Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mieskandidaattia painostaa lopettamaan tupakointia?

Vierailija
21.05.2015 |

tapailen miestä, mutta minua häiritsee jarkuva tupakanpoltto, jota mies harjoittaa 24/7. Kaksi askia menee helposti vuorokaudessa. Kyllä se alkaa yli neljänkympin tuntumaan, jos on polttanut 30vuotta aika paljon koko ajan. Rehellisesti sanottuna arveluttaa alkaa ottamaan miestä ns vakavasti, koska tollanen kessuttaminen vuosikymmeniä on varmasti jälkensä jättänyt. Olisin valmis kuitenkin unohtamaan, että noin "on päässyt käymään", mutta en ole valmis luultavimmin hyväksymään tuota tapaa joko ollenkaan, tai sitten joku noin 5 tupakkaa päivässä nyt voisin sallia tms... Harmi. Tekee pahaa, että ihminen tekee itselleen noin. 

Mutta miten mä tän sitten sanon, ilman että vaikutan nipolta?! Vai onko siihen edes oikeutta alkaa puuttumaan? En ole koskaan juuri tajunnut ihmisiä, jotka tapaavat maailman ihanimman ihmisen omasta mielestään, mutta eivät ryhdykään suhteeseen, mikäli henkilö tupakoi... Mulla vaan aika vahva olo, että tyyppi ei elä enää 15 vuotta kauempaa, jos toi meno jatkuu. En jaksa alkaa sinkuksi/keskeksi viiskymppisenä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille sähkötupakkavehkeet ja aineet. Aluksi nikotiia, sitä alas sit pikkuhiljaa.

Vierailija
2/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:21"]Aika jännä, että tulee kovasti alapeukkua alotukseen. Siis onko tää vaan niin tyhmä kysymys, vai eikö av raati hyväksy sitä, että tuomitsen miehen röökinpolton perusteella?! ap [/quote] Oletko sinä valmis muuttamaan tapojasi radikaalistikin jos tapailemasi mies käskisi? Jos vaikkapa käyt päivittäin lenkillä, niin oletko valmis lopettamaan sen miehen käskystä? Tuskinpa vain. Joko hyväksyt miehen tuollaisena kuin hän on tai lopetat tapailun. Ei ole sun tehtäväs alkaa vaatimaan mieheltä mitään muutoksia. Miehen elämähän se on ja hän tehköön sillä mitä haluaa.

[/quote]

juu, tottakai mä lopettaisin liikunnan, jos mies siitä huolestuisi ;D aika älytön vertaus, tupakka ja lenkillä käyminen...

no, katselen tilannetta ja kyselen, josko olisi valmis itsensä takia lopettamaan tai ainakin huomattavasti vähentämään. En aseta asiaa niin, että joko tupakka tai minä. Koska se ei ole reilua. Mutta kyllähän toi nyt alkaa olemaan aika iso miinus tapana, koska en osaisi ottaa siihen koskaan rentoa suhtautumista, vaan olisin huolissani koko ajan. Sama jos nuuhkisi jotakin liuottimia iltaisin ja sitten siitä ei muka saisi huomauttaa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sähkötupakka ideana on aika hyvä, muuten....

ap

Vierailija
4/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:21"]Aika jännä, että tulee kovasti alapeukkua alotukseen. Siis onko tää vaan niin tyhmä kysymys, vai eikö av raati hyväksy sitä, että tuomitsen miehen röökinpolton perusteella?! ap [/quote] Oletko sinä valmis muuttamaan tapojasi radikaalistikin jos tapailemasi mies käskisi? Jos vaikkapa käyt päivittäin lenkillä, niin oletko valmis lopettamaan sen miehen käskystä? Tuskinpa vain. Joko hyväksyt miehen tuollaisena kuin hän on tai lopetat tapailun. Ei ole sun tehtäväs alkaa vaatimaan mieheltä mitään muutoksia. Miehen elämähän se on ja hän tehköön sillä mitä haluaa.

[/quote]

juu, tottakai mä lopettaisin liikunnan, jos mies siitä huolestuisi ;D aika älytön vertaus, tupakka ja lenkillä käyminen...

no, katselen tilannetta ja kyselen, josko olisi valmis itsensä takia lopettamaan tai ainakin huomattavasti vähentämään. En aseta asiaa niin, että joko tupakka tai minä. Koska se ei ole reilua. Mutta kyllähän toi nyt alkaa olemaan aika iso miinus tapana, koska en osaisi ottaa siihen koskaan rentoa suhtautumista, vaan olisin huolissani koko ajan. Sama jos nuuhkisi jotakin liuottimia iltaisin ja sitten siitä ei muka saisi huomauttaa...

ap
[/quote]

Mitähän älytöntä tuossa vertauksessa on?
Kummallakin on elämää ennen toisiaan ja sieltä on jäänyt tiettyjä tapoja.
Jos et hyväksy miehesi röökinpolttoa niin jätä hänet. Kyllä hän paremman naisen tulee löytämään joka hänet hyväksyy sellaisena kuin on. Jopa tupakoivana!
Oletpa lapsellinen kun alat vitsiksi vääntää tätä asiaa.

Vierailija
5/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

ap

Vierailija
6/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelen röökaavan miehen kanssa eikä tupakointi muuten haittaa, mutta seksi ei ole parasta mahdollista, ymmärtänette miksi :(

Vierailija
7/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poikaystävä poltti hiukan vajaan askin päivässä, mutta hyvin hienotunteisesti harjasi hampaitaan, söi purkkaa/pastilleja ja aina poltti ulkoilmassa.

Alkuvaiheessa tupakointi ei niin häirinnyt mut sanoin kyllä et tupakointi noin yleisesti on kuvottava tapa, ja jos meillä on koskaan on lapsia niin vaunuja ei voi työntää rööki huulessa. Joskus tupakointi ärsytti enemmän ja joskus vähemmän mutta ei se ollut kynnyskysymys kuitenkaan. Kiva, fiksu ja mahtava tyyppi muuten. Toki isäni kuoltua keuhkosyöpään kerroin huolestani, ja että toivoisin hänen pitävän itsestään parempaa huolta. Mutta pidin hänestä valtavasti ja tupakointi ei sitä muuttanut, vaikka vähän vaikea pala se oli mulle.

Mies itse rupesi miettimään asiaa (varmaan eniten rahanmenoa ja esim. vaikutuksia erektioon).

En varsinaisesti vaatinut mitään ja ihme ja kumma mies lopetti noin 2 kk sitten! Toki lyhyt aika, mutta sinnitteli vieroitusoireet ja monen viikon unettomuuden läpi joten uskon päätöksen pitävän. Ja hyödyt ovat selkeitä: henki kulkee lenkillä ihan eri tavalla ja esim. erektio on kuin teinipojalla :)

Mutta päätös oli hänen, ja olen koittanut tukea parhaani mukaan.

Vierailija
8/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotat tottakai ja jos ei suostu lopettamaan niin unohdit moisen ketjupolttajan.

Vierailija
9/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, sellanen olo vaan että tuskimpa kopettaa kun ei ole tähänkään mennessä siihen pystynyt. Jos sanon että lopetat tai lähen menee, niin lopultahan se on sen miehen voitto, että ei joutunut olemaan ihmisen kanssa, jolle on tärkeämpää tupakoimattomuus kuin hän. Mutta ihan oikeesti, ei oo ennen tällanen es häirinnyt, mutta tämän kohdalla toi määrä on niin huikee jne....

Ap

Vierailija
10/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että tulee kovasti alapeukkua alotukseen. Siis onko tää vaan niin tyhmä kysymys, vai eikö av raati hyväksy sitä, että tuomitsen miehen röökinpolton perusteella?!

ap

Vierailija
11/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin kauan polttanut niin erektio ongelmat on taattu. Itse en alkaisi suhteeseen.

Vierailija
12/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:21"]

Aika jännä, että tulee kovasti alapeukkua alotukseen. Siis onko tää vaan niin tyhmä kysymys, vai eikö av raati hyväksy sitä, että tuomitsen miehen röökinpolton perusteella?!

ap

[/quote]

Sä saat alapeukkua omaan tyhmyyteesi. Jätä tuollainen kemmikeuhko, tuskin tulee vuoksesi lopettamaan kun ei tee sitä itsensäkään vuoksi,

Vierailija
13/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä en olis alkanut vakavaan suhteeseen polttajan kanssa. Isäksi ei todellakaan. Semmoinen kevytsuhde voisi mennäkin. Tosin se kaikkialle tarttuva haju kuvottaa ja hengitys, pussailu.. Mielestäni voit sanoa suoraan asiasta, että runsas tupakointi on kynnyskysymys suhteen syvenemiselle.

Vierailija
14/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:21"]

ap

[/quote]

Sä saat alapeukkua omaan tyhmyyteesi. Jätä tuollainen kemmikeuhko, tuskin tulee vuoksesi lopettamaan kun ei tee sitä itsensäkään vuoksi,
[/quote]
Tämä. Jos mun mahdollinen kumppani paasaisi tupakan poltostani sanoisin heihei ja se olisi siinä. Lopettaminen lähtee itsestä, siihen ei voi pakottaa.

Vierailija
15/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rehellisesti miehelle että tupakointi häiritsee ja pelkäät että elo loppuu lyhyeen tuollaisella toiminnalla ja kysy onko hän koskaan ajatellut lopettaa tai halukas lopettamaan sinun tuellasi? Uhkailut on ihan turhia lasten juttuja eikä niitä aikuisten ihmisten suhteissa pitäisi käyttää ollenkaan. Tupakoitsija pystyy lopettamaan vain jos itse haluaa olla savuton. Vähentää varmasti voi vähäksi aikaa mutta se voi olla liian haastavaa pidemmän päälle eli ei välttämättä kovin kauaskantoista joten nyt mieti oma kantasi asiaan ja toimi sen mukaisesti.

Vierailija
16/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääri sille pari jointtia. Sitten ei tarvitse tupakoida.

Vierailija
17/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on virheluulo, että kaikki tupakoitsijat haisisi ihan kauheasti. Ei kaikke haise, ihme ja kumma, vaikka polttavatkin.

Mutta totta, että runsas tupakointi häiritsee suhteessa. Ensinnäkin, koska ihminen tekee pahaa itselleen tupakoimalla ja valmistelee kuolemaansa. Toisekseen jatkuva tupakointi rajoittaa kaikkea yhdessäoloa. Ravintolasta on kiire pois päästä tupakalle. Kotona jatkuvaa ravaamista ulkona, keskeytetään elokuva siksi aikaa että tupakoitsija saa nikotiininsa. Elokuviin ei voi mennä eikä junalla matkustaa, kun ei kestä niin pitkää aikaa ilman tupakkaa. Pitkän päälle rasittavaa, ja kun sitä istuu yksin jossain ja odottaa sitä tupakalla olijaa, niin ennemmin tai myöhemmin hiipii mieleen ajatus, miten paljon helpompaa olisi sellaisen kanssa joka ei polta.

Vierailija
18/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni poltti, kun alettiin seurustella. Äitinsä sanoi, että mun pitää vaatia lopettamaan tupakointi. Totesin, ettei sitä muut voi lopettaa ku mies ite. Mentiin naimisiin, aloin odottaa ensimmäistämme. Siihen loppuikin miehen iltatupakointi, ku käänsin illalla aina selkäni, ku tupakan haju teki pahaa.. Siinä se tupakointi vähän harveni ja sitten kun vauva oli puolivuotias lopetti mies kokonaan. Nykyään polttaa satunnaisesti sikarin tai piippua..
.
Mutta oon edelleen sitä mieltä, että jos noin iso päätös ei lähde itsestä, se ei pidä. Eli tupakoinnin voi lopettaa vain tupakoija itse ja omasta päätöksestään.

Vierailija
19/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:24"]

Joo mä en olis alkanut vakavaan suhteeseen polttajan kanssa. Isäksi ei todellakaan. Semmoinen kevytsuhde voisi mennäkin. Tosin se kaikkialle tarttuva haju kuvottaa ja hengitys, pussailu.. Mielestäni voit sanoa suoraan asiasta, että runsas tupakointi on kynnyskysymys suhteen syvenemiselle.

[/quote]

no, itse olen jotenkin outo sinä suhteessa, että tupakan haju eikä toisen tupakka-hengityskään mua häiritse... Polttanut joskus taannnoin olen itsekin, mutta siitä on hyvin kauan aikaa. En edes epäile, että alkaisin itse polttamaan jos seuralainen polttaa.

erektiokaan ei ole ongelma :/ haha se olisi kyllä ihan hyvä syy, jos olisi ongelma.....

on vaan ikävä olla koko ajan tietoinen, että toinene tuhoaa terveyttään huimasti. On tavallaan koko ajan huolissaan. Ei ole kivaa.

Ap

Vierailija
20/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin seurustella mieheni kanssa, hän käytti nuuskaa. Painostin sanomalla (ja toteuttamalla!) että aina kun hän laittaa nuuskan huuleen mä menen tupakalle (en ennen polttanut). No lopetti aika pian kyllä. Kun oli kokonaan päässyt irti, sovittiin, että kun on juhlimassa ilman mua saa käyttää. Mut ei arkena eikä sillon kun mä oon paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi