Masennus ja siivoaminen
Miten te muut masentuneet saatte siivottua? Itsellä olisi halua siivota, laittaa paikat kuntoon, tehdä koti nätiksi. Tykkään puhtaudesta ja siisteydestä. Mutta kun aloitan sen, tulee yhtäkkiä seinä vastaan. Ihan kuin olisin jo uuvahtanut pelkästä ajatuksesta. Ei kiinnostakaan yhtään, kun niin väsyttää. Ahdistaa varmaan enemmän, kun koti on tällainen. Täynnä sotkua. Auttakaa ja antakaa vinkkejä, miten saisin hoidettua kotiani..
Kommentit (26)
En minä masentuneena jaksanut siivota, ei vaan riittänyt energiaa mihinkään. Ja sitten se sekasorto tietenkin vituttaa entisestään. Vain jos joku oli väkisin tulossa käymään, raivasin kämppää hieman edustavamman näköseksi.
Energia on lukittunut niin paljon.
yksi tärkeä juttu joka auttaa huomattavasti: ei kannata omistaa sellaisia tavaroita, joita ei tarvitse. tavaroiden suuri määrä vaikeuttaa siivoamista huomattavasti ja kodin siistinä pitäminen on raskasta vaikkei edes olisi masentunut, jos omistaa vaikka kymmenen tietynlaista tavaraa, vaikka kahdellakin pärjäisi. tavaroita voi kasata jonnekin ja jos jaksaa, niin viedä kirpparille. siitä saattaa tulla vähän rahaakin.
Itelläni toimii To Do -list. Listaan kaikki rästiin jääneet hommat, pienimmätkin ja rupean niitä sitten tekemään ilman järjestystä.
Samalla kun raivaan lattioita ja sipistelen, yritän olla tekemättä lisää sotkua kotiin. Roskien vienti kierrätykseen onnistuu, mutta tavaroille ei löydy paikkoja helposti joten joudun samalla järjestelemään kaappeja uusiksi. Se on itselläni suurin ongelma kun yritän siivota keskivaikeassa masennuksessa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:25"]En minä masentuneena jaksa sotkeakaan.
[/quote]
Mä taas oon mestarisotkija.