Mitkä hormonit aiheuttaa hormonifinnejä leukaan?
Syön akneen cypretyl-pillereitä ja iho on pitkään ollut tosi hyvä. Nyt viimeisen kuukauden aikana on alkanut puskemaan leukaan noita kamalia paiseita, jotka johtuu hormoneista. Mitä voin tehdä asialle? Elämäntapani tai -tilanteeni ei ole mitenkään muuttunut eikä muitakaan suuria muutoksia ole ollut. Syön ihan normaalisti niinkuin aina ennenkin olen syönyt.
Kommentit (3)
Olen 23. Stressiä oli kun luin pääsykokeisiin, mutta pääsykokeetkin oli jo 3 viikkoa sitten.
Ap
Minä aloitin pitkästä aikaa pillerit pari vuotta sitten, koska iho oli niin karseassa kunnossa (otsa täynnä pientä näppyä ja leuassa ja suupielissä jatkuvasti kipeitä paiseita. Iho oli noin vuoden verran parempi, muttei kuitenkaan täydellinen. Sitten leukafinnit vähitellen palasivat eikä mikään auttanut, ei kasvotököttien vaihtaminen, maidon poisjättäminen, suklaan vähentäminen.. kunnes kolmisen kuukautta sitten jätin pillerit pois, ja voilà! Paiseet katosivat melkein heti. Nyt on otsaan tullut taas pientä näppyä, mutta kipeitä finnejä ei ole enää tullut.
Ne voi liittyä 30-kriisiin. Tai sitten työstressiin.
vaikea päästä eroon ja tosi ikävä vaiva. Minulla oli myös, meni ohi sitten itsestään.