Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne lasten kanssa.

Vierailija
22.05.2015 |

On kurja mieli..Jo edellisellä kerralla,kun hoidin mieheni lapsia kävi niin,että minua ei juuri kuunneltu.Nipisteltiin,syljettiin toisten päälle ja koko ajan jotain pientä kinaa.Olin jo varoittanut lyömisestä ja muistutin asiasta useaan otteeseen. Trampoliinilla lopuksi lyötiin toinen toistaan oikein kunnolla,eikä sitten edes uskottu,kun sanoin,että yksi kerrallaan hypitään.Lopulta otin omat lapset sisään ja isommat jäivät ulos.Mies tuli kotiin pitämään puhuttelua,jolloin ratkesin ja korotin ääntäni oikein kunnolla.Lopulta kaikkia itketti.

Annoin uuden mahdollisuuden ja jäin miehen työpäivän ajaksi kaikkien lasten kanssa.Menin muistuttamaan trampoliinin säännöistä ja vastaus oli,että isä oli antanut heille uuden mahiksen...sen jälkeen trampoliinilla oli pihapiirin muitakin lapsia niin,että lapsia hyppi yhtäaikaa 5.Tehtiin voltteja ja mentiin niskoille,hypäytettiin tramppaa niin,että toinen kaatui ja naurettiin,kun toinen meni niskoilleen.Kävin sanomassa,että nyt riittää,koska pian käy vahinko.Vastaus oli,että "Miksi?".Otin 5v. lapseni sisään ja toivoin parasta.Kukaan ei kuunnellut minua.Puhuin miehen kanssa puhelimessa,että säännöt pitää olla,koska en hallitse tilannetta.Mies oli puhelimessa tympääntynyt ja samalla isompi hänen lapsistaan tuli sanomaan,että pienempi oli satuttanut itsensä,vaikka hän ei ollut tehnyt mitään.Kävin hakemassa viimeisenkin lapsista sisälle trampoliinilta itkemästä.Otti niin rajusti päähän,että vapisin.Mies tuli kotiin ja nyt mököttää minulle.En halua enää jäädä heistä vastuuseen,eli saavat mennä hoitoon muualle huomenna,kun ei kerran kuunnella minua.Aavistan myrskyn nousevan..missä meni pieleen??Tunnen todella epäonnistuneeni

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin myös, että joko trampoliini lähtee tai sitten mies hoitaa lapsensa itse.
Tutun tyyppinen tilanne, mutta oikeasti. Mies on vastuussa omistaan, sinä omistasi ja te yhdessä yhteisistä.

Vierailija
42/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:45"]Minä ilmoittaisin myös, että joko trampoliini lähtee tai sitten mies hoitaa lapsensa itse.
Tutun tyyppinen tilanne, mutta oikeasti. Mies on vastuussa omistaan, sinä omistasi ja te yhdessä yhteisistä.
[/quote]

Tilanne vain on se,että pistää ennemmin minut pois kuin trampoliinin,joten mikäs se minun arvoni lastenkaan silmissä olisi?ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on tuo, eikö sinun olisi muutenkin parempi olla sinkkuna? Itse en haluaisi olla suhteessa jossa trampoliini on tärkeämpi kuin minä (siis etenkin kun sinulla on ihan pätevät syyt hankkiutua trampoliinista eroon).

Tuntuu pahalta sun puolesta. :(

Vierailija
44/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:01"]Jos tilanne on tuo, eikö sinun olisi muutenkin parempi olla sinkkuna? Itse en haluaisi olla suhteessa jossa trampoliini on tärkeämpi kuin minä (siis etenkin kun sinulla on ihan pätevät syyt hankkiutua trampoliinista eroon).

Tuntuu pahalta sun puolesta. :(
[/quote]

Voi olla,mutta rakastan häntä yli kaiken,on muuten luotettava ja hyvä mies.Nuo lapset ovat hänelle heikko kohta ja jos ei aikuismaisesti osaa näitä tilanteita käsitellä,niin sitten en ota vastuuta hänen lapsistaan...ja jos tästä syystä haluaa minusta eroon,niin olkoon sitten niin.Typerin temppu oli antaa vielä yksi "mahis" trampoliiniin,kun ei tarvitse olla kummoinenkaan ennustaja,että arvaa,kuinka käy kun 5poikaa on trampalla samaan aikaan.

