Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidanko hiuksiani oikein?

Vierailija
22.05.2015 |

Mulla on punertavat ohuet, heikot latvoista blondit ja huonokuntoiset hiukset jakauksesta paistaa ihoa ikävästi ja hiukset kasvaa hitaasti hilseilyäkin esiintyy välillä. Pesen hiukset n.2 kertaa viikossa saunan jälkeen. Saunaan en kastele hiuksia vaan laitan hoitoainetta latvoihin huuhtelen ja pesen shampoolla ja huuhtelen huolella, sen jälkeen taputtelen hiukset pyyhekuiviksi ja laitan hoitoaineen, jonka annan vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtelen kylmällä vedellä ja hieron päänahkaa pää alaspäin taputtelen pyyhkeellä kuiviksi. Lopetin hiusten värjäämisen kokonaan marraskuussa 2013. En käytä hiuksissa muotoilutuotteita, enkä rautoja, pidän hiuksia oikeastaan aina auki, leikkaan haarhiukset joka kolmas kuukausi. Pidän aina ohutta pipoa jos liikun jossain, kun ilmat lämpenee alan laittamaan hiuksia kuivashampoolla tai hiuspuuterilla, kumpi parempi? Haluaisin pitkät ja vahvemmat hyväkuntoiset hiukset teenkö jotain väärin tai ylimääräistä mikä ei auta oikeasti mihinkään? Onko jotain kikkaa mikä voisi toimia noiden lisäksi? Kampaajan tai hiutenhoidosta tietävän mielipidettä kaivataan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan hoitoaineen tai tehohoidon sekaan aina pienen tipan avokadoöljyä (mulla oliiviöljy ei tee kerrassaan mitään, mutta avokadoöljy pehmentää hiuksia ihanasti), tällai olen saanut käyteltyä pois ne vähän huonommatkin hoitikset, jotka ei muuten mulla auttaneet mitään.

Vierailija
22/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta tuntuu ettei se hiusten kunto kauheasti hoidoilla muutu. Toki jos on hirveän käsitellyt ja huonokuntoiset hiukset niin silikonihoitoaineilla voi ne "meikata" sileämmän ja paremman näköiseksi. 

Itselläni niin, että aika usein ihmiset ihailee mun tummia, paksuja ja kiiltäviä hiuksia. Huvittaa siksi, että hoidan hiuksia tavalla joka saisi useimmat kampaajat kauhistumaan. Ensinnäkin käytän suoristusrautaa joka päivä, myös tupeeraan ja käytän hiuslakkaa. Pesu 2 kertaa viikossa palasaippualla. Silloin tällöin etikkavettä hoidoksi jos hiukset alkaa tuntua kuivilta tai karheilta, kuten talvella joskus käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo voi aiheuttaa päänahan kuivumista jolloin hilseen tapaisia hitusia päänahkaa saattaa irtoilla.

Vierailija
24/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholittomat muotoilutuotteet voivat myös suojata hiusta mekaaniselta rasitukselta.

Vierailija
25/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:03"]Googletas sellaiset kuin Ketokonatsoli ja Minoxidil.
[/quote]

thanks

Vierailija
26/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihan ensiksi suosittelen ettet liikaa vertaa hiuksiasi muihin:) mutta joo tuotteista! Mulla on päänahka ajoittain ihan kamalassa kunnossa ja avun oon löytäny system4 sarjan tuotteista.Siellä on esim semmoinen naamio joka kuorii päänahkaa vähän. Ehkä sullekki auttais semmonen?:) myös jätettävä hoitoneste vois auttaa. Ja siis mm. sen suomalaisen marketeista saatavan sarjan hoitoaineet on aika halpoja. Ei oo silikoonia. Tuli kyllä ihan katkos että onko xz vai joku muu:D

Vierailija
27/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:21"]Voisit ehkä jättää sen pipon pois hautomasta päätä, kun sää sallii. Ei sekään varmaan hyvää tee jos päänahassa muhii kuivasampoo ja sitten vielä meet saunaan paistamaan sitä möhnää hilseitten kanssa. Pese hiukset useammin niin hilseet saattaa hävitä. Jotenkin epäsiistiltä kuulostaa tuo käytäntösi.
[/quote]

Käyn hyvin harvoin missään, enkä sisällä tietenkään pidä pipoa, ahdistaa vaan, kun näkyy kaljuja kohtia takaraivossa. En olo käyttänyt vielä ollenkaan kuivashampoota ja sen tietenkin saunaanmennessä pesisin pois. Ei mulla ole nyt ollut hilsettä ainakaan tämän vuoden puolella ollenkaan, se on joskus aikaisemmin ollut ongelmana. Olin vauvana kalju ja päänahassa oli ollut jotain karstaa.

Vierailija
28/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:12"]Minkä merkkisiä tuotteita käytät? Silikonipitoinen shampoo aiheuttaa usein kutinaa ja hilseilyä.
[/quote]

Tiedän, mutta silikonittomia pesuaineita on helvetin vaikea löytää edullisesti, ei mua kyllä tässä asiassa haittais vähän enemmän maksaa.

