Care.com - onko kukaan saanut töitä?
Onko kukaan saanut töitä care.com kautta? Itse en ole saanut yhtään työkeikkaa enkä muutakaan...mietin vain, että tekeekö ihmiset sitä kautta pimeästi töitä? Koiranulkoiluttamista ja siivousta h. 5-8 €...jos tuosta maksaa verot ja muut maksut, niin eihän siitä jää käteen kun 3-4 euroa.
Onko tuo sivu ihan huijausta ja onko nuo ilmoitukset todellisia?
Kommentit (4)
ai niin....jännä että oot täällä vauva -palstalla kun oot hoitanut kissoja ja vastasitkin noin nopeesti eilen illalla
Harkitsin itse ilmoittautumista eläintenhoitajaksi tai vanhusten seuraksi/avuksi arkisissa askareissa.
Soitin kuitenkin verottajalle ensin, koska en halua tehdä pimeitä töitä.
Verottajan ohje oli selkeä: jos otan palkkion vastaan yksityishenkilönä, palvelun tilaaja on silloin työnantajan roolissa, pidättää palkiosta ennakonpidätyksen ja hankkii työntekijälle tapaturmavakuutuksen.
Toinen vaihtoehto on toimia esim. toiminimen kautta ja silloin laskutan palvelun tilaajaa ja hän saa vähentää maksamansa palkkiot kotitalousvähennyksenä verotuksessa.
Huolestuttavaa Care.comissa on se, että esim. vanhuksille tarjotaan palveluita virtsan katetrointia myöten. Jos nämä palveluntarjoajat tekevät pimeää keikkaa, niin kuka korvaa jos sattuukin hoitovirhe?
Care.com ilmoittaa ehkä vähän harhaanjohtavasti että tuloista täytyy maksaa veroa kun tienaa yli 1180€. Vaikka veroja ei tarvitsisi maksaakkaan, tulot täytyy kuitenkin ilmoittaa.
Minä!!! Hoidin kissoja kaksi viikkoa kun perhe oli ulkomailla ja sain 300€. Odotin itse jotain 100€ joten opiskelijalle se oli aivan jäätävä summa. En mä mitään verokorttia antanut :) Kissat olivat ilona luonani ja hoidin heitä kotonani.
No sit sun täytyy ilmoittaa veroilmoituksessa jos et halua pimeesti töitä tehdä. Jos nostat opiskelijana opintotukea, sullahan on tietyt rajat kuinka paljon saat tienata. Ei oo oikein että me veronmaksajat kustannetaan sulle ilmainen koulutus ja mahdolliset nostamasi opintotuet ja itse teet pimeitä hommia.....Mutta ymmärrän kyllä että houkutus on suuri pimeille tuloille, mutta tiedät ainakin nyt miten sinun täytyis menetellä ettet rikkoisi lakia