Vierailija
45/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten erittäin rakentavasta keskustelusta.ap

Vierailija
46/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen mies, että kun se kerran kiukkuisesti katsoo lapsia, niin ne on kunnolla koko seuraavan viikon. Oikeasti.

Vierailija
47/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Mies tuntee syyllisyyttä ja yrittää hyvittää lapsilleen sillä että kieltää heiltä mahdollisimman vähän. Ymmärtäisi ehkä jos ottaisit esiin turvallisuus-näkökohdat? Joka tapauksessa vaara on suuri että sinä tulet olemaan ikävä äitipuoli miehen lasten silmissä jos aina joudut yksin huolehtimaan kurinpidosta. Koeta välttää pillittämistä ym marttyyrimaista käytöstä, ei edistä asiaa. Vaikka tuntuisi hirveän pahalta, jatka vaan järkevää ja kohtuullistakurinpitoa, itse asiassa lapset arvostavat sitä kun tulevat isommiksi. Mutta mieti myös onko yhteiselämä mukavas jos olette riidoissa näistä asioista jatkuvasti.

Vierailija
48/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan tramppa ja siinä sääntö, että yksi kerrallaan. Kun meidän pojat kasvoivat, niin johan siinä olisi tullut painorajakin vastaan ja vetelivät kaiken maailman voltteja. Myös vieraat lapset uskoivat, kun aikani komensin.
Nyt ap, kun sun miehesi on tuollainen lassukka, niin sulla on kaksi vaihtoehtoa: joko alat itse komentaa ja näytät sen kaapin paikan tai lähdet ja lujaa, vaikka kipeää tekee vähän aikaa. Mieti tilanne sitten, jos siihen kuvioon tulee yhteisiä lapsia. Eihän tuosta mitään tule, jos teillä ole yhteistä linjaa lapsien suhteen.
Ja p.s. sen trampan voi kaivaa maahan, ei putoa niin korkealta. Niitä on nähty.

Vierailija
49/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjannut ylös trampan ja altaan turvallisuussäännöt+pari muuta juttua,joita haluan,että noudatetaan,jos olen vastuussa kaikista lapsista..Otanko asian puheeksi vai annanko miehen tehdä aloitteen?ap

Vierailija
50/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän kovat seuraukset niin kyllähän ne tottelee. Rajojaan hakevat ja ovat huomanneet että sua voi pomputtaa niin pomputtavat sitten. Jod sä oot kerta heistä vastuussa niin sulla on ihan samat oikeudet määrätä kuin vanhemmilla.

Laitat vaikka kännykät takavarikkoon, peliaika pois, karkkipäivä pois, tramppa kieltoon, kotiarestia jne. Yks vaihtoehto tietty että toinen lapsista menee osaksi päivää vaikka kaverilleen tms, yhtä on helpompi halllita. En silti luovuttaisi jos perheeseen olisin jäämässä. Käykää nyt heti vaikka viemässä se tramppa varastoon niin ei tuu haavereita sillä.

Vierailija
51/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo,että olen valmis pistämään trampan paloiksi.Tästäkin mies otti nokkiinsa ja siten silitteli ja kantoi lapsiaan sylissään ja olivat iskän mussukoita.

Vierailija
52/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieleen meni siinä kohtaa kun lähdit uusperhekuvioon! Ne on niin vaikeita, että niistä ei voi seurata mitään hyvää. Lapset traumatisoituu aina vanhempien erosta. Ja vanhemmistakin kertoo jotain se, että ongelmia ei selvitetä vaan niitä paetaan.
(Väkivaltaista puolisoa paenneet on asia erikseen. Mutta nekin lapset on traumatisoituneita.)

Vierailija
53/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anteeksi että menetit sillä tavalla hermosi. Istutte alas miehen ja kaikkien lasten kanssa ja sovitte tramppasäännöt (ja muutkin perheen säännöt) ja mitä seurauksia tulee jos ei niitä noudateta. Sitten vaan pidät jöötä siellä sovittujen sääntöjen mukaisesti etkä enää ala itkeä, kiljua, vapista tms lasten nähden.

Vierailija
54/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:38"]Pieleen meni siinä kohtaa kun lähdit uusperhekuvioon! Ne on niin vaikeita, että niistä ei voi seurata mitään hyvää. Lapset traumatisoituu aina vanhempien erosta. Ja vanhemmistakin kertoo jotain se, että ongelmia ei selvitetä vaan niitä paetaan.
(Väkivaltaista puolisoa paenneet on asia erikseen. Mutta nekin lapset on traumatisoituneita.)
[/quote]

Alan uskoa tuohon.Nuo lapset ovat herkkä paikka miehelle ja vaikka olivat kuin villieläimet tänään,niin mussuttelee heille ja suuttuu minulle siitä,kun minulle tuli paha mieli.

Vierailija
55/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä harmittaa kun olet kuin yksi lapsista, kantelemassa hänelle mitä ilkeää lapset on tehneet ja yrittämässä saada miehen sinun puolellesi, omia lapsiaan vastaan.

Vierailija
56/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:38"]Pieleen meni siinä kohtaa kun lähdit uusperhekuvioon! Ne on niin vaikeita, että niistä ei voi seurata mitään hyvää. Lapset traumatisoituu aina vanhempien erosta. Ja vanhemmistakin kertoo jotain se, että ongelmia ei selvitetä vaan niitä paetaan.
[/quote]

Alan uskoa tuohon.Nuo lapset ovat herkkä paikka miehelle ja vaikka olivat kuin villieläimet tänään,niin mussuttelee heille ja suuttuu minulle siitä,kun minulle tuli paha mieli.
[/quote]
Omienkin lasten kasvattaminen on joskus vaikeaa, toisen lapsista nyt puhumattakaan.

Vierailija
57/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitte miehesi kanssa yhteiset säännöt ja kerrotte ne sitten YHDESSÄ lapsille. Sitä aikuista on toteltava joka on kotona tai rangaistukset tulee esim. Ei trampoliiniä tai pleikkapelejä kenellekkään. Näistä myös pidettävä kiinni. Lapset oppivat helposti sen että kukan antaa periksi ja miten. Nyt näyttää siltä kun olisit jo luovuttanu joten lapsilla on jo yliote.

Vierailija
58/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tilanne sinulle vaikea, koska tietenkään, et halua, että lapset eivät pitäisi sinusta mutta tehtäväsi ei ole miellyttää vaan katsoa myös, että mitään ei satu. Ajattele niin, että teillä olisi kylässä naapurin lapset jotka tekisivät mitä sattuu ja toheloisivat ympäriinsä. Mitä tekisit silloin? Kyllä minä ainakin korotan ääntäni, jos aikuista ei kuunnella. Kyläpaikassa ollaan kyläpaikan säännöillä eli tajuavat he lopulta, että miksi ne säännöt ovat jos vaan pidät niistä kiinni. Jos sanot, että yksi kerrallaan nikn se myös pitää , muuten sen trampan voit laittaa poikki ja pinoon

Vierailija
59/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se,että mies ei kykene keskustelemaan asiasta.Hän ottaisi lapset taas puhutteluun ja minun mielestäni tilanne vaatii jo noita ehtoja.Ehdotin jo viimeksi pelikieltoja ja muita yllämainittuja,mutta mies ei niihin lähde mukaan..hän ei omien sanojen mukaan tiedä,mitä pitäisi tehdä,muuta kuin taas huutaa.Tuntuu,että hän ei ymmärrä lasten kasvaneen..lässyttää eskari-ikäiselle vauvaäänellä ja kirjakieltä.Minulle ei kuulemma mikään riitä,kun sanoin,että ei taida puhuttelu paljon auttaa enää.ap.

Vierailija
60/61 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehesi mielestä voivat hyppiä trampalla useampi yht aikaa nikn eikö hän voi sillokn sen toteuttaa. Silloin kun sinä olet vastuussa nikn siellä hyppii yksi tai ei yhtään. Tällöin, et ainakaan sinä joudu vastuuseen jos jotain sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi