Oletteko koskaan kuulleet kenestäkään, joka EI olisi pärjännyt amiksessa?
Kommentit (46)
Tunnen. Yksi sukulainen lintsasi niin paljon, että potkittiin pois. Sai sitten suojatyöpaikan isänsä työpaikalta mutta ryssi senkin lopulta. Nyt sukulaisen lapsi on amiksessa, mutta samaa polkua näyttää kulkevan kuin isänsä. Hänellä vaan ei ole mahdollisuutta päästä iskän kautta töihin kun iskä potkittiin sieltä pois ja isoisä on jo eläkkeellä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:13"] Minä :) Lensin pihalle kun en osannut käyttäytyä. Kouluhommat kyllä sujui, ja yhdeltäkään tunnilta en myöhästynyt tai lintsannut,mutta kun asuin asuntolassa ja meno oli kuin villissä lännessä. [/quote] Kuulostatkin ihan tyypilliseltä amikselta. :) Se koulu nyt on niin helppo, ettei siellä voi olla pärjäämättä. Oppimisvaikeuksista kärsivät ja kehitysvammaiset on aina asia erikseen, ei tarvi joka kerta tulla pätemään heillä. Nyt oli puhe tavallisista oppilaista. :) ap [/quote] Entä minä, joka pyrin ja pääsin lähäriltä läänikseen? Tyhmä amis?
[/quote] läänis??? Kävitko nk kaksoistutkinnon??? Ellet niin mistä sait tarvittavat tiedot kuten kemia, fysiikka ja biologia???? Vai olitko yo ja menit lähihoitajaksi opiskelemaan???
[/quote] En käynyt kaksoistutkintoa. Hankin lukion oppimäärän kirjat ja opiskelun ne. Kävin myös iltalukiossa muutaman kurssin verkossa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:24"]
Juu oma poika. Myöhästeli, lintsasi, perseili ja erotettiin loppulukuvuodeksi tammikuussa. Katsotaan sit syksyllä uudestaan. Älyn puolesta sujuis kyllä mutta tyypillistä alisuoriutumista. Suututtaa.
[/quote] poika viisastuu vanhetessaan, voi olla jo syksyllä kypsää kauraa menemään ja opiskelemaan sen ammatin
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:31"]
Eipä taida ap oma luonne ainakaan kestää amisopintoja? Ap kun on niin fiksu, niin ei jatkossakaan tarvitse amisten palveluja ikinä yhtään missään. Ap leikkaa itse tukkansa, remontoi kämppänsä... mitä tämä Suomi tekisi ilman "tyhmiä" amislaisia, jotka tekevät kakkahommat alle parin tonnin (b)ruttopalkalla? Olisihan se paljon mukavampaa, kun istuttais kaikki tärkeissä tehtävissä analysoimassa maailman tilaa ja miten historia toistaa itseään ja tämä nykytilanne on kuin jokin abstrakti taideteos, jossa on aivan väärät värit, ja miettiä tärkeitä numeroita, joista vääntää eri muotoisia kaaviokäyriä ja miettiä, että mites tämmösen väkkyrän soveltaminen onnistuisi...
[/quote]
Voiko sitä enää paremmin sanoa!
Kiitos
Tiedän. Minä itse. Lukuaineet pyöri 1-2 numeroissa. Asteikko 1-5. Tienaan nyt 30-vuotiaana bruttona 50k vuodessa. Kysyttävää? Keskittymishäiriö todettiin ala-asteella, ja lievä oppimisvaikeus. Nykyisessä ammatissa, jota en kerro, tämä ei haittaa. Jos jaksaisin tehdä enemmän, palkkani olisi lähellä 60k vuodessa.
Ihan naurettava aloitus, mutta olen kuullut, usko tai älä.
Kävin itse talouspuolen merkonomilinjaa ja meidän luokalta vajaa puolet vaihtoi myynnin ja markkinoinnin puolelle, koska eivät päässeet läpi kirjanpidon tai palkanlaskennan kursseista.
En tiedä pärjäsikö heikosti mutta jätti kuitenkin koulun kesken. Eli käynyt vain yläasteen loppuun. Nykyään on hiukan päälle kolmekymppinen ja kohtalaisen menestynyt myyntipuolella, tienaa n.6000 e/kk plus bonukset. Että ei se koulujen kesken jättäminen välttämättä huonommaksi tee.
Minä! Yritin kapinoida vanhempiani vastaan ja mennä amikseen vaikka olin hyvä koulussa. Menin parturi-kampaajalinjalle. Mutta minulla oli siellä tosi vaikeaa monestakin syystä. Ensinnäkin en tullut ollenkaan toimeen sen porukan kanssa mitä siellä oli kun olin itse hissukkanörtti ja siellä oli vähän sellaisia rajumpia tyttöjä. Jouduin kiusatuksi rajusti. Lisäksi se pahempi ongelma: tajusin etten ole ollenkaan kätevä käsistäni vaan äärettömän kömpelö. Tämä oli syy miksi opinnoista oli pakko luopua, tajusin ettei minusta tule hyvää kampaajaa.
