Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne lasten kanssa.

Vierailija
22.05.2015 |

On kurja mieli..Jo edellisellä kerralla,kun hoidin mieheni lapsia kävi niin,että minua ei juuri kuunneltu.Nipisteltiin,syljettiin toisten päälle ja koko ajan jotain pientä kinaa.Olin jo varoittanut lyömisestä ja muistutin asiasta useaan otteeseen. Trampoliinilla lopuksi lyötiin toinen toistaan oikein kunnolla,eikä sitten edes uskottu,kun sanoin,että yksi kerrallaan hypitään.Lopulta otin omat lapset sisään ja isommat jäivät ulos.Mies tuli kotiin pitämään puhuttelua,jolloin ratkesin ja korotin ääntäni oikein kunnolla.Lopulta kaikkia itketti.

Annoin uuden mahdollisuuden ja jäin miehen työpäivän ajaksi kaikkien lasten kanssa.Menin muistuttamaan trampoliinin säännöistä ja vastaus oli,että isä oli antanut heille uuden mahiksen...sen jälkeen trampoliinilla oli pihapiirin muitakin lapsia niin,että lapsia hyppi yhtäaikaa 5.Tehtiin voltteja ja mentiin niskoille,hypäytettiin tramppaa niin,että toinen kaatui ja naurettiin,kun toinen meni niskoilleen.Kävin sanomassa,että nyt riittää,koska pian käy vahinko.Vastaus oli,että "Miksi?".Otin 5v. lapseni sisään ja toivoin parasta.Kukaan ei kuunnellut minua.Puhuin miehen kanssa puhelimessa,että säännöt pitää olla,koska en hallitse tilannetta.Mies oli puhelimessa tympääntynyt ja samalla isompi hänen lapsistaan tuli sanomaan,että pienempi oli satuttanut itsensä,vaikka hän ei ollut tehnyt mitään.Kävin hakemassa viimeisenkin lapsista sisälle trampoliinilta itkemästä.Otti niin rajusti päähän,että vapisin.Mies tuli kotiin ja nyt mököttää minulle.En halua enää jäädä heistä vastuuseen,eli saavat mennä hoitoon muualle huomenna,kun ei kerran kuunnella minua.Aavistan myrskyn nousevan..missä meni pieleen??Tunnen todella epäonnistuneeni

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi,että mielestäni toista kuuluu auttaa pari suhteessa...mutta eilen menetin tilanteen hallinnan täysin ja se tunne oli hyvin epämukava.Ongelma on pitkälti miehessä,kun asiaa yöllä märehdin.Kaikki negatiivinen hänen lapsiaan kohtaan on hänelle erityisen vaikeaa,vaikka itse huutaa kurkku suorana heille.Eilenkin kielsi uimisen tiettyjen syiden vuoksi ja tänään aamulla jo salaa pakkasi lapsilleen uimakamat mukaan.Mikään sanottu ei pitkään pidä ja kuri perustuu huutamiseen..

Vierailija
2/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:50"]Miestä harmittaa kun olet kuin yksi lapsista, kantelemassa hänelle mitä ilkeää lapset on tehneet ja yrittämässä saada miehen sinun puolellesi, omia lapsiaan vastaan.
[/quote]

Uusperheiden ydinongelma on tässä.Lasten kasvattaminen ja kurin pitäminen on vanhemman käännyttämistä heitä vastaan.Hello problemos!! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset näyttää olevan melko pieniä. Molemmilla kaksi vai sinulla yksi?

Trampoliiniin vuorotellen. Ellei totella, tuot lapsen sieltä pois. Ei pieni lapsi muuta rangaistusta tarvi. Pelikiellot ei ole alle kouluikäisille tarpeen, kuten ei pelaaminenkaan.

Puhu miehesi kanssa ja kerro tilanne kunnolla. Pitäisi saada yhteinen linja aikaan. Muuten tilanne pahenee.

Päätä mitä haluat ja pidä puolesi. Ei lapset usko sinua ellei mieskään usko

Vierailija
4/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:55"]Kaikki lapset näyttää olevan melko pieniä. Molemmilla kaksi vai sinulla yksi?

Trampoliiniin vuorotellen. Ellei totella, tuot lapsen sieltä pois. Ei pieni lapsi muuta rangaistusta tarvi. Pelikiellot ei ole alle kouluikäisille tarpeen, kuten ei pelaaminenkaan.

Puhu miehesi kanssa ja kerro tilanne kunnolla. Pitäisi saada yhteinen linja aikaan. Muuten tilanne pahenee.

[/quote]

Miehen lapset ovat kouluikäisiä.1.ja 3.lk.ap

Vierailija
5/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:57"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:55"]Kaikki lapset näyttää olevan melko pieniä. Molemmilla kaksi vai sinulla yksi?

[/quote]

[/quote]

Yleensä sen ikäiset uskoo hyvin puhetta.
Nyt auktoriteettia ja varmuutta

Vierailija
6/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin uusperhe, ja tosiaan säännöistä sovitaan yhdessä ja niitä myös noudatetaan yhdessä. Tämä on musta kaikista tärkeintä. Myös hellyyttä ja kehuja kaikille :)
Muista myös että kompromisseihin on pystyttävä. Sinä et voi yksin sanella sääntöjä. Meillä esimerkiksi yli kolmasluokkalaiset saa hyppiä trampalla kaksin, mutta sitä nuoremmat hyppii yksin. 10min välein vaihto.
Jos eivät tottele niin viimekädessä sinä ole vastuussa ja vaikka kannat lapset pois trampalta jos siellä koko piha pomppii.
Lapset testaa sua, sun on pysyttävä jämynä.
Sano miehellesi että lepsuilu on pitkässä juoksussa haitallisempaa kuin kurin pito.
Jos mies ei paranna tapojaan niin harkitsisin pysyäkkö suhteessa.

Vierailija
7/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:07"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:57"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:55"]Kaikki lapset näyttää olevan melko pieniä. Molemmilla kaksi vai sinulla yksi?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muuten kyllä ihan ok uskovat,mutta tuo trampoliini on ongelma...siellä kiusataan koko ajan ja koko ajan joku itkee.

Vierailija
8/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:38"]Pieleen meni siinä kohtaa kun lähdit uusperhekuvioon! Ne on niin vaikeita, että niistä ei voi seurata mitään hyvää. Lapset traumatisoituu aina vanhempien erosta. Ja vanhemmistakin kertoo jotain se, että ongelmia ei selvitetä vaan niitä paetaan.
(Väkivaltaista puolisoa paenneet on asia erikseen. Mutta nekin lapset on traumatisoituneita.)
[/quote]
Ensimmäinen lause on totta, mutta loppu uskomatonta p*skaa. Ihan kuin ei olisi olemassa muita syitä, kuin väkivaltaisuus, joka oikeuttaa eroon.

Lapset traumatisoituvat myös vanhempien huonosta parisuhteesta. Huono parisuhde voi olla muutenkin, vaikka ei sisällä varsinaista fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
9/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:13"]Meilläkin uusperhe, ja tosiaan säännöistä sovitaan yhdessä ja niitä myös noudatetaan yhdessä. Tämä on musta kaikista tärkeintä. Myös hellyyttä ja kehuja kaikille :)
Muista myös että kompromisseihin on pystyttävä. Sinä et voi yksin sanella sääntöjä. Meillä esimerkiksi yli kolmasluokkalaiset saa hyppiä trampalla kaksin, mutta sitä nuoremmat hyppii yksin. 10min välein vaihto.
Jos eivät tottele niin viimekädessä sinä ole vastuussa ja vaikka kannat lapset pois trampalta jos siellä koko piha pomppii.
Lapset testaa sua, sun on pysyttävä jämynä.
Sano miehellesi että lepsuilu on pitkässä juoksussa haitallisempaa kuin kurin pito.
Jos mies ei paranna tapojaan niin harkitsisin pysyäkkö suhteessa.
[/quote]

