Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlat eroperheessä

Vierailija
22.05.2015 |

Miten teidän lähipiirissä on juhlat järkätty ja ketä kutsuttu, jos erosta jo vuosia ja suvut ei ole sen jälkeen olleet tekemisissä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsella mitkä tahansa juhlat, kun minä järjestän ne, yksikään ex akan sukulaisista ei ole tervetullut. Exä voi tulla. Niistä nilkeistä oli harmia aikoinaan jo riittävästi, enää en ole velvoitetttu heitä rahoittamaan.

Näin ajattelin hoitaa asian.

Vierailija
22/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin exän nyxineen, lapsineen ja äitinsä myös. Kyseessä lapsen juhlat ei minun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsunut miestä enkä miehen perhettä ollenkaan. :)

Vierailija
24/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat järkänneet yhdessä toisen vanhemman luona ja kummankin sukua on kutsuttu. Tässä tapauksessa vanhemmilla on ihan hyvät välit ja puolisoillakin hyvät välit exiensä sukulaisiin. Lapsen kannalta ihanteellinen ratkaisu.

Vierailija
25/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäonnistunut elämässä, jos olet eronnut.

Vierailija
26/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas päättää,  keitä juhliinsa kutsuu.

Vierailija
27/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä juhlat neutraalissa paikassa (ei toisen kotona) ja keskustele lapsen kanssa kuinka paljon hän haluaa exän suvusta juhliinsa.

Vierailija
28/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kahdet juhlat, toiset la ja toiset su. Vanhemmat eivät voi olla samassa huoneessa vaikka erosta yli 10 v.

Vierailija
29/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei laiteta kärsimään. Eronneet vanhemmat ja suvut nyt vaan saavat luvan tulla toimeen ja kaikki kutsutaan ketä lapsi juhliin haluaa.

Vierailija
30/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Itse eroperheen lapsena stressasin ko. tilannetta jo vähintään yläasteelta saakka, kuten myös rippijuhlia. No, molemmat järjestettiin sitten kahdessa paikassa, ylppärit vieläpä samaisena yo-lauantaina. Suosittelisin lämpimästi varaamaan jonkun muun tilan, esim. seurakuntatalon, seuraintalon tms. ja kutsumaan sinne kaikki joita juhlakalu itse toivoo kutsuttavan

Vierailija
31/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itse omassa kodissani, kutsuin ketä halusin. Se ei ollut minun ongelmani että suvut eivät tulleet toimeen keskenään. Näin jätjestin omat yo-juhlani.

Vierailija
32/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:18"]

Meillä on ollut kahdet juhlat, toiset la ja toiset su. Vanhemmat eivät voi olla samassa huoneessa vaikka erosta yli 10 v.

[/quote]

Onko tässä jotain vikaa? 

Vierailija
33/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en järjestänyt juhlia ollenkaan eronneiden vanhempien takia.

Vierailija
34/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:13"]

Järjestä juhlat neutraalissa paikassa (ei toisen kotona) ja keskustele lapsen kanssa kuinka paljon hän haluaa exän suvusta juhliinsa.

[/quote]

Ei se ole lapselle mikään exän suku vaan hänen oma sukunsa. Kannatan silti puolueetonta maaperää, jos aikuiset eivät pysty käyttäytymään toisen kodissa.

Vierailija
35/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat juhlat pidettiin muualla kuin kotona ja paikalla kummatkin suvut, ei mitään ongelmaa :) Vanhemmat tulee toimeen kun on pakko vaikka ei ns. ystäviä olekaan. Meillä tosin eri tilanne kuin ap:lla, esim. äitini on usein tekemisissä isäni puolen sukulaisten kanssa ja käy kylässä. :D Suvut tulee muutenkin hyvin toimeen vaikka vanhempien erosta jo yli 10v.

Vierailija
36/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun ex miehen perheen kokonaisuudessaan , myös vaimo mukaan. Toivottavasti tulevat. Kerroinkin ex miehen vaimolle että sen verran tunnen että ei varmaan ota sua mukaan mutta oot tervetullut.

Vierailija
37/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin yksin tyttärelleni juhlat. Isä lähti uuden naisen matkaan yllättäen, elatusmaksut piti hakea perinnän kautta, tytärtään ei ottanut yökylään jne. Kaikkien vuosien aikana ei ole euroakaan antanut mihinkään hankintaan. Joululahjan osti ja vähensi summan elatusmaksuista, vielä silloin kun maksoi. Siitä alkoi riita, joka meni siihen että elarit tulee Kelan kautta.

vaati huoltajuutta, jolloin kielsi mm passin, onneksi saatiin se, meni muutama kk extra -aikaa ja oli vaarassa ettei päässyt luokkaretkelle, vaikka kaikki oli jo maksettu ja mitä vielä. Lopulta soitin ex-anopille, selitin tilanteen ja allekirjoitin paperin etten vie lasta ulkomaille, eli emme muuta ja sain takaisin yksinhuoltajuuden.

rippijuhliin oli tulossa, ilmoitti vieraat mitkä pitää isän puolelta kutsua . Laskin tarjoilujen hinnan olevat 25 e per vieras, ex ei tietenkään maksanut, joten emme lähettäneet kutsuakaan . Isä ei vaivautunut tulemaan edes kirkkoon, meni edellisenä iltana myöhään eikä appivanhemmat voineet tulla, kun minä en mennyt heitä hakemaan. No, eihän mulla ole edes autoa ja he osaavat julkisilla kulkea, asutaan samassa kaupungissa.

Kaikki nämä vuodet olemme lähettäneet ex-appivanhemmille mummo ja vaari kortit isän ja äitienpäivinä, jouluna sekä laitamme aina koulukuvan. 

Ylppäreissäkään ei isää näkynyt koululla, ei muistanut lahjalla, kun on niin paljon muita menoja.

ja elatusmaksut tietty loppui heti kun tytär täytti 18 v, tietenkin.

Vierailija
38/38 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:25"]

Pidin yksin tyttärelleni juhlat. Isä lähti uuden naisen matkaan yllättäen, elatusmaksut piti hakea perinnän kautta, tytärtään ei ottanut yökylään jne. Kaikkien vuosien aikana ei ole euroakaan antanut mihinkään hankintaan. Joululahjan osti ja vähensi summan elatusmaksuista, vielä silloin kun maksoi. Siitä alkoi riita, joka meni siihen että elarit tulee Kelan kautta.

vaati huoltajuutta, jolloin kielsi mm passin, onneksi saatiin se, meni muutama kk extra -aikaa ja oli vaarassa ettei päässyt luokkaretkelle, vaikka kaikki oli jo maksettu ja mitä vielä. Lopulta soitin ex-anopille, selitin tilanteen ja allekirjoitin paperin etten vie lasta ulkomaille, eli emme muuta ja sain takaisin yksinhuoltajuuden.

rippijuhliin oli tulossa, ilmoitti vieraat mitkä pitää isän puolelta kutsua . Laskin tarjoilujen hinnan olevat 25 e per vieras, ex ei tietenkään maksanut, joten emme lähettäneet kutsuakaan . Isä ei vaivautunut tulemaan edes kirkkoon, meni edellisenä iltana myöhään eikä appivanhemmat voineet tulla, kun minä en mennyt heitä hakemaan. No, eihän mulla ole edes autoa ja he osaavat julkisilla kulkea, asutaan samassa kaupungissa.

Kaikki nämä vuodet olemme lähettäneet ex-appivanhemmille mummo ja vaari kortit isän ja äitienpäivinä, jouluna sekä laitamme aina koulukuvan. 

Ylppäreissäkään ei isää näkynyt koululla, ei muistanut lahjalla, kun on niin paljon muita menoja.

ja elatusmaksut tietty loppui heti kun tytär täytti 18 v, tietenkin.

[/quote]

Onpa paska mies, isäksi tuollaista ei totisesti voi kutsua. Ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi