Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rosan, 26, lapsi ei käy enää koulussa: "Kaikilla on vapaus tehdä ihan miten vain".

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen lapsi kotiopetuksessa. Korkeintaan toisen asteen tutkinto takana (ja sekin todennäköisesti ammatilliselta puolelta). Mahtaa kehkeytyä "laadukkaita" oppimistuloksia.

Vierailija
2/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskikset ennenkin halunneet pitää lapset tyhminä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun oliskin saanut lapsena olla kotikoulussa.

Ala-asteella ei opeteta mitään niin vaativaa, etteikö vanhemmat siitä selvityisi. Oppimateriaali kuitenkin tulee koululta.

Vierailija
4/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella ei opeteta mitään niin vaativaa, etteikö vanhemmat siitä selvityisi. Oppimateriaali kuitenkin tulee koululta.

Siskoni on luokanopettaja. On joskus jelpannut ja auttanut lapsia läksyissä yms. Kyllä vain opettajaksi kouluttautunut henkilö osasi opettaa lapsia paljon paremmin kuin minä ja tiesi niistä opetettavista asioista enemmän kuin minä kun on niitä juttuja muutaman vuoden pyöritellyt.

Vierailija
5/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni on luokanopettaja. On joskus jelpannut ja auttanut lapsia läksyissä yms. Kyllä vain opettajaksi kouluttautunut henkilö osasi opettaa lapsia paljon paremmin kuin minä ja tiesi niistä opetettavista asioista enemmän kuin minä kun on niitä juttuja muutaman vuoden pyöritellyt.

Tarkennan, että minun lapsiani siis.

Vierailija
6/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on virallisesti kotikoulussa, vanhemmat ostavat itse materiaalit. Koululla ei ole enää vastuuta.

Vierailija
7/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Tässäkin asiassa auttaa yleissivistys. Jotkut korkeakoulutetutkaan eivät tiedä mikä on okapi. Tai mikä on Euroopan suurin kaupunki. yms.

Vierailija
8/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutehtävät voi mennä ihan hyvin, mutta tuo aivopesu ja eristäminen on sairasta. Koulussa oppii vuorovaikutustaitoja ja on myös hyvä kohdata eri taustoista tulevia lapsia. Lapsi oppii kyseenalaistamalla ja ihmettelemällä miksi joku toinen tekee asiat toisella tavalla. Nyt elävät jossain omassa suljetussa "totuudessaan".

Vierailija
9/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on virallisesti kotikoulussa, vanhemmat ostavat itse materiaalit. Koululla ei ole enää vastuuta.

Opetussuunnitelmaa meinasin. Koululta kerrotaan, mitkä asiat täytyy osata. Koululta tulee myös kokeet ym.

Vierailija
10/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tämän TikTokissa. Ei ainakaan osaa oikeinkirjoitusta. Hyvä äikänope lapselleen…

Vierailija
11/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Tässäkin asiassa auttaa yleissivistys. Jotkut korkeakoulutetutkaan eivät tiedä mikä on okapi. Tai mikä on Euroopan suurin kaupunki. yms.

Tietoa ja sivistystä voi olla, mutta on eri asia jakaa sitä tietoa muille niin, että he oppivat ja sisäistävät asiat. Pedagogista osaamista tarvitaan ja siihen tarvitaan sopiva koulutus ja tietyt henkilökohtaiset ominaisuudet.

Vierailija
12/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea veto! Hieno homma!

Vierailija
13/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on ihan pihalla. Ei tule lapsi pärjäämään jatko-opinnoissa.

Vierailija
14/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea veto! Hieno homma!

Rohkeaa kyllä, mutta miksi se on muka erityisen hieno homma?

Vierailija
15/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla todellakin on vapaus tehdä mitä vaan.

Tääl USAs esim UnSchooling meiningit on laajalti ottaneet tuulta alleen -- hienoa että sama meininki raahautuu, tosin hieman jälkijunassa kuten aina, Suomen kamaralle.

Vierailija
16/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa tällaiset kommentit vaikka ateisti olenkin. Ilkeät ihmiset kierrän kaukaa.

Vierailija
17/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"jelpannut ja auttanut" + muu ulosanti.

En ihmettele enkä epäile ollenkaan, etteikö siskolta opetus onnistuisi paremmin kuin sinulta.

Vierailija
18/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka kun eristetään ikätovereista

Vierailija
19/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetussuunnitelmaa meinasin. Koululta kerrotaan, mitkä asiat täytyy osata. Koululta tulee myös kokeet ym.

Opetussuunnitelman voi lukea itse netistä. Ei sitä koululta kukaan kotikouluihin pureksi ja selitä.

Vierailija
20/74 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa tällaiset kommentit vaikka ateisti olenkin. Ilkeät ihmiset kierrän kaukaa.

Ei yhtään inhota että monissa mslimaissa on jopa laitonta naisten opiskella?

Tai jopa Suomessa yhteisöissä kannustetaan naisia tekemään lapsia opiskelun sijaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän