Mitä laitat kaurapuuroon? Teetkö siitä makeaa vai suolaista?
Itse teen vain harvoin, mutta kun teen niin puolet nesteestä pitää olla maitoa (ei rasvatonta vaan vähintään kevyt) ja puuro maustetaan suolalla ja voilla/oivariinilla. Ei mitään sokeria tai muutakaan makeaa.
Kommentit (54)
Puolukoita, maapähkinävoita, maustamatonta vegeproteeinijauhetta ja kaurajuomaa.
Kirjoitin suomeksi lauseen "what would people not add to oatmeal in order to cover its terrible taste"
Jostain syystä se ei mene läpi suomeksi
Raaka kananmuna sekaan + oliiviöljyä vähä,ei mausteita. Veteen keitettynä siis.
Keitän kaura- ja riisihiutaleet veteen. Laitan mustikoita, nokkosjauhetta, chiasiemeniä ja kurpitsansiemeniä, ripaus himalajan vuorisuolaa.
Puolukoita, mustikoita, ananasta ja kanelia. Veteen keitän.
Itse laitan kaurapuurooni pizzan. Sitten nostan sen pois ja pyyhin huolellisesti kaikki puuronjämät pois ja syön sen makoisiin suihini.
Ai kun joku tekisikin pizzan makuista puuroa. Olisi varma hitti!
Aamupuurooni lisään raejuustoa, makeuttamatonta puolukkasurvosta ja maitoa, tai vaihtoehtoisesti vähähiilihydraattista mehukeittoa. Olen kyllä ajatellut joskus kokeilevani taas 60 vuotta sitten harrastamaani puuron syöntiä voisilmän kera
Lapsena söin joka aamu aamupalaksi lautasellisen kaurapuuroa. Se alkoi tulla jo korvista ulos, enkä pystynyt syömään sitä vuosikymmeniin.
Vettä, mustikoita, ripaus suolaa, pähkinävoita, chia siemeniä.
On se vähän makea mutta siinä on sellainen kiva suolaisuus mukana.
Vierailija kirjoitti:
Puolukoita, mustikoita, ananasta ja kanelia. Veteen keitän.
Jos syöt päivittäin, niin toivottavasti käytät Ceylonin kanelia (Cinnamomun zeylanicum) etkä kumariinia sisältävää kanelia (Cinnamomum cassia). Kumariini on myrkkyä maksalle säännöllisesti tai suurina määrinä käytettynä.
Ks esim. https://yle.fi/uutiset/3-5470218
Teen aina veteen mikrossa, mukaan noin desi mustikoita, ruokalusikallinen maapähkinävoita sekä vaniljan makuista proteiinijauhetta.
Veteen keitän ja voita tai kevytleviä sekä HKn sinistä.