Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasin, että en enää osaa poistua mukavuusalueeltani.

Vierailija
21.05.2015 |

En jaksa tehdä mitään mikä vaatisi ylimääräistä ponnistelua. Kateellisena seuraan muita ikäisiäni, kohta 4-kymppisiä äitejä, jotka ovat lasten kasvaessa löytäneet uusia harrastuksia, alkaneet opiskella ja panostaa työuraan ja ystävyyssuhteisiin.
Itse arjen uuvuttamana koen, että vaikka lapset ovat kasvaneet, erityislapsi vie kaikki voimat enkä jaksa panostaa itseeni tai parisuhteeseen. Tiedän, että omat harrastukset/ opinnot/ vapaa-aika antaisivat virtaa myös arkeen, mutta kun ei jaksa.
En ole masentunut vaan vuosien uuvuttama. Huomann, että olen jämähtänyt mukavuusalueelle kaiken suhteen, mene sieltä missä aita on matalin koska en jaksa yhtään ylimääräistä ponnistelua.

Kuvittelin joskus, että saan oikean työuran ja haastavan työn sillä rahkeita kyllä riittäisi. Nyt olen jumiutunut tekemään työtä mistä en saa mitään tyydytystä enkä koe sen vastaavan kykyjäni.

Miten ihmeessä tästä pääsisi eteenpäin? Mistä löytää taas se kipinä millä saa haastettua itsensä kohti uusia haasteita? Varsinkin erityislasten vanhemmilta vinkkejä miten huolehtia omasta jaksamisesta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tapaisia mietteitä täällä. T. Erityisen äiti myöskin

Vierailija
2/2 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jaksaisin vaikka mitä, mutta hankalaa kun aina pitäisi hommata hoitaja, sumplia menoja miehen kanssa, vaivata mummoa tms. Sinnittelen sen voimalla, että vielä 5 vuotta. Poika on nyt 13v ja kyllä asuntolapaikkaa aletaan katsella 18v korvilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla