Luetko uutista pelkät otsikot?
Otsikkojen perusteella sitten kiivaasti jaat näkemyksiäsi. Vai miten on?
Kommentit (7)
Näitä "viihdeuutisia" en useinkaan lue otsikkoa enempää, mutta eipä sen perusteella niistä juurikaan tule keskusteltua. Asiallisten lehtien ja medioitten uutisia luen aiheen kiinnostavuuden mukaan enemmän.
Harvemmin se juttu teksti mitään uutta mukaan luo.
Jos otsikosta voi jo päätellä, että jollekin - varsinkin lapselle - on tapahtunut jotain pahaa niin en pysty lukemaan uutista.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin se juttu teksti mitään uutta mukaan luo.
Tästä olen eri mieltä. Otsikko erittäin usein johtaa harhaan. Kun jutun lukee, se avautuu usein niin,
ettei otsikko enää ole millään tavalla oleellinen tai on jopa harhaanjohtava.
Se huvittaa, kun ihmiset jakavat "tärkeitä" kannanottojaan pelkän otsikon perusteella, eli puhuvat
ihan muusta kuin jutusta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Selailen aamuisin yleensä Ylen uutiset, ja koska heillä ei ole niin massiivista klikkiotsikko-ongelmaa kuin vaikka iltalehdellä, monista uutisista riittää mulle ihan se otsikko. Mutta jos asia niin paljon kiinnostaa että haluan jakaa näkemyksiä siitä, niin kyllä sitten luen koko jutun.
Vakavastikin otettavat mediat ovat enenevässä määrin alkaneet leikitellä otsikoilla.
Jos kommentoin jotain juttua, luen otsikon ja jutun kokonaan. Minusta itsestäänselvää.
Selailen aamuisin yleensä Ylen uutiset, ja koska heillä ei ole niin massiivista klikkiotsikko-ongelmaa kuin vaikka iltalehdellä, monista uutisista riittää mulle ihan se otsikko. Mutta jos asia niin paljon kiinnostaa että haluan jakaa näkemyksiä siitä, niin kyllä sitten luen koko jutun.