäninto, asenne ja maailmankuva vaikuttaa kuin helppoa on keksiä. Jos ne on vähä silleen alavireessä, niin sitten vois olla paras aloittaa niihin vaikuttamksella. Esim kirjat ja erilaiset ajattelijapuhujat youtubesta voi auttaa siinä. (Ekana tulee mkeleen esimerkkinä marcus aurelius, jordan peterson ja eckhart tolle) Yleensäkin sellainen asenne, että haluais kehittää itseään ja oppia paremmaks voi olla tosi hyödyllinen ja antoisa. Mutta toki toimii vaan silloin jos haluaa muutosta ja on valmis siihen. Jos on ihan tyytyväinen nykytilanteeseen, niin silloin jatkaa sillä.

Vierailija
48/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puolisen vuotta työttömänä 90-luvun lama-aikana. Hyvin kyllä sai työttömänäkin aikansa kulumaan. Kävin joka päivä kunnon lenkillä, jumppasin myös kotona, kävin kirjastossa ja luin paljon. Olen aina ollut iltavirkku, ja tuota rytmiä oli tietysti helppo toteuttaa työttömänä.

Olisin voinut jatkaa tuota vaikka kuinka pitkään, mutta miesystävä alkoi pikkuhiljaa kannustamaan työnhakuun. Oma motivaatio oli tuolloin vähän hakusessa työn hakemisen suhteen. Ajattelin, etten kuitenkaan saisi mitään töitä. Mutta jostain oli tietysti aloitettava.

Siivoushommien jälkeen sain lopulta opintoja vastaavan työpaikan, ja sillä tiellä olen edelleen.

Vierailija
49/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla seitsemältä ylös ja lapset kouluun, ulkoilua heti aamusta tunti, pari. Siitäpä se päivä alkaa rullata. Tiskit koneeseen, keittiön siivousta, pyykkejä. Ruokakauppa joka ma ja to aamu. Perjantaina siivouspäivä. Kerran viikossa kirjastokäynti ja vähän kaupoilla pyörimistä. Muuten lukemista, omatoimista opiskelua, haaveilua, kaikenlaista puuhastelua radio kaverina. Ja toki sitä työpaikkojen kyttäilyä. Tällä viikolla lähetin kaksi hakemusta, usein en yhtään, kun ei ole mitään uutta mitä hakea. Sitten onkin jo lapset koulusta kotona, välipalaa, läksyt, lisää kotitöitä, ruokaa, ulkoilua, harrastuksia...

Vierailija
50/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä luisuin aamuvirkusta iltavirkuksi. Kohta pitäisi taas mennä töihin. Olen yrittänyt totutella aamuheräämisiin, mutta näin talvella se on vaikeaa, kun on vielä pimeät aamut.

Vierailija
51/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazz zi kirjoitti:

Miksi yövirkun pitäisi olla väkisin päivärytmissä?

Olet juuri siinä rytmissä mikä tuntuu luonnolliselta juuri sinulle, ihmiset on erilaisia.

No, "päivärytmillä" tarkoitettiin tässä mielekästä tekemistä valveillaoloaikana, eikä sitä, että noustaan samassa rytmissä auringon kanssa.

Vierailija
52/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Käytännössä kukun jonnekin aamu kolmeen ja sitten nukun puoleen päivään. Ikinä en kerkeä mihinkään ja päivät hujahtaa ohi. Firmat on jo kiinni kun on mielessä että kävisikö tuolta kysymässä töitä.

Jotenkin päivät vaan menee, jo muutaman vuoden, äh, vuosikymmenen...

Vierailija
53/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aamulla yleensä viideltä, juon kahvit ja käyn kävelyllä. Ensimmäiset päikkärit otan sen jälkeen ja puoli kymmeneltä heräilen uudestaan. Jos tarttee tehdä työhakemus, niin teen sen tässä välissä. Sitten treidaan pörssijohdannaisia ja osakkeita koko päivän ja koitan saada muutaman kympin sieltä. Useimmiten saankin. Ohessa teen ruokaa pitkän kaavan mukaan. Toiset päikkärit otan kun olen syönyt joskus iltapäivällä. Illalla kävelen Prismaan katsomaan lapputarjouksia. Illalla käyn suihkussa ja syön juustoja tai jotain. Arkisin en juo, mutta viikonloppuna tissuttelen kyykkyviiniä. Kesäksi haen Latviasta isomman lastin juomia kaverin kanssa. Joka toinen kesä toki olen töissä nolaamassa liiton päivät. Tämä on minulla hyvä etu, että pääsen tutulle töihin hyvällä palkalla. Muuten en työllisty, eikä ole motivaatiota työllistyäkään. Nyt tosin vaihdan rytmin niin, että olen joka kesä kolme kuukautta lomittajana.

Vierailija
54/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla heittää päivärytmi jatkuvasti. Nukun siis kun nukuttaa ja valvon kun siltä tuntuu. Ei varmaan kaikille sovi tällainen, mutta minua ei haittaa tämä.