Eli en siis pärjännyt amiksessa. Menin sitten kuitenkin lukioon ja sen jälkeen yliopistoon ja siellä onneksi pärjäsin.
Mikä vika ap minussa on sinusta? Minä en pärjännyt amiksessa. Yritin samaa alaa myöhemmin oppisopimuksella mutta en vain pärjännyt. Työssä siis pärjäsin ja sain kehuja mutta niitä koulutehtäviä en vain osannut.
Nyt teen muuta työtä jossa pärjään ihan hyvin. Eli olen siis ihan hyvä tekemään töitä mutta koulutehtäviä en.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:31"]Eipä taida ap oma luonne ainakaan kestää amisopintoja? Ap kun on niin fiksu, niin ei jatkossakaan tarvitse amisten palveluja ikinä yhtään missään. Ap leikkaa itse tukkansa, remontoi kämppänsä... mitä tämä Suomi tekisi ilman "tyhmiä" amislaisia, jotka tekevät kakkahommat alle parin tonnin (b)ruttopalkalla? Olisihan se paljon mukavampaa, kun istuttais kaikki tärkeissä tehtävissä analysoimassa maailman tilaa ja miten historia toistaa itseään ja tämä nykytilanne on kuin jokin abstrakti taideteos, jossa on aivan väärät värit, ja miettiä tärkeitä numeroita, joista vääntää eri muotoisia kaaviokäyriä ja miettiä, että mites tämmösen väkkyrän soveltaminen onnistuisi...
[/quote]
Aina sama argumentti itseensä ottavilta amiksilta. Keksi uusi. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Eikä ap missään kohti sanonut, että ei arvostaisi amiksen käyneiden palveluita.
T: media-assistentti
En tiedä, mutta kaikki tuttuni ovat easysti päässeet lukiosta :) helpompaa kuin amiksessa
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:13"] Minä :) Lensin pihalle kun en osannut käyttäytyä. Kouluhommat kyllä sujui, ja yhdeltäkään tunnilta en myöhästynyt tai lintsannut,mutta kun asuin asuntolassa ja meno oli kuin villissä lännessä. [/quote] Kuulostatkin ihan tyypilliseltä amikselta. :) Se koulu nyt on niin helppo, ettei siellä voi olla pärjäämättä. Oppimisvaikeuksista kärsivät ja kehitysvammaiset on aina asia erikseen, ei tarvi joka kerta tulla pätemään heillä. Nyt oli puhe tavallisista oppilaista. :) ap [/quote] Ei se kaikille niin helppoa ole.
[/quote]
Kenelle? Miksei olisi?
[/quote]
Esim minä en pärjäisi lähihoutajan koulussa. Pelkään piikkejä, en pystyisi olemaan näissä opinnoissa.
Laboranttinakaan en pärjäisi. En ymmärrä kemiaa tarpeeksi jne.
Omalla alalla pärjään toki. Kiinnostava ala ja jaksan paneutua opintoihin. Motivaationi eu riitä, jos ei kiinnosta. Esim sähkärin hommat vaatii paneutumista kyllä!
yksi lensi ulos koska ei ollut rahaa laittaa oppikirjoja, internettiä ja läppäriä millä tehdä kotiläksyt. reilua?
Joo kyllä se amis on omalla tavallansa haastavampaa. Lukiossa pärjää lukemalla, toiset ei amiksessa opi tekemällä vaikka kuinka yrittäisi
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:45"]Mikä vika ap minussa on sinusta? Minä en pärjännyt amiksessa. Yritin samaa alaa myöhemmin oppisopimuksella mutta en vain pärjännyt. Työssä siis pärjäsin ja sain kehuja mutta niitä koulutehtäviä en vain osannut.
Nyt teen muuta työtä jossa pärjään ihan hyvin. Eli olen siis ihan hyvä tekemään töitä mutta koulutehtäviä en.
[/quote]
Aika erikoista. Miten sitten pärjäsit yläasteen läpi?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:45"]En tiedä, mutta kaikki tuttuni ovat easysti päässeet lukiosta :) helpompaa kuin amiksessa
[/quote]
Lukioon hakeutuu se parempi aines. Jollain linjoilla amikseen on vaikea päästä, mutta yleisesti ottaen näin.
Minä en ole pärjännyt.t.ammattivalittaja
Tiedän ainakin yhden, jolla on koulunkäynti jäänyt vähäiseksi pilven polttelun takia. En tiedä tämänhetkistä tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:45"]En tiedä, mutta kaikki tuttuni ovat easysti päässeet lukiosta :) helpompaa kuin amiksessa
[/quote]
Lukioon hakeutuu se parempi aines. Jollain linjoilla amikseen on vaikea päästä, mutta yleisesti ottaen näin.
[/quote] Miksi lukiossa on parempi aines? Miten määrittelet paremman aineksen? Millä mittarilla parempi?
Vaikka kuinka monta motivaation puutteen, mielenterveysongelmien tai liiallisen päihteiden käytön takia. Ihmettelen kyllä silti miten se on mahdollista, että ei edes amista jaksa käydä, mikäli kyse on vain motivaation puutteesta.