Onko ihan hölmö ajatus lähteä syyslomalla Dubliniin?
Syysloma suunnitteilla, vanhemmat ja kaksi lukioikäistä poikaa. Jostain syystä olen saanut päähäni, että Dublin olisi seuraava kaupunkilomakohteemme, mutta onko aivan hölmö ajatus lähteä sinne syysloman aikaan lokakuussa? Vai onko niin, että Irlannin säät ovat aivan yhtä vaihtelevat vuodenajasta riippumatta. Nyt Irlannin-tuntijat ajatuksia kehiin.
Kommentit (18)
On todella hölmö ajatus. Älä lähde!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:40"]
Vitun idiootti. Dubai on aavikolla eikä irlandissa...
[/quote]
Öö... okei, kiitos kommentistasi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:43"]
[/quote]
[/quote]
Ei olis välttämättä tarvinnut kiittää, mutta ole hyvä. Oon vaan tämmönen akateeminen perfektionisti jonka on ihan pakko korjata näkemänsä virheet välittömästi.
[/quote]Tämä kommentti on oiva esimerkki siitä, että kannattaisi lukea aloitus kunnolla ennenkuin ryntää suu vaahdossa kommentoimaan.
Meidän perhe on ainakin lähdössä syyslomalla sinne. Siellä on paljon nähtävää vaikka olisikin sadekelejä. Nyt helteestä ollaan kärsitty jo pari viikkoa, joten kiva ainakin syyslomalla mennä jonnekin missä ei ole kuuma...
Hmm, miksi ei? Sää voi olla huono missä tahansa, jos ette ihan puhdasta vaelluslomaa suunnittele niin tokkopa sillä väliä.
Mä tykkään käydä tuollaisissa turistikohteissa out of season, silloin on väljempää ja siten mukavampaa. Hinnat ovat halvempia eikä joka kulmassa tönötä toinen turisti:D
Luulenpa, että irlantilainen sää on mut on ympäri vuoden. Itse olen käynyt siellä ja vähän kauempanakin Irlannissa alkukesällä. Sää suosi, välillä ropsahti hiukan vettäkin. Patikointi kuitenkin onnistui hyvin! Eihän se sää, vaan varusteet... Dublinissa ei satanut. Paljon tuli tuohonkin kaupunkiin tutustuttua! Hienoa oli ja kivoja käyntikohteita löysin. Mukava matkaa, uskon, että on ihan hyvä ajatus! Voisin lähteä itse uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:45"]
[/quote]
[/quote]
Ei olis välttämättä tarvinnut kiittää, mutta ole hyvä. Oon vaan tämmönen akateeminen perfektionisti jonka on ihan pakko korjata näkemänsä virheet välittömästi.
[/quote]
Valitan, en tajunnut vieläkään. Mutta en ole akateeminen, enkä edes perfektionisti.
Mene ihmeessä! Itse käyn Irlannissa joka syksy. On vähän lämpöisempää kuin Suomessa samaan aikaan ja pahin loma/turistikausi on jo ohi.
Tottakai Dubliniin, ihana paikka, miksi edes mietit jos mahkut on o.O
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Valitan, en tajunnut vieläkään. Mutta en ole akateeminen, enkä edes perfektionisti.
[/quote]
Ilmeisesti sinulla on siis tajunnassa vikaa. :) Huumorintajunnassa nimittäin. :D
Mitä hölmöä siinä on? Minäkin lähden poikani kanssa. Buukkasin tutun hotellin ja käyn vähän shoppailemassa villapaitoja. Ehtii vielä jollekin turistikierroksellekin kauemmas.
Ites oon viettänyt yhden syksyn Irlannissa ja juurikin Dublinissa pääasiassa. Muistan myös ennen reissuunlähtöäni pohdiskelleeni paljonkin säätä. Reissussa ollessani muistaakseni ensimmäisen parin viikon aikana satoi kerran tai kaksi, vaikka olikin syyskuu! Dublin (ja muutenkin Irlanti) on AIVAN ihana matkakohde, enkä jättäisi reissua tekemättä sateen MAHDOLLISUUDEN takia.
Omasta mielestä syyskuu on parhaita kuukausia Irlannissa noin sään puolesta, lämpimämpää mitä Suomessa ja monesti aurinkoisia päivä pitkälle iltaan ja ei lokakuukaan paha ole. Dublin on hyvä matkailukohde ja etelä- ja länsirannikko vieläkin parempi. Irlanti on vähän halvempi kuin Suomi. Tänä vuonna kevät ollut tavallista viileämpi, toivottavasti syksystä tulee lämmin. Asun Dublinissa.