Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimot... tietääkö aviomiehenne lastenne oikeat isät...

Vierailija
22.05.2015 |

vaiko tietämättään pitää ominaan?...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla on ihan tilastoa aiheesta. 15 vuotta sitten muistaakseni naisen ensimmäisestä lapsesta 5%, toisesta 20% ja kolmannesta 10% on oikeasti eri isän siittämä kuin papereissa mainittu. Tuskin on pahemin kehittynyt suuntaan tai toiseen nykypäivänä.

Sairaalan puolestahan ei ilmoiteta mitään isille elleivät itse tajua pyytää/vaatia isyystestiä.

Vierailija
2/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkuttomia prosentteja ovat kyllä. Eli tämän mukaan pikaisesti laskettuna n.12% kaikista suomalaisista lapsista olisi jonkun muun kuin oletetun isän jälkeläisiä. Jännä kupru on tuossa toisen lapsen kohdalla, jos ko. tutkimusta nyt on koskaan tehtykään.

Olen kyllä kuullut ennenkin, että n 10% tapauksista biologinen isä ei ole se jonka nimiin lapsi kirjataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää kyllä oikeat isät:) Aika mahdotonta sitä olisi ainakin toisen esikoisen kohdalla yrittää kieltää. Näkyy jo kaukaa, että on mieheni lapsi. Kaikista miehen vauvakuvistakin tulee ihan aavemainen olo, kun joutuu katsomaan taustan perusteella onko se oma poika vai ukko:D

N32v

Vierailija
4/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, keskimmäisen suhteen en ole aivan varma itsekään, samoihin aikoihin minulla oli lyhyt hairahdus erään tutun kanssa. Näen hänessä kyllä mieheni piirteitä, samoin luojan kiitos muutkin..

Vierailija
5/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää kyllä, samanlaisia punatukkia ja hörökorvia ovat niin lapset kuin isäkin, joten ei ole testejä vielä kysellyt...

Vierailija
6/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä aihe, muistan vuosia sitten tutkimuksen jossa oli 10% vieraan miehen siittämiä.

Mielestäni jokaisesta lapsesta pitäisi antaa tieto miehelle, ovatko todennäköisesti hänen vai jonkun muun.

Jos olisi olemassa joku vastaavanlainen asia joka koskisi naista, on kyllä aivan varmaa että se tutkittaisiin ja ilmoitettaisiin. Pidän nykyistä käytäntöä todella moraalittomana.

Vierailija
7/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minun sukulaiset ovat tienneet molempien tyttöjen oikean iän syntymästä saakka. Molemmat ovat näyttäneet vauvoina ihan isältään :)

Vierailija
8/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:07"]

Tämä on jännä aihe, muistan vuosia sitten tutkimuksen jossa oli 10% vieraan miehen siittämiä.

Mielestäni jokaisesta lapsesta pitäisi antaa tieto miehelle, ovatko todennäköisesti hänen vai jonkun muun.

Jos olisi olemassa joku vastaavanlainen asia joka koskisi naista, on kyllä aivan varmaa että se tutkittaisiin ja ilmoitettaisiin. Pidän nykyistä käytäntöä todella moraalittomana.

[/quote]

Isyystestit ovat kalliita ja terveydenhuollon määrärahoille on paljon muutakin käyttöä. Jokainen voi teettää sellaisen omalla rahallaan jos isyys epäilyttää.

Vierailija
9/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa joskus tavannut omaa jälkikasvuani,eikä oikeastaan kiinnosta pätkääkään että joku muu kasvattaa minun lihaani ja vertani.. Kunhan saa kunnon kodin.

M35

Vierailija
10/20 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kuitenkin vielä nykyisinkin niin, että aviomies ei voi teettää isyystestiä ilman vaimon suostumusta. Jos vaimo ei anna suostumustaan, niin isyyden varmistamiseksi on nostettava oikeusjuttu.

Joku tietävämpi korjatkoon, jos olen väärässä.

