Tilanne lasten kanssa.
On kurja mieli..Jo edellisellä kerralla,kun hoidin mieheni lapsia kävi niin,että minua ei juuri kuunneltu.Nipisteltiin,syljettiin toisten päälle ja koko ajan jotain pientä kinaa.Olin jo varoittanut lyömisestä ja muistutin asiasta useaan otteeseen. Trampoliinilla lopuksi lyötiin toinen toistaan oikein kunnolla,eikä sitten edes uskottu,kun sanoin,että yksi kerrallaan hypitään.Lopulta otin omat lapset sisään ja isommat jäivät ulos.Mies tuli kotiin pitämään puhuttelua,jolloin ratkesin ja korotin ääntäni oikein kunnolla.Lopulta kaikkia itketti.
Annoin uuden mahdollisuuden ja jäin miehen työpäivän ajaksi kaikkien lasten kanssa.Menin muistuttamaan trampoliinin säännöistä ja vastaus oli,että isä oli antanut heille uuden mahiksen...sen jälkeen trampoliinilla oli pihapiirin muitakin lapsia niin,että lapsia hyppi yhtäaikaa 5.Tehtiin voltteja ja mentiin niskoille,hypäytettiin tramppaa niin,että toinen kaatui ja naurettiin,kun toinen meni niskoilleen.Kävin sanomassa,että nyt riittää,koska pian käy vahinko.Vastaus oli,että "Miksi?".Otin 5v. lapseni sisään ja toivoin parasta.Kukaan ei kuunnellut minua.Puhuin miehen kanssa puhelimessa,että säännöt pitää olla,koska en hallitse tilannetta.Mies oli puhelimessa tympääntynyt ja samalla isompi hänen lapsistaan tuli sanomaan,että pienempi oli satuttanut itsensä,vaikka hän ei ollut tehnyt mitään.Kävin hakemassa viimeisenkin lapsista sisälle trampoliinilta itkemästä.Otti niin rajusti päähän,että vapisin.Mies tuli kotiin ja nyt mököttää minulle.En halua enää jäädä heistä vastuuseen,eli saavat mennä hoitoon muualle huomenna,kun ei kerran kuunnella minua.Aavistan myrskyn nousevan..missä meni pieleen??Tunnen todella epäonnistuneeni
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:04"]Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe.
[/quote]
Eivät asu meillä.Mies joutuu olla töissä tuolloin ja myös siksi kurin asettaminen on vaikeaa,koska potee huonoa omaatuntoa.Eilen itkin asiasta,kun menimme nukkumaan ja silti suhtautui minuun kylmästi.Tuntuu,että hän pitää nyt lastensa puolta ihan vain siitä syystä,että ovat hänen lapsiaan.Hän on vihainen minulle yksin,että meno oli päätöntä.Hänen asenteensa ja eleensä asiaa kohtaan on niin tympeä,että voin fyysisesti huonosti.
[/quote]
Onko tuo yleistä teillä, että miehelle on muut asiat tärkeämpiä kuin omat lapset?
Kuinka nuori olet itse? Vaikutat aika helposti periksiantavalta, menet sisälle ja annat lasten jatkaa pomppimista? Sitten itket sisällä. Menet kuule pihalle ja karjut niin, että koko naapurusto raikuu ja pistät lapset ojennukseen. Ja sitten sanot, että kun sinä vahdit, mennään sinun säännöillä ja tästä ei neuvotella.
Tottelevat varmasti, elleivät niin tramppa kasaan. Ja miehellekään et itke, vaan sanot, että tramppa kasaan tai et katso enää lapsia yhtään tuntia. Valitse. Munaton ukko, kun ei järjestä vapaata, silloin kun lapset ovat. Niiden äiti olisi varmaan raivoissaan tuosta menosta.Sano ukolle, että jos homma ei ala toimia sinun säännöillä, soitat exälle ja pyydät hakemaan muksut kotiin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:11"]Mä en ymmärrä, miksi suostu vahtimaan miehen lapsia. Kun lapset ovat miehellä, hänen kuuluu viettää lasten kanssa aikaa, ei sinun. Lapset oireilee sitä, että eivät saa tarpeeksi olla isän kanssa, kun isä on vaan töissä. Mies järjestämään lapsille hoitoa koulupäivän jälkeen, ei ole sinun tehtäväsi.
[/quote]
Kyllä minäkin tarvitsen apua joskus omien lasteni kanssa.Olisi kiva,jos olisi molemminpuolista tuo auttaminen.
[/quote]
No onko se? Kertomasi perusteella ei siltä vaikuta. Sai sen kuvan, että mies vaan on poissa ja odottaa sinun huolehtivan omistakin lapsistaan. Eikö 1. Luokkalainen ole ip-kerhossa ja isä hae töistä päästyään? 3. lk on jo monet itsekseen kotona koukun jälkeen. No ensi alkuun kiellätte trampoliinin käytön, kun isä ei ole kotona.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:22"]Kuinka nuori olet itse? Vaikutat aika helposti periksiantavalta, menet sisälle ja annat lasten jatkaa pomppimista? Sitten itket sisällä. Menet kuule pihalle ja karjut niin, että koko naapurusto raikuu ja pistät lapset ojennukseen. Ja sitten sanot, että kun sinä vahdit, mennään sinun säännöillä ja tästä ei neuvotella.
Tottelevat varmasti, elleivät niin tramppa kasaan. Ja miehellekään et itke, vaan sanot, että tramppa kasaan tai et katso enää lapsia yhtään tuntia. Valitse. Munaton ukko, kun ei järjestä vapaata, silloin kun lapset ovat. Niiden äiti olisi varmaan raivoissaan tuosta menosta.Sano ukolle, että jos homma ei ala toimia sinun säännöillä, soitat exälle ja pyydät hakemaan muksut kotiin.
[/quote]
Juuri näin!
Ottaisin jalat alleni ja sanoisin, että hoida rasittavat kakarasi tai opeta niille käyttäytymistapoja.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:04"]Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe.
[/quote]
Eivät asu meillä.Mies joutuu olla töissä tuolloin ja myös siksi kurin asettaminen on vaikeaa,koska potee huonoa omaatuntoa.Eilen itkin asiasta,kun menimme nukkumaan ja silti suhtautui minuun kylmästi.Tuntuu,että hän pitää nyt lastensa puolta ihan vain siitä syystä,että ovat hänen lapsiaan.Hän on vihainen minulle yksin,että meno oli päätöntä.Hänen asenteensa ja eleensä asiaa kohtaan on niin tympeä,että voin fyysisesti huonosti.
[/quote]
Onko tuo yleistä teillä, että miehelle on muut asiat tärkeämpiä kuin omat lapset?
[/quote]
Lapset ovat aina tärkeitä.Rakastan ainakin omiani aina,mutta en aina rakasta heidän käytöstään.En voi automaattisesti olla heidän käytöksensä puolella.Ymmärrätkö eron?
Jos trampalla on tuollaista menoa, olisin itse vahtimassa vieressä ettei sinne mene ylimääräiset. Jokaisella 10 min vuorot. Jos sääntöjä rikotaan, tramppa menee esim tunniksi (tai loppupäiväksi) käyttökieltoon.
Jos sääntöjä noudatetaan,voit vähitellen lopettaa vieressä vahtimisen.
Iälläni ei varmaan ole merkitystä,kun viesti on selvä.Noihin lapsiin ei saa kohdistaa mitään negatiivista,ei suoraan,eikä mussuttamalla miehelle.Mies mököttää kuin lapsi ja hokee,että ei voi tehdä mitään.
Toisaalta, lapsilaumassa on usein tietty dynamiikka, että sen hässäkän tietää jo tulevan hyvissä ajoin. Kannattaa miettiä, että veiskö ihan omia hermojaan säästääkseen lapset silloin jonnekin missä sitä energiaa saa purkaa ilman että siitä tulee sanomista. Minä ainakin ihan reilusti vien omat ja muidenkin lapset mieluummin uimarannelle tai puistoon tai luistelemaan tai ihan minne vaan, pois omalta pihalta keskenään kähisemästä. Silloin se juuri on tuota toisen prosovoimista, kun muuten ei ole virikettä tarpeeksi.
On varmasti perheitä joissa lapsille koti on seesteinen paikka, mut meille se ei ole. Villit pojat tarvitsevat tiettyinä vuorokaudenaikana jotain rankempaa fyysistä tekemistä, tai se korkea vireystaso purkautuu muuten. Tiedän että tänäänkin kello kymmenen täällä on melua ja metakkaa jos vaan ollaan, joten päivä alkaa uintireissulla, ja iltapäivällä, kun tänne saapuu toinen satsi villejä pikkupoikia leikkimään, viedään koko lössi mahdollisimman kauas sisätiloista jalkapallon ja frisbeekassin kanssa, aivan sama satoiko tai paistoiko. Ei näitä muuten kestä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:29"]Jos trampalla on tuollaista menoa, olisin itse vahtimassa vieressä ettei sinne mene ylimääräiset. Jokaisella 10 min vuorot. Jos sääntöjä rikotaan, tramppa menee esim tunniksi (tai loppupäiväksi) käyttökieltoon.
Jos sääntöjä noudatetaan,voit vähitellen lopettaa vieressä vahtimisen.
[/quote]
Kyllä.Yksi ehdoistani on nyt se,että tramppa paikkaan,mihin näkee ikkunasta tai siellä ei hypitä,jos en ehdi olla vieressä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:11"]Mä en ymmärrä, miksi suostu vahtimaan miehen lapsia. Kun lapset ovat miehellä, hänen kuuluu viettää lasten kanssa aikaa, ei sinun. Lapset oireilee sitä, että eivät saa tarpeeksi olla isän kanssa, kun isä on vaan töissä. Mies järjestämään lapsille hoitoa koulupäivän jälkeen, ei ole sinun tehtäväsi.
[/quote]
Kyllä minäkin tarvitsen apua joskus omien lasteni kanssa.Olisi kiva,jos olisi molemminpuolista tuo auttaminen.
[/quote]
No onko se? Kertomasi perusteella ei siltä vaikuta. Sai sen kuvan, että mies vaan on poissa ja odottaa sinun huolehtivan omistakin lapsistaan. Eikö 1. Luokkalainen ole ip-kerhossa ja isä hae töistä päästyään? 3. lk on jo monet itsekseen kotona koukun jälkeen. No ensi alkuun kiellätte trampoliinin käytön, kun isä ei ole kotona.
[/quote]
Kyllä auttaa minua.Hänellä ei ole ollut ongelmia minun lasteni kanssa.Yrittävät varmasti jotain,mutta ei ole sanonut,että eivät tottelisi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:04"]Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapset ovat aina tärkeitä.Rakastan ainakin omiani aina,mutta en aina rakasta heidän käytöstään.En voi automaattisesti olla heidän käytöksensä puolella.Ymmärrätkö eron?
[/quote]
Mutta ei ollut puhe apn omista vaan hänen miehensä lapsista. Ja kyllä miehen pitää töidensä kanssa joustaa ne ajat kun lapset hänellä. Työ ei saa ajaa lasten hyvinvoinnin edelle.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:04"]Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe. [/quote] Eivät asu meillä.Mies joutuu olla töissä tuolloin ja myös siksi kurin asettaminen on vaikeaa,koska potee huonoa omaatuntoa.Eilen itkin asiasta,kun menimme nukkumaan ja silti suhtautui minuun kylmästi.Tuntuu,että hän pitää nyt lastensa puolta ihan vain siitä syystä,että ovat hänen lapsiaan.Hän on vihainen minulle yksin,että meno oli päätöntä.Hänen asenteensa ja eleensä asiaa kohtaan on niin tympeä,että voin fyysisesti huonosti. [/quote] Onko tuo yleistä teillä, että miehelle on muut asiat tärkeämpiä kuin omat lapset? [/quote] Lapset ovat aina tärkeitä.Rakastan ainakin omiani aina,mutta en aina rakasta heidän käytöstään.En voi automaattisesti olla heidän käytöksensä puolella.Ymmärrätkö eron? [/quote] Mutta ei ollut puhe apn omista vaan hänen miehensä lapsista. Ja kyllä miehen pitää töidensä kanssa joustaa ne ajat kun lapset hänellä. Työ ei saa ajaa lasten hyvinvoinnin edelle.
[/quote]Eikö se ole enemmän niin päin, että lapset tulevat isänsä luokse silloin, kun isällä on vapaa-aikaa? Ei usemmista töistä voi olla pois oman mielen mukaan, vaikka 10 lasta tulisi käymään. Monet työelämän ulkopuolella olevat eivät ymmärrä työelämän vaatimuksia lainkaan.
Alatko ap ymmärtää, miksi miehen aiempi suhde päättyi eroon?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:40"]Alatko ap ymmärtää, miksi miehen aiempi suhde päättyi eroon?
[/quote]
Kyllä alan...jo pidemmän aikaa.
Meillä ihan omatkin lapset kokeilee jatkuvasi rajojaan, tappelee ja lyövät, katsovat miten vanhemmat reagoivat, villitsevät toisiaan ja nauravat, kun komennetaan. Siihen lasten erottaminen toisistaan, eri tiloihin laittaminen ja riittävät sanktiot eli esim. lempilelut hyllyn päällä tai peliaika pois tms. laittavat miettimään kannattaako totella vai ei. Ja vaikka olisi vieraita lapsia (muita pihan lapsia), niin komennan heitäkin. Uskovat kyllä, kun pitää auktoriteetin itsellään eikä mene mukaan siihen lasten naureskeluun ja pinnan kokeiluun. Älä soita miehelle, että auta pitämään kuria, vaan pidä se kuri itse. Vaikka sitten karjaisemalla jos eivät puhumalla usko. Ja jos pihan muut lapset aiheutta ongelmia, niin ajat heidät ensinnäkin pois siitä trampalta, sen jälkeen jatkat oman perheen lasten kanssa...
Jos sinä et selviä kaikkien lasten kanssa, niin sitten et selviä. Se on miehen syy, jos jättää lapset sinulle j tietää, ettet pärjää. Tästä lähtien et hoida kaikkia lapsia.
Niin, korostat miehelle, että et osaa etkö pärjää. Kuten olette nähneet. Sen jälkeen vastuu on miehen, mitä tekee lapsilleen kun on pakko lähteä töihin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:54"]Niin, korostat miehelle, että et osaa etkö pärjää. Kuten olette nähneet. Sen jälkeen vastuu on miehen, mitä tekee lapsilleen kun on pakko lähteä töihin.
[/quote]
Näin täytyy tehdä.Ottaa vain niin raskaasti päähän.ap
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 08:04"]Miehen lapset eivät siis asu vakituisesti teillä? Päättelin tämän siitä, miten avausviestissä puhut miehen lasten hoitamisesta. Niin ei varmaan kukaan ajattele asian olevan, jos eivät ole "vierailevia tähtiä". Tai jos ajattelee, on ajatusmallissa jo virhe. [/quote] Eivät asu meillä.Mies joutuu olla töissä tuolloin ja myös siksi kurin asettaminen on vaikeaa,koska potee huonoa omaatuntoa.Eilen itkin asiasta,kun menimme nukkumaan ja silti suhtautui minuun kylmästi.Tuntuu,että hän pitää nyt lastensa puolta ihan vain siitä syystä,että ovat hänen lapsiaan.Hän on vihainen minulle yksin,että meno oli päätöntä.Hänen asenteensa ja eleensä asiaa kohtaan on niin tympeä,että voin fyysisesti huonosti.
[/quote]Luultavasti hän on vain tyytyväinen, päästessään pakoon hankalia tilanteita... Ja sitten kiukuttelee sinulle, kun päivä ei ole ollut yhtä auvoa.