Jahas, lauantai ja siivousta
Kommentit (17)
Mikä avuksi kun siivota pitäisi, mutta en millään jaksa?
Pika siivous, tiskit ja pyykit. Staattinen liinapyyhintä, tuuletus. Koriin irtotavarat. Petivaatteitten tuuletus ja vaihto.
Kuppi teetä ja vapaata virtailua... Ulkoilua, ruoka, illalla raikasta.
Jos on paljon roskia, jätesäkki toimii.
Mä teen pekoni voileivän ja sit kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä avuksi kun siivota pitäisi, mutta en millään jaksa?
Istu sohvalla ja selaa avtä, näin teen minäkin ja odotan jos jostain löytyisi intoa aloittaa.
Todennäköisesti ei löydy ja jää taas siivoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Pika siivous, tiskit ja pyykit. Staattinen liinapyyhintä, tuuletus. Koriin irtotavarat. Petivaatteitten tuuletus ja vaihto.
Tuon voi toteuttaa pienessä asunnossa helposti, mutta oma motivaatio on kadoksissa jossain täällä 300 neliön mörskässä.
Olen kateellinen pienen kodin asujille siivouspäivänä.
Sama täällä. Laitan kuulokkeet korville, se auttaa jaksamaan. Tsemppiä meille 👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon voi toteuttaa pienessä asunnossa helposti, mutta oma motivaatio on kadoksissa jossain täällä 300 neliön mörskässä.
Tonnehan hukkaa itsensä... Kuukaudessa on 30 päivää, 10m2 päivässä ja ensi kuussa puhdas koti.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen pienen kodin asujille siivouspäivänä.Tonnehan hukkaa itsensä... Kuukaudessa on 30 päivää, 10m2 päivässä ja ensi kuussa puhdas koti.👍
Luuletko ettei se 30 päivää sitten jo tarvitse taas siivousta eli tämä on ikuinen karuselli jota saa pyörittää siivouksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ison asunnon saa pidettyä helposti siistinä, kun kaikelle on paikkansa ja esimerkiksi ulkoa tuleva hiekka jää vain sinne eteiseen, kauaksi kaikista muista huoneista. Jos siis kotona on sotkuista, niin se on vain ihan itse aiheutettua sotkua. Kannattaisi opetella ja opettaa muut perheenjäsenet järjestämään mahdolliset epäjärjestyksessä heti. Se on siis ihan itsestä kiinni koko juttu.
Imuroiminen kannattaa tuon kokoisessa tehdä hyvällä keskuspölkkärillä, pölyjen pyyhintä on taas mukavampaa, kun taloudessa ei ole liikaa turhia pöllyttäviä tekstiilejä, tasot ja pinnat ovat vapaita rojusta ja rojut ovien takana. Johtohässäkät kannattaa miettiä tarkkaan ja laittaa koteloon siististi eikä pitää niitä levällään. Robotti-imuri on osoittautunut monessa paikassa asialliseksi ja hyväksi kaveriksi, joka jaksaa suristella menemään lattioita läpi. Siihen kannattaa satsata.
Minulla on iso siisti koti ja siivoamme aina perjantaisin niin, että viikonloppu on vapaata. Siivoamisessa ei oikeasti kauan mene, koska kotimme järjestys on mietitty, työtehtävät on jaettu ja kaikki huolehtivat arjessa siitä, että homma ei räjähdä käsiin ikinä. Esimerkiksi keittiö siistitään joka ilta mukavan näköiseksi ja kuka vain, teinitkin, tekevät kyselemättä tiskikoneen tyhjennyksen, kun huomaavat sen sitä tarvitsevan.
Torstaina siivottu ettei viikonloppuna tarvitse tehdä hittojakaan.
Onneksi on töitä, mikä hyvä tekosyy olla siivoamatta!
Varmaan silti iltapäivällä ihan vähän imuroin
Meillä ei ole ikinä siivottu lauantaina ja tuhlattu puolta viikonloppua siihen. Siivoamme joko perjantaina tai torstaina ihan sen mukaan miltä näyttää ja mitä puuhaa arkena on, yleensä perjantaina. Vaihdamme myös lakaanat puhtaisiin ja illalla on sauna, jonka jälkeen on ihana vain olla ja keskittyä vapaa-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen pienen kodin asujille siivouspäivänä.Ison asunnon saa pidettyä helposti siistinä, kun kaikelle on paikkansa ja esimerkiksi ulkoa tuleva hiekka jää vain sinne eteiseen, kauaksi kaikista muista huoneista. Jos siis kotona on sotkuista, niin se on vain ihan itse aiheutettua sotkua. Kannattaisi opetella ja opettaa muut perheenjäsenet järjestämään mahdolliset epäjärjestyksessä heti. Se on siis ihan itsestä kiinni koko juttu.
Imuroiminen kannattaa tuon kokoisessa tehdä hyvällä keskuspölkkärillä, pölyjen pyyhintä on taas mukavampaa, kun taloudessa ei ole liikaa turhia pöllyttäviä tekstiilejä, tasot ja pinnat ovat vapaita rojusta ja rojut ovien takana. Johtohässäkät kannattaa miettiä tarkkaan ja laittaa koteloon siististi eikä pitää niitä levällään. Robotti-imuri on osoittautunut monessa paikassa asialliseksi ja hyväksi kaveriksi, joka jaksaa suristella menemään lattioita läpi. Siihen kannattaa satsata.
Minulla on iso siisti koti ja siivoamme aina perjantaisin niin, että viikonloppu on vapaata. Siivoamisessa ei oikeasti kauan mene, koska kotimme järjestys on mietitty, työtehtävät on jaettu ja kaikki huolehtivat arjessa siitä, että homma ei räjähdä käsiin ikinä. Esimerkiksi keittiö siistitään joka ilta mukavan näköiseksi ja kuka vain, teinitkin, tekevät kyselemättä tiskikoneen tyhjennyksen, kun huomaavat sen sitä tarvitsevan.
Ikävä kyllä meillä olemme kaikki vähemmän järjestelmällisiä ja vaikka kuinka yritetään, niin välillä homma leviää kiireen takia käsiin.
Lisäksi koiria ja kissoja on myös touhuamassa ympäri talon, mutta en niitä poiskaan antaisi vaikka elämä siivouksen osalta helpottuisikin.
Viikonloppuna annetaan jakamatonta aikaa ja huomiota lapsille ja siivoukset hoidetaan arkena.
Meillä tänään esikoisen synttärit, tulee kaksi vierasta. Odottelen että vauva herää, niin pääsen vielä imuroimaan ja touhuamaan muita pieniä hommia joista tulee meteliä. Olenkin siivoillut jo koko viikon, niin nyt kyllä on siistiä.
Ihanaa lukea siivousvinkkejä! Mulla on kaks alle 2 vuotiasta lasta ja koti kaaoksen vallassa. En aivosumussa osaa yhtään suunnitella ja ajatella, että miten saisin kodin järjestykseen. Tavaroita pitäisi karsia, koska koti on pieni ja säilytystilaa on rajallisesti. Kaikelle tavaralle pitäisi keksiä oma paikka, mutta sekin vaatisi ajattelua ja miettimistä, että mikä mihinkin ja minkä voi heittää kokonaan pois/kierrätykseen/myy.
Taapero roikkuu koko ajan jalassa ja on siellä missä minäkin ja vauva vaatii huomiota myös. Onneksi molemmat monesti nukkuu päikkärit samaan aikaan, mutta yleensä käytän sen ajan itsekin nukkumiseen. Illat menee myös lepäämiseen, lähinnä keittiön tasot ja tiskit jaksan vain hoitaa.
No ehkä tämä tästä, elän nyt sotkussa. Ainoa haitta on se, että hävettää kutsua ketään kylään. Läheiset sukulaiset suhtautuvat kotini sotkuun ihan mukavasti ja huumorilla, monesti käydessään siivoavat ajan kulukseen :D mut miehen kaveripariskuntiakin olisi jotka haluaisi käydä ja nää kyläilypyynnöt aiheuttavat kauheen ahdistuksen, kun kotini on kauheassa kuosissa.
Siivosin jo eilen. Tänään ryyppään.