Vierailija
29/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:18"]Kuivashampoo ja hiuspuuteri on huono valinta jos kärsit jo valmiiiksi hilseestä. En tiedä millä shampoolla peset tällä hetkellä? Vaihda sulfaatittomaan ja silikonittomaan ja katso lähteekö hilseongelma samalla. Jos on jo niin vaihda silti shampoota sillä kaikki merkit ei sovi kaikille. Laita hiukset letille tai nutturalle päälaelle yöksi. Käytä latvoihin jätettävää hoitoainetta. Jos leikkaat joka kolmas kk sentin pois latvoista niin kasvu on hidasta ellet sitten tosiaan napsi vain haarautuneita hiusten latvoja pois. Hoitoaine saunassa jakaa mielipiteet, mutts laita ainakin pyyhe suojaksi ja älä ota kovia löylyjä. Lopulta hiusten laatu on geeneistä kiinni eli ohuehkosta luonnon kitarasta ei saa paksua ja kiiltävää millään, mutta hyvällä hoidolla saat parhaan mahdollisen tukan juuri sinulle :) Ei siis kannata verrata omia hiuksia muiden hiuksiin tai kannattaa ainakin valita saman hiuslaadun omaava tukkaidoli.

[/quote]

Tällä hetkelllä käytössä cutrin bio+ energen shampoo ja four seasons color hoitoaine, koska olen saanut nuo joululahjaksi ja silikonittomat tre semmet loppu, enkä jalsanut ostaa uusia, kun oli nuo.

Vierailija
30/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:18"]Kuivashampoo ja hiuspuuteri on huono valinta jos kärsit jo valmiiiksi hilseestä. En tiedä millä shampoolla peset tällä hetkellä? Vaihda sulfaatittomaan ja silikonittomaan ja katso lähteekö hilseongelma samalla. Jos on jo niin vaihda silti shampoota sillä kaikki merkit ei sovi kaikille. Laita hiukset letille tai nutturalle päälaelle yöksi. Käytä latvoihin jätettävää hoitoainetta. Jos leikkaat joka kolmas kk sentin pois latvoista niin kasvu on hidasta ellet sitten tosiaan napsi vain haarautuneita hiusten latvoja pois. Hoitoaine saunassa jakaa mielipiteet, mutts laita ainakin pyyhe suojaksi ja älä ota kovia löylyjä. Lopulta hiusten laatu on geeneistä kiinni eli ohuehkosta luonnon kitarasta ei saa paksua ja kiiltävää millään, mutta hyvällä hoidolla saat parhaan mahdollisen tukan juuri sinulle :) Ei siis kannata verrata omia hiuksia muiden hiuksiin tai kannattaa ainakin valita saman hiuslaadun omaava tukkaidoli.
[/quote]

Miksi hiukset letille tai nutturalle, oon kullut, että ponnaria jos pitää samassa kohtaa, niin hiukset katkeilee siitä, enkö halua niitä kiharia mitä tuolla taktiikalla tulee. Napsasen tosiaan vain ihan vähän ja juuri siksi en käy kampaajalla, kun ne ottaa aina liikaa.

Vierailija
31/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:39"]Jos on haarahiuksia niin hoitotuotteet on väärät(silikoni ym). Ite käytän vain luomuaineita ja sen jälkeen ei ole haarahiuksia ollut. Minulla on ollut huonokuntoinen ohut tukka, mutta siitäkin huolimatta sain pitkän ja paksun tukan. Vaatii kärsivällisyyttä. Kasvisruokaa mahdollisimman paljon, eläintuotteita mahd. vähän.  

Itsellä kasvaa noin 11 cm vuodessa joten en voi leikata tukkaa kuin kerran vuodessa. Luomutuotteilla latvatkin pysyy hyvänä ja ei edes tarvitse leikata. Perusmarketistakin saa urtekramin tuotteitta.
[/quote]

Mitä pesuaineita käytät ja paljonko ne maksaa?

Vierailija
32/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:09"]Onko sulla suorat, kiharat vai laineikkaat hiukset? Siitä riippuu, mikä hoitoaine sopii parhaiten.

Hiusten pitäisi olla ainakin kosteat, kun laittaa hoitoainetta. Eli sellaiset pyyhekuivat, ainakin, jos menet saunaan hoitoaine latvoissa. Hoitoainetta ei kannata laittaa liian ylös eli latvoihin riittää. 

Olen leikannut latvoista kaksihaaraisia ja kuivia latvoja pois kampaajasaksilla vähintään kerran kuukaudessa. Kampaajalle voi mennä sitten, kun haluaa ainakin pari senttiä pois. Ennen hiukset haurastuivat poikki takaa, mutta nykyisin nekin lyhyemmät hiukset kasvavat ihan hyvin, kun ei ole niiden antanut aina murtua latvoista vaan on suosiolla leikannut heti huonot pois.

Ja niin kuin joku jo sanoi, hiuksiin jätettävää hoitoainetta kannattaa käyttää.
[/quote]

Laineikkaat. Oon käyttänyt hiuksiin jätettävää hoitoainetta, mutta huomasin, että siinäkin oli silikonia jopetin sen käytön myös siitä syystä, että hiukswt olivat aina seurvana aamuna rasvaiset, mistä löytäisin sellaisen silikonittoman?

Vierailija
33/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista lisää saa laittaan.

Vierailija
34/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en hoida hiuksia muuten kuin pesen kolme kertaa viikossa, hoitoaine vaikuttamaan pyyhekuiviin hiuksiin. Saunassa käyn harvoin, mut yleensä hiukset peitettynä. Föönaan ja suoristan usein, lämpösuoja alle. Kampaaja kehuu että todella hyvässä kunnossa. Paksut ja pitkät hiukset, jotka värjäytän kahden kuukauden välein. Hiukset kasvaa todella nopeasti.

Vierailija
35/35 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletas sellaiset kuin Ketokonatsoli ja Minoxidil.