Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kysyy onko minulla puolisoehdokasta ja painostaa lasten hankintaan

Lapseton uraihminen
22.01.2022 |

Aina kun äitiä tapaan hän kysyy: "No onkos puolisoa löytynyt?"
Vastaan: "Ei ainakaan vielä. Pitää käydä koulu loppuun ja hankkia töitä ensin."
Äiti jatkaa: "No minusta oli niin kiva tulla mummi ja nähdä pikku taaperoita juoksentelemassa mummilassa"
Tähän tuhahdan ja vastaan: "Niin varmasti, mutta en halua lapseni kärsivän siitää ettei minulla ja puolisolla ei ole rahaa maksaa ja riittävästi aikaa olla heidän kanssaan."
Äiti sitten alkaa selittämään kuinka nuorena itse hankki meidät lapset ja selvisi vaikeista ajoista yms.

Eihän tässä mitään mutta äiti kysyy tätä aina. Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia? Tuntuu vaan kohta en haluakaan hankkia lapsia kun äiti painostaa niin paljon.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on kokemusasiantuntija äitiydestä ja haluaa sinulle hänen lapsenaan parasta mahdollista elämää. Siksikin hän sitä lapsentekoa nuorempana koettaa sinulle ehdottaa.

Vierailija
2/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väliinputoaja sukupolvi ei varmasti kauheasti lapsia hanki, kun niihin ei yksinkertaisesti ole varaa, jos ei sitten köyhyydessä, jossain 40 neliön vuokraluukussa niitä halua kasvattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa saisit olla rauhassa.       Eikä tarvitsisi stressata maailman menosta.

Vierailija
4/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiaan ei voi valita, mutta niiden kanssa ei ole pakko olla tekemisissä.

Vierailija
5/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saat suhteelta, jossa sinua arvostetaan vain astutettavana porsimiskoneena?

Vierailija
6/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa sinne että ihminen on teini paljon kauemmin kuin taapero, eli haluaako hän tosiaan teinejä parittelemaan kotiinsa.

Vierailija
7/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidillesi, että jos hän ei lopeta kyselemistä ja jankuttamista tuosta asiasta, et ole häneen enää missään yhteydessä. Siinäpä sitten miettii, miten käyttäytyy.

Vierailija
8/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereiden mielestä lapset pitää hankkia alle 30v:nä vaikka siinä iässä ei ole vielä puitteet kunnossa lapsia varten, ja muutenkin alle 30v:t ovat vasta nuoria eikä vielä vakiintumisiässä.

Vierailija
9/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomereiden mielestä lapset pitää hankkia alle 30v:nä vaikka siinä iässä ei ole vielä puitteet kunnossa lapsia varten, ja muutenkin alle 30v:t ovat vasta nuoria eikä vielä vakiintumisiässä.

Ei ole sattumaa, että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

Vierailija
10/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja toiveita sinun mammallasi. Hän ei vain tajua, että niistä ei pidä kertoa sinulle. Itse kokisin syvää surua, jos lapseni muotivelailisivat. Se suru ei vain olisi näiden lasten asia, vaan minun. 

Vierailija
11/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaavassa tilanteessa kerroin olevani lesbo ja että lapsen saaminen silloin ei niin helppoa ja nopeaa. Vanhempani ja muut sukulaiset lopettivat kyselyn ja onneksi en asu kotiseudulla enää niin näen heitä harvoin. 

Vierailija
12/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi haluaa sinun mielummin keskeyttävän opinnot ja hankkiutuvan paksuksi. Se on hänen mielestään naisen tärkein tehtävä. Parempi vaikka kouluttautumaton ikuinen sossupummi ja äiti nopealla tahdilla kuin hyvä koulutus ja ammatti ja todennäköisesti äidiksi myöhemmin.

Vierailija
13/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi haluaa sinun mielummin keskeyttävän opinnot ja hankkiutuvan paksuksi. Se on hänen mielestään naisen tärkein tehtävä. Parempi vaikka kouluttautumaton ikuinen sossupummi ja äiti nopealla tahdilla kuin hyvä koulutus ja ammatti ja todennäköisesti äidiksi myöhemmin.

Miksi äidiksi pitäisi myöhemminkään, kun Suomessakin on enemmän ihmisiä kuin ikinä ennen?

Vierailija
14/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äidiksi pitäisi myöhemminkään, kun Suomessakin on enemmän ihmisiä kuin ikinä ennen?

Sehän on ap:n asia yksinomaan eikä Suomen väkimäärä tai äidin mielipiteet silloin merkitse mitään. Ap ratkaisee sen haluaako hän äidiksi joskus. Selvästi se mitä ei halua on ettei hän ainakaan nyt halua äidiksi. Toki voi olla ettei saa lapsia vaikka haluaisikin mutta se taas eri asia. 

Vierailija
15/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja toiveita sinun mammallasi. Hän ei vain tajua, että niistä ei pidä kertoa sinulle. Itse kokisin syvää surua, jos lapseni muotivelailisivat. Se suru ei vain olisi näiden lasten asia, vaan minun. 

Fiksuja ja fiksuja. Oma äitini kyllä ihan teini-iästäni asti on kertonut että hänelle on tärkeintä että minä ja siskoni olemme tyytyväisiä omiin elämiimme ja teemme niitä valintoja jotka sopivat meille. 

Vierailija
16/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lapset kertoa vanhemmilleen, miten heidän pitäisi lasten mielestä elää?

Vierailija
17/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan samalta, ja samaa painostusta meillä. Olen erilainen kuin äitini. Hän on suoraan sanottuna yksinkertainen kotiäiti, koulu eikä työt ei kiinnosta. Hänen elämänpiiri on tosi rajoittunut. On diagnosoimattomia mt-ongelmiakin mm. raivonhallinnan suhteen. Asuu myös keskellä ei mitään. Meillä ei ole mitään puhuttavaa. Itse olen opiskellut ja muuttanut jo kauan sitten pois. Kaipaan älyllisiä haasteita ja ihan muita juttuja kuin lapsia. Ehkä niitä joskus teenkin, mutta en kyllä äitini mieliksi. Painostuksella on jopa päinvastainen vaikutus, joka kerta kun hän ottaa asian esille, alkaa tehdä vähemmän mieli hankkia lapsia. Hän ei ymmärrä että olen erillinen ihminen jolla on oma elämä. Luulee että jos vähän painostaa ja ilkeilee joka kerta kun nähdään, lapsenlapsia alkaa tulla. Lapsenlapsia, joita en uskaltaisi jättää hänelle hoitoon, kun on niin arvaamaton. Ei hän edes haluaisi niitä hoitaa, ihan varmasti kiinnostus asiaan lakkaa heti jos lapsia tulee. Niitä vaan "pitää" hankkia.

Vierailija
18/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan ” mitä vttua se sulle kuuluu”

Vierailija
19/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi sanonut hänelle, että et halua enää kuulla tuollaista? Oma äitini kyseli minulta alkuun kotoa pois muutettuani, että missä olen ollut ja mitä tehnyt kunnes kerroin hänelle, että en pidä tarpeellisena raportoida hänelle menojani. Ei hän ystäviltäänkään tenttaa heidän menemisiään ja tekemisiään. Sen jälkeen hän ymmärsi rajat. Tottakai kerroin hänelle edelleen monista asioista, mutta hän ei enää odottanut, että raportoisin hänelle kuin olisin alaikäinen.

Oma aikuinen lapseni ja hänen puolisonsa ovat kerran jossain yhteydessä ilmaisseet, että he eivät halua lapsia, ja minusta se on ihan hyvä päätös. Pääasia, että he itse tekevät, kuten haluavat.

Vierailija
20/22 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ap:n asia yksinomaan eikä Suomen väkimäärä tai äidin mielipiteet silloin merkitse mitään. Ap ratkaisee sen haluaako hän äidiksi joskus. Selvästi se mitä ei halua on ettei hän ainakaan nyt halua äidiksi. Toki voi olla ettei saa lapsia vaikka haluaisikin mutta se taas eri asia. 

Tämä. Ei todellakaan merkitse sen lapsen asiat. Tärkeintä on mitä nainen haluaa.