Olen ehdottanut myös tätä,mutta tähän hän ei oikein innostu.Siis,että isommalla olisi enemmän oikeuksia,kun pienempi nostaa metelin...Eilen sanoin,että jotain on tehtävä,muuten kävelevät minun ylitseni ihan täysin.Trampan seuraksi pihaan tulee vielä iso uima-allas,joten olo on entistä epämukavampi ja vaaratekijöitä löytyy.En ole altaasta yhtään innostunut.Miehen vastaus oli,että kai mä otan ne taas puhutteluun.Aina,kun yritän keskustella asiasta,hän vain istuu ja tuijottaa minua palo silmissään ja suuttuu,koska äänensävyni on väärä tai elehdin ärsyttävästi tai matkin häntä.Eilenkin poistui sitten tilanteesta.Sanoin,että nyt hän on kuin 15-vuotias,johon vastaus oli se,että minä olen.ap.

Vierailija
10/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:07"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:57"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 06:55"]Kaikki lapset näyttää olevan melko pieniä. Molemmilla kaksi vai sinulla yksi?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muuten kyllä ihan ok uskovat,mutta tuo trampoliini on ongelma...siellä kiusataan koko ajan ja koko ajan joku itkee.
[/quote]

Sitten trampoliini tauolle kunnes säännöt selvät

Vierailija
11/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on ap se että miestä et voi muuttaa, itseäsi voit. Mitä sinä voisit tehdä tilanteen parantamiseksi?
Minä varmaan kokeilisin seuraavaan:
Ottaisin lapset yhteiseen palaveriin, jossa sanoisin että me tykätään että liikutte ja pidätte hauskaa trampalla. Minua kuitenkin pelottaa että satutatte itsenne, sillä vaaratilanteita on ollut useita. Minä välitän teistä enkä haluaisi että teihin sattuu, ja ehdotan että esim. Vanhempi saa hyppiä yhden oman kaverin kanssa, ja sitä nuoremmat hyppivät toistaiseksi yksin.
Tästä tulee nähtävästi poru, mutta olisin jo tyytyväinen jos saisitte sovittua että jokainen saa hyppiä yhden kaverinsa kanssa sen 10min, ja sitten vaihto. Alle kouluikäiset yksin.
Kuuntele myös lasten ehdotuksia, he varmasti antavat oman mielipiteensä kuinka tilanbetta voi parantaa kunhan perustelet itsekin asiasi hyvin. Esim että isikin on teistä huolissaan ja siksi huutaa, eikä se ole varmasti kenestäkään kivaa.
T. 19

Vierailija
12/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:42"]Fakta on ap se että miestä et voi muuttaa, itseäsi voit. Mitä sinä voisit tehdä tilanteen parantamiseksi?
Minä varmaan kokeilisin seuraavaan:
Ottaisin lapset yhteiseen palaveriin, jossa sanoisin että me tykätään että liikutte ja pidätte hauskaa trampalla. Minua kuitenkin pelottaa että satutatte itsenne, sillä vaaratilanteita on ollut useita. Minä välitän teistä enkä haluaisi että teihin sattuu, ja ehdotan että esim. Vanhempi saa hyppiä yhden oman kaverin kanssa, ja sitä nuoremmat hyppivät toistaiseksi yksin.
Tästä tulee nähtävästi poru, mutta olisin jo tyytyväinen jos saisitte sovittua että jokainen saa hyppiä yhden kaverinsa kanssa sen 10min, ja sitten vaihto. Alle kouluikäiset yksin.
Kuuntele myös lasten ehdotuksia, he varmasti antavat oman mielipiteensä kuinka tilanbetta voi parantaa kunhan perustelet itsekin asiasi hyvin. Esim että isikin on teistä huolissaan ja siksi huutaa, eikä se ole varmasti kenestäkään kivaa.
T. 19
[/quote]

Hyvä ehdotus..mutta mies jo eilen asetti ukaasin,että siellä hypitään lopun elämää yksi kerrallaan.Isompi on yleensä se,joka satuttaa pienempää,joten en ehkä vielä antaisi hänelle erityisoikeutta hyppiä kaverin kanssa.