Vierailija
11/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:04"]Olenpa joskus tavannut omaa jälkikasvuani,eikä oikeastaan kiinnosta pätkääkään että joku muu kasvattaa minun lihaani ja vertani.. Kunhan saa kunnon kodin.

M35
[/quote]

Mistä noista kodeista voi tietää... Oletko koskaan muodostanut tunnesidettä omaan jälkeläiseesi? Eli ollut oikeasti isä omalle lapsellesi? Mietin vain, että voisiko se vaikuttaa noin käsittämättömän leväperäiseen ajatusmalliin.

N32v

Vierailija
12/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää. Ihan on itse kaikkien kolmen isä. Koskaan en ole pettänyt, joten hurjia nuo prosentit.

Vierailija
13/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:25"]

[/quote]

Isyystestit ovat kalliita ja terveydenhuollon määrärahoille on paljon muutakin käyttöä. Jokainen voi teettää sellaisen omalla rahallaan jos isyys epäilyttää.

[/quote]
Isyystesti ei oikeasti ole kallis. 100€ dna testi

Vierailija
14/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan naurettava kysymys. Isyystestien pitäisi olla pakollisia jokaisessa synnytyksessä, niin ei jää mitään epäselvää. Lapsilisiä kyllä maksetaan kymmeniä tuhansia, mutta isyyttä ei todisteta satasella. Naurettavaa. Tämä on tasa-arvo-kysymys. Tässä sitä nähdään kuinka paljon isyyttä arvostetaan. ÄITIYSpakkaus kyllä sitä ja tätä blaa blaa...

Vierailija
15/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:25"]

[/quote]

[/quote]
Isyystesti ei oikeasti ole kallis. 100€ dna testi

[/quote]

Saako alennusta jos on DNA-liittymän

Vierailija
16/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:35"]

[/quote]

Ei tiedä. Vanhimman kohdalla appiukko sananmukaisesti otti minut suvun jäseneksi :D.

Hyvin ottikin

Vierailija
17/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 07:56"]

[/quote]

Ei tiedä. Vanhimman kohdalla appiukko sananmukaisesti otti minut suvun jäseneksi :D.

Hyvin ottikin

[/quote]

Onko täällä nyt jollain miehellä appiukko - miniä fantasia, kun tälläsiä putkahtelee?

Vierailija
18/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 07:56"]

[/quote]

Hyvin ottikin

[/quote]

Onko täällä nyt jollain miehellä appiukko - miniä fantasia, kun tälläsiä putkahtelee?

[/quote]

Ei voi tietää, ei kai.

Koska täällähän ei tunnetusti ole miehiä, kaikki kirjoittajat on 110% todennäköisyydellä mammoja

Vierailija
19/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minulla taida tunteita olla muutenkaan,ja ei,en ole ollut isä lapselleni. Miksi olisin?
Hänellähän on jo isä :) Minä en asiaan aio sotkeutua ellei tuo lapsi sitten joskus tulevaisuudessa saa selville että olen hänen biologinen isänsä ja/tai ottaa yhteyttä.

M35

Vierailija
20/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:43"]Eipä minulla taida tunteita olla muutenkaan,ja ei,en ole ollut isä lapselleni. Miksi olisin?
Hänellähän on jo isä :) Minä en asiaan aio sotkeutua ellei tuo lapsi sitten joskus tulevaisuudessa saa selville että olen hänen biologinen isänsä ja/tai ottaa yhteyttä.

M35
[/quote]

Kiitos, että vastasit kysymykseeni. Tarkoitin juurikin sitä, että oletko koskaan OLLUT ISÄ omalle lapsellesi. En sitä, oletko siittänyt vain jonkun lapsen. Mutta asia selkeni kyllä. Jos olisit oikeasti isä, ei olisi niin helppoa olla välittämättä vaikka osa niistä omista on jossain. Tai ehkäjollekin olisi, mutta useimmille ei. Ja isyys on tosiaan ihan jotain muuta kuin sukusolut ja akti, mikä siihen tarvitaan.

N32v