Pitääkö satunnaiselle kumppanille kertoa herpeksestä?
Mielestäni ei. Sehän on kuitenkin tietämättään niin monella. Ja varsinkin jos kumppanille on ok panna paljaalla niin mielestäni silloin oma vika. Tuollainen henkilö voi saada sen koska tahansa sellaiselta joka ei tiedä kantavansa virusta
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut viisi vuotta ilman pillua, niin ei tulisi mieleenkään kertoa kroonisesta tippurista, jos on pääsemässä pukille.
Ihanaa. Kiva yllätys.
Et ole siis oppinut mitään? Hyi mikä tautipesäke.
En mä ainakaan kerro. Se mikä ei tapa, vahvistaa. Ja huonosti toi tarttuu kartongin läpi silloin kun ei ole oireita.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan kerro. Se mikä ei tapa, vahvistaa. Ja huonosti toi tarttuu kartongin läpi silloin kun ei ole oireita.
Siis kortongin, en käytä mitään askartelupaperia ehkäisyyn.
Ei se muhun tartuttanut ainakaan kertonut. Miks mun sit pitäis? Vahinko kiertämään.
Muistelen, että joku olisi haastettu jopa oikeuteen tämän takia? Heksen tartuttaja joutui sitten korvausvastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen, että joku olisi haastettu jopa oikeuteen tämän takia? Heksen tartuttaja joutui sitten korvausvastuuseen.
Joo, ehkä yksi tapaus kymmenistä tuhansista. En nyt ehkä