Rosan, 26, lapsi ei käy enää koulussa: "Kaikilla on vapaus tehdä ihan miten vain".
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeasti koulutettu enkä ikinä haluaisi opettaa lastani itse. Hän on ns. lahjakas lapsi, jolle ei pelkkä perusopetusmateriaali riitä vaan saa koko ajan koulusta lisätehtäviä. Onneksi opettaja on hirvittävän taitava ja osaa eriyttää hänelle sopivia tehtäviä. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Pari etäkoulukokemusta on lisäksi osoittanut sen, ettei meidän kemiat pelaa lapsen kanssa opetustilanteissa. Parempi, että minä pysyn koneen ääressä koodaamassa ja joku asiansa osaavan opettaa lastani.
Tietysti lapsesi on sinun mielestäsi ns. Lahjakas lapsi. Opettaja törmää noihin jatkuvasti. Suurin osa lapsista on olevinaan keskimääräistä lahjakkaampaa.
No, meille opettaja sanoi näin. Ehdotti lapsen siirtoa seuraavalle luokalle, mutta emme innostuneet, koska lapsi on syntynyt loppuvuodesta.
Lahjakkuus ei muuten ole pelkkä positiivinen asia. Senkin takia sellaista lasta opettamaan tarvitaan hyvä kokenut opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha ja seuraavaks alkaa ajojahti kotikoulua harjoittavia kohtaan.
Monelle lapselle/nuorelle koulu on vaan ahdistava paikka missä ne ei opi mitään. Hyvä että on mahdollisuus suorittaa koulu nykyään eri tavoilla.
Terve kritiikki ei ole ajojahtia. Hän on itse tuonut tämän julkisuuteen. On ihan tervettä kritiikkiä miettiä, kuinka hän pystyy tarjoamaan saman lapselleen kuin koulu.
Lähihoitaja/"somevaikuttaja" ja vielä kotiopettaja.
Nyt on huippuosaaja..
Tässä on lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha ja seuraavaks alkaa ajojahti kotikoulua harjoittavia kohtaan.
Monelle lapselle/nuorelle koulu on vaan ahdistava paikka missä ne ei opi mitään. Hyvä että on mahdollisuus suorittaa koulu nykyään eri tavoilla.
Terve kritiikki ei ole ajojahtia. Hän on itse tuonut tämän julkisuuteen. On ihan tervettä kritiikkiä miettiä, kuinka hän pystyy tarjoamaan saman lapselleen kuin koulu.
Ei koulu tarjoa lapselle pelkästään hyvää. Siellä voi esiintyä koulukiusaamista, melua, levottomuutta, ideologista aivopesua, syrjintää, kilpailua. Lisäksi monessa koulussa on sisäilmaongelmia.
Tiktokista päätellen tän oma isä on teholla ”keuhkojen tuhouduttua hengityskoneessa”, mitä ilmeisemmin koronan takia vaikkei sitä myönnä. Ja silti jaksaa jauhaa näitä maailma on hullu juttuja kun lapset käyttää maskia koulussa. Luulisi herättelevän vähän, mutta denialisti on denalisti vaikka voissa paistaisi.
Jokainen tyylillään, mutta omia lapsia ei tulisi mieleenkään ottaa pois koulusta. Energia ei riittäisi töiden jälkeen lasta opettamaan, läksyissä ja harrastuksissa on nyt jo tarpeeksi. Lisäksi lapset tykkää käydä koulussa ja ovat saaneet sieltä kavereita. Lisäksi monet muut sosiaaliset taidot kehittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeasti koulutettu enkä ikinä haluaisi opettaa lastani itse. Hän on ns. lahjakas lapsi, jolle ei pelkkä perusopetusmateriaali riitä vaan saa koko ajan koulusta lisätehtäviä. Onneksi opettaja on hirvittävän taitava ja osaa eriyttää hänelle sopivia tehtäviä. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Pari etäkoulukokemusta on lisäksi osoittanut sen, ettei meidän kemiat pelaa lapsen kanssa opetustilanteissa. Parempi, että minä pysyn koneen ääressä koodaamassa ja joku asiansa osaavan opettaa lastani.
Tietysti lapsesi on sinun mielestäsi ns. Lahjakas lapsi. Opettaja törmää noihin jatkuvasti. Suurin osa lapsista on olevinaan keskimääräistä lahjakkaampaa.
Osa lapsista on oikeasti keskimääräistä lahjakkaampia ja äärettömän tiedonjanousia.
Lasta eriytetään tehtävien avulla ylöspäin, mikä kertonee jo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi parka kun eristetään ikätovereista
Onhan sitä muutakin elämää,kuin koulupäivä.Esim.harrastukset,ystävät,sukulaislapset.
Osaamattomilla äideillä on vähemmän vaatimuksia mitä lasten tulee oppia ja Osata
Siksi ne kuule että ne osaa opettaa ja lapsista tulee tyhmiä ja yleissivistys jää vähäiseksi
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu vaatii vanhemmilta työtä, eikä sopine kaikille lapsille. Mutta osa kotikoululaisista on kotikoulussa juuri siksi, että ovat lahjakkaita ja intoa riittää tehdä enemmän kuin sen perusopetusmateriaalin.
Vierailija kirjoitti:
Koko koulujärjestelmä pitäisi uudistaa. Erilaisia mielipiteitä ei sallita. Pelkkä aivopesulaitos, jossa tehdään lapsista vain tottelevaisia ja alistuvia.
Jo aikoja sitten eräs emeritusprofessori sanoi,että nykyinen pänttäysmenetelmä koulussa ei ole aivoille terveellistä.
Monella on myös ehkä se kuva, että vanhempi joko istuu kotioppijan vieressä tuntikausia kuin opettaja luokan edessä. Näin ei kuitenkaan ole tai tarvitse olla, sillä osa kotikoululaisista ovat hyvin itseohjautuvia lapsia. Toisekseen aikaa säästyy valtavasti siirtymätilanteilta ja luokan häiriötilanteilta. Esimerkiksi kielten oppimisen velvollisuutta voi täyttää vierailemalla vieraskielisen ystäväperheen luona, musiikkia käymällä pianotunneilla, liikuntaa juoksemalla ulkona koiran kanssa (toki se koiran kanssa juoksu jne. ei yksin riitä, mutta nämä eivät ole siis sidottuja lukujärjestykseen). Monet myös palveluita esimerkiksi Feeniks-koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokista päätellen tän oma isä on teholla ”keuhkojen tuhouduttua hengityskoneessa”, mitä ilmeisemmin koronan takia vaikkei sitä myönnä. Ja silti jaksaa jauhaa näitä maailma on hullu juttuja kun lapset käyttää maskia koulussa. Luulisi herättelevän vähän, mutta denialisti on denalisti vaikka voissa paistaisi.
Kyllä koronan takia, tulee aiemmista videoista ilmi että joulun aikoihin saivat koronan porukalla. Rokotuksia tuskin on ollut.
Suomessa huudellaan somessa. Kateellisuus kukoistaa. Erilaisuus pitää hyväksyä kunhan se tuo vain positiivisia asioita.
Ja positiiviset asiat voivat olla eri ihmisille aivan toisia kuin sinulle... Ilmiönä tämä ymmärtämättömyys toisia ihmisiä kohtaan ei ole uusi. Se on tuhansia vuosia aiheuttanut sotia maailmalla.