Vierailija
13/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sääntö että aina yksi kerrallaan.
Miettikää vielä sitä uima-allasta.
Itse olisin ikionnellinen uima-altaasta pihalla, mutta en sitä saa

Vierailija
14/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäis näyttää lapsille, etä te vedätte samaan suuntaan sitä köyttä. Olla selkeitä ja jämäköityy. Ei ne miten usko. Nehän jo periaattessa rimpuilee. Harmittaa kun vanhemmat erosivat ja sitten joku vieras rupee leikkimään äitiä heille. Tai mikä sun rooli on ja mikä sun miehen rooli on sun lapselle?

se yhteen hiileen puoltaminen olis se a ja o.

Joku palkinto tottelemisesta esim. leffa tai hoplop tai joku. Ja aina muistuttaisin siitä,,,että hop lop! Kun eivät tottele...seuraisivat porkkanan perässä...positiivisen tavoitteen perässä. Sitä ei kannata heti heittää pois..vaan sit kiitellä, jos onnistuu, ja miten vois korjata käytöstä jos epäonnistuu... Ettei siitä muodostu sanktio. Vaan se olis kiva tavoite. Ja ne tavoitteet vois jakaa pieniin osiin.ei niitten alakoululaisten ole helppo hahmottaa kaikkee.

voimia sulle. Olet haastavassa tilanteessa. Sä ja mies olette yhdessä joukkueessa ja ne lapset pitäis houkutella ja saada siihen samaan joukkueeseen.

Vierailija
15/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe.

Vierailija
16/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kiukuttelevat kakarat on pakko hoitaa ja kasvattaa mutta vieraan penskojen suhteen en viitsisi sitä tehdä eli mies hoitaa itse kakaransa ja on paikalla silloin kun he ovat teillä.

Vierailija
17/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi suostu vahtimaan miehen lapsia. Kun lapset ovat miehellä, hänen kuuluu viettää lasten kanssa aikaa, ei sinun. Lapset oireilee sitä, että eivät saa tarpeeksi olla isän kanssa, kun isä on vaan töissä. Mies järjestämään lapsille hoitoa koulupäivän jälkeen, ei ole sinun tehtäväsi.

Vierailija
18/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:07"]Omat kiukuttelevat kakarat on pakko hoitaa ja kasvattaa mutta vieraan penskojen suhteen en viitsisi sitä tehdä eli mies hoitaa itse kakaransa ja on paikalla silloin kun he ovat teillä.
[/quote]

Komppi tälle. Itse en enää yrittäisi komentaa miehen lapsia. Omat lapset pois heidän kiusaamisleikeistä.

Vierailija
19/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:04"]Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe.
[/quote]

Eivät asu meillä.Mies joutuu olla töissä tuolloin ja myös siksi kurin asettaminen on vaikeaa,koska potee huonoa omaatuntoa.Eilen itkin asiasta,kun menimme nukkumaan ja silti suhtautui minuun kylmästi.Tuntuu,että hän pitää nyt lastensa puolta ihan vain siitä syystä,että ovat hänen lapsiaan.Hän on vihainen minulle yksin,että meno oli päätöntä.Hänen asenteensa ja eleensä asiaa kohtaan on niin tympeä,että voin fyysisesti huonosti.

Vierailija
20/61 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:11"]Mä en ymmärrä, miksi suostu vahtimaan miehen lapsia. Kun lapset ovat miehellä, hänen kuuluu viettää lasten kanssa aikaa, ei sinun. Lapset oireilee sitä, että eivät saa tarpeeksi olla isän kanssa, kun isä on vaan töissä. Mies järjestämään lapsille hoitoa koulupäivän jälkeen, ei ole sinun tehtäväsi.
[/quote]

Kyllä minäkin tarvitsen apua joskus omien lasteni kanssa.Olisi kiva,jos olisi molemminpuolista tuo auttaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän