Rosan, 26, lapsi ei käy enää koulussa: "Kaikilla on vapaus tehdä ihan miten vain".
Kommentit (74)
En usko, että kauaa jaksavat. Varmasti vain hetken huumaa ja sitten lapsi alkaa vinkua takaisin koulunpenkille ja äitikin kyllästyy kotikouluiluun.
Koko koulujärjestelmä pitäisi uudistaa. Erilaisia mielipiteitä ei sallita. Pelkkä aivopesulaitos, jossa tehdään lapsista vain tottelevaisia ja alistuvia.
Vierailija kirjoitti:
Koko koulujärjestelmä pitäisi uudistaa. Erilaisia mielipiteitä ei sallita. Pelkkä aivopesulaitos, jossa tehdään lapsista vain tottelevaisia ja alistuvia.
Et ilmeisesti ole kovinkaan perillä siitä millaista koulujen arki oikeasti on. Se että olet itse joskus käynyt koulua tai että sinulla on lapsi tällä hetkellä koulussa ei tarkoita että sinä tietäisit koulusta mitään kun et itse ole siellä joka päivä arkea pyörittämässä. Tosiasiassa todella monella lapsella on yksilökohtaisia oppimissuunnitelmia, vuosiluokkiin sitomatonta opiskelua, eriyttämistä lapsesta riippuen ylöspäin tai alaspäin, osa opiskelee pienryhmissä, osa tavallisessa luokassa, osa joustavan perusopetuksen ryhmässä jne. Mutta niinhän se varmasti on kuin sinä väität, että kaikki samaan muottiin vaan. Kyllähän sinä tiedät, kun olet itse käynyt vuosia sitten koulua..
Vierailija kirjoitti:
Koulutehtävät voi mennä ihan hyvin, mutta tuo aivopesu ja eristäminen on sairasta. Koulussa oppii vuorovaikutustaitoja ja on myös hyvä kohdata eri taustoista tulevia lapsia. Lapsi oppii kyseenalaistamalla ja ihmettelemällä miksi joku toinen tekee asiat toisella tavalla. Nyt elävät jossain omassa suljetussa "totuudessaan".
Hänen lapsen entisessä koulussa ei oltu huomioitu lapsen erityisherkkyyttä ja lapsi kulema pääsee harrastuksiin t. Häntä tik tokissa seuraava
Jaaha ja seuraavaks alkaa ajojahti kotikoulua harjoittavia kohtaan.
Monelle lapselle/nuorelle koulu on vaan ahdistava paikka missä ne ei opi mitään. Hyvä että on mahdollisuus suorittaa koulu nykyään eri tavoilla.
Vanhemmat ei sovulle lapsen opettajiksi, ainakaan useimmat... Kotiopetuksessa oleva lapsi on aikuisena aika varmasti tyhmempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ei sovulle lapsen opettajiksi, ainakaan useimmat... Kotiopetuksessa oleva lapsi on aikuisena aika varmasti tyhmempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
On uskikset ennenkin halunneet pitää lapset tyhminä
Sinä vaikutatkin kovin fiksulta. Eikö täällä juuri kirjoitettu jossain viestissä, että koulussa lapset oppivat hyväksymään erilaisia ihmisiä? Sinä et ainakaan tunnu hyväksyvän. Hyvän mallin annat lapsillesi…
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut lukuisia oikeasti tyhmiä ihmisiä, niitä olivat mm. Koulukiusaajani. Ihan koulutuksesta riippumatta ihminen voi olla tyhmä. Ei koulu kenestäkään tyhmyyttä pois vie; joukossa tyhmyys tiivistyy.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimukset kertovat päinvastaista.
Kotikoulussa olevan arki voi myös hyvinkin olla sosiaalisempaa kuin koulu-koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi parka kun eristetään ikätovereista
Voi olla parempikin. Ei saa huonoja vaikutteita, kun ei altistu av-mammojen huonokäytöksisten lasten seuralle.
Olen korkeasti koulutettu enkä ikinä haluaisi opettaa lastani itse. Hän on ns. lahjakas lapsi, jolle ei pelkkä perusopetusmateriaali riitä vaan saa koko ajan koulusta lisätehtäviä. Onneksi opettaja on hirvittävän taitava ja osaa eriyttää hänelle sopivia tehtäviä. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Pari etäkoulukokemusta on lisäksi osoittanut sen, ettei meidän kemiat pelaa lapsen kanssa opetustilanteissa. Parempi, että minä pysyn koneen ääressä koodaamassa ja joku asiansa osaavan opettaa lastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun oliskin saanut lapsena olla kotikoulussa.
Ala-asteella ei opeteta mitään niin vaativaa, etteikö vanhemmat siitä selvityisi. Oppimateriaali kuitenkin tulee koululta.
Siskoni on luokanopettaja. On joskus jelpannut ja auttanut lapsia läksyissä yms. Kyllä vain opettajaksi kouluttautunut henkilö osasi opettaa lapsia paljon paremmin kuin minä ja tiesi niistä opetettavista asioista enemmän kuin minä kun on niitä juttuja muutaman vuoden pyöritellyt.
Niin no. Tässäkin asiassa auttaa yleissivistys. Jotkut korkeakoulutetutkaan eivät tiedä mikä on okapi. Tai mikä on Euroopan suurin kaupunki. yms.
Mikä kommentti.🤦♀️😂
T: maisteri
Oikeinko maisteri? 😂
Moni ei lukenut tuota juttua, arvomaailma ja että maailma on sekaisin,olen samaa mieltä, maailma on hullu ja sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeasti koulutettu enkä ikinä haluaisi opettaa lastani itse. Hän on ns. lahjakas lapsi, jolle ei pelkkä perusopetusmateriaali riitä vaan saa koko ajan koulusta lisätehtäviä. Onneksi opettaja on hirvittävän taitava ja osaa eriyttää hänelle sopivia tehtäviä. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Pari etäkoulukokemusta on lisäksi osoittanut sen, ettei meidän kemiat pelaa lapsen kanssa opetustilanteissa. Parempi, että minä pysyn koneen ääressä koodaamassa ja joku asiansa osaavan opettaa lastani.
Tietysti lapsesi on sinun mielestäsi ns. Lahjakas lapsi. Opettaja törmää noihin jatkuvasti. Suurin osa lapsista on olevinaan keskimääräistä lahjakkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä uskontoa edustaa?
Rukouspyyntöä ja jumala vilahtaa ainakin instassa. Olisko ihan evlut tai joku muu lahkolainen.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei lukenut tuota juttua, arvomaailma ja että maailma on sekaisin,olen samaa mieltä, maailma on hullu ja sekaisin.
Arvomaailma näyttää monilla tarkoittavan järjettömiä tieteen vastaisia uskomuksia.
Taas huomaa miten äidin matala koulutus vaikuttaa siihen, ettei hänellä itsellään ole ymmärrystä kuinka suuren karhunpalveluksen tekee lapselleen. Lapsi ei tule hänen opetuksessaan yltämään lähellekään sitä tasoa jonka ikätoverit opinnoissaan saavuttavat. Tekevät siis itsenäisesti jonkun oppikirjan ja jos äiti ei osaa niin kopioivat vastauksen jonka löytävän googlesta. Opettajilla on yleensä aiheesta muutakin sanottavaa ja opetettavaa kuin se mitä pelkästään oppikirjassa lukee. Lapsi jää paitsi kaikista keskustelutaitoa harjoittavista ryhmäkeskusteluista, ryhmätöistä jne. kyllähän hänellä varmasti on vapaa-ajalla kavereita mutta kenelläkään ei ole pelkästään kaverisuhteissa niin laajaa piiriä että oikeasti oppisi tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Samat tyypithän sitä vapaa-ajalla pyörii kaverina koko ajan ja jos ei tule jonkun kanssa toimeen niin ei enää nähdä sitä. Mites esim. vieraat kielet? Kuinka hyvin äippä handlaa englannin ja ruotsin kun lapsen pitäisi opinnoissaan myös oikeasti käyttää kieltä puhetehtävien muodossa.
Muistan omasta lapsuudestani kun yhdessä naapuruston perheessä lapset olivat kotikoulussa ja olihan ne jo silloin 9-12-vuotiaan silmään aika heikkolahjaisen oloisia kun heidän kanssaan leikki tai jutteli lähipuistossa. Jotenkin samanikäiselle tytölle piti vielä 12-vuotiaanakin puhua kuin pikkulapselle vaikka hänkin kuulemma kävi 6.luokkaa. Ja eipä hän tainnut saada lopulta edes ammattikoulua käytyä, tosin en tiedä syytä mutta hyvinkin voi olla niin heikko pohja peruskouluopinnoista ja se ettei ole tottunut normaaliin yhteiskuntaan jossa herätään aamulla kouluun ja töihin ja tavataan muita ihmisiä.