Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette pronssisista Kalevala-koruista?

Vierailija
22.05.2015 |

itse pidän niistä, sillä niistä huokuu muinais-suomalaisuus. En ole muilla erityisemmin nähnyt. Mitä mieltä olette?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään eniten just pronssisista.

Vierailija
2/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon korun mallista. Joissakin moderneissa koruissa hopea mielestäni paremman näköinen. Ja esimerkiksi "lumihiutale" näyttäisi hassulta pronssisena. Mutta esimerkiksi karhut ja sydämet ovat hyviä pronssikorumalleja

Vierailija
4/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä uusissa malleissa pronssia on käsitelty jotenkin eri tavalla kuin vanhoissa pronssikoruissa, korut ovat kiiltävämpiä ja niitä kehtaa käyttää. Myös mallit ovat moderneja eikä mitään muinaiskarhuja.

Vanhat pronssimallit alkoivat haista pahalla ellei niitä käyttänyt. Tuntuu, ettei niitä saa millään kiillotettua ja tuunattua entiselleen. Ainakaan koruja myyvät liikkeet eivät osaa auttaa tässä kiilotusasiassa mitenkään.

Vierailija
5/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:39"]

Näissä uusissa malleissa pronssia on käsitelty jotenkin eri tavalla kuin vanhoissa pronssikoruissa, korut ovat kiiltävämpiä ja niitä kehtaa käyttää. Myös mallit ovat moderneja eikä mitään muinaiskarhuja.

Vanhat pronssimallit alkoivat haista pahalla ellei niitä käyttänyt. Tuntuu, ettei niitä saa millään kiillotettua ja tuunattua entiselleen. Ainakaan koruja myyvät liikkeet eivät osaa auttaa tässä kiilotusasiassa mitenkään.

[/quote]

Mulla on juurikin näitä vanhoja pronssikoruja. Yksikin on mummon peruja. Ostin juuri sellaisen kiillotusliinan ja ajattelin hoitaa korut kuntoon. Minusta pronssiin sopii sellainen kuluneisuus. Joskus olen kuullut että jotkut ovat kullanneet pronssikorunsa. Kiva kuulla ettei heti tyrmätty. Olen aika nuorekas tyyliltäni, mutta nämä korut ovat minusta hienoja, vaikka ovatkin sellaisia vanhahtavia.

ap

Vierailija
6/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin sopii mutta ei kaikille. Tsekatkaa vaikka sunnuntaina maailmanpyörässä avioituvan parin miehen Kalevala sormus..

Vierailija
7/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:44"]

Joillekin sopii mutta ei kaikille. Tsekatkaa vaikka sunnuntaina maailmanpyörässä avioituvan parin miehen Kalevala sormus..

[/quote]

Siis mikä juttu tämä on?

ap

Vierailija
8/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90-luvun tuotos ja käytän juurikin pronssisia kalevakoruja. Ovat vanhoja, mutta kun niitä käyttää niin puhdistuvat itsestään. Minä käyn ihan tarkoituksella esim. suihkussa korujen kanssa, että pysyvät puhtaana. 

Minusta ne ovat ihanan suomalaisia, siksi käytän. Minulla on myös hopeisia koruja paljon mutta ihonväriini sopii tämä pronssi paremmin. 

Käytä ihmeessä jos olet sattunut perimään! 

Vierailija
9/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumiahan ne on

Vierailija
10/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:50"]

Rumiahan ne on

[/quote]

Haluaisitko perustella?

Ap

Vierailija
11/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille ei sovi pronssi/kultakorut, toisille ei sovi hopeakorut. 

Vierailija
12/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ei kannata takertua tuohon että joku sanoo niitä rumiksi. Se on fakta ettei kaikki tykkää, syitä voi olla monia. Minustakin ne oli ennen mummomaisia, vaan kas nyt käytänkin niitä. Ehkä olen sit mummoutunut.. Tai ehkä arvostan suomalaista designia nykyään enemmän kuin mitään korshärpäkkeitä. 

Käytä jos itse pidät, älä liikaa mieti mitä muut ajattelevat. Vaikutat hirmuisen epävarmalta! 

Vierailija
13/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin julmetun vaikeaa antaa miehelle?
Omani kanssa 17v naimisissa. On eletty yövalvomiset sun muut lasten vuoksi. Mikä siinä on tosiaan niin vaikea antaa miehelle tyydytys, jos sitä haluaa? Miehet nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin naiset. Minä halusin aivan hulluna kaikissa raskauksissa ja mies on aina pitänyt minut tyytyväisenä, ei ole tarvinut naapurin jormia vahdata. Jos mies haluaa, niin voidaan ottaa pikaset, kiihottaa minuakin ne. Mikä helvetti? Miksette anna? Ja se vielä, että kun antautuu antamaan niin silloin ne halut vasta syttyykin :P

Vierailija
14/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:55"]

Kuule ap, ei kannata takertua tuohon että joku sanoo niitä rumiksi. Se on fakta ettei kaikki tykkää, syitä voi olla monia. Minustakin ne oli ennen mummomaisia, vaan kas nyt käytänkin niitä. Ehkä olen sit mummoutunut.. Tai ehkä arvostan suomalaista designia nykyään enemmän kuin mitään korshärpäkkeitä. 

Käytä jos itse pidät, älä liikaa mieti mitä muut ajattelevat. Vaikutat hirmuisen epävarmalta! 

[/quote]

En ole epävarma, käytänhän koruja kuitenkin. Halusin vain kuulla ihmisten näkemyksiä ja keskustella eri mauista. Mielestäni hyökkäät turhaan henkilöäni kohtaan. Pysytään nyt vain korukeskustelussa :)

Ap

Vierailija
15/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:59"]

[/quote]

En ole epävarma, käytänhän koruja kuitenkin. Halusin vain kuulla ihmisten näkemyksiä ja keskustella eri mauista. Mielestäni hyökkäät turhaan henkilöäni kohtaan. Pysytään nyt vain korukeskustelussa :)

Ap

[/quote]

Täh?

Vierailija
16/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin julmetun vaikeaa antaa miehelle? Omani kanssa 17v naimisissa. On eletty yövalvomiset sun muut lasten vuoksi. Mikä siinä on tosiaan niin vaikea antaa miehelle tyydytys, jos sitä haluaa? Miehet nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin naiset. Minä halusin aivan hulluna kaikissa raskauksissa ja mies on aina pitänyt minut tyytyväisenä, ei ole tarvinut naapurin jormia vahdata. Jos mies haluaa, niin voidaan ottaa pikaset, kiihottaa minuakin ne. Mikä helvetti? Miksette anna? Ja se vielä, että kun antautuu antamaan niin silloin ne halut vasta syttyykin :P

[/quote]

Tämä taisi tulla väärään ketjuun :)

Ap

Vierailija
17/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Täh?

[/quote]

Niin, että en ole epävarma. Se on sinun, väärä, tulkintasi.

Ap

Vierailija
18/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin koska itsevarmat ihmisethän jatkuvasti kyselevät että kehtaako tätä vaatetta käyttää, kehtaako tätä korua käyttää. Mitä mieltä olette näistä koruista, mitä mieltä olette näistä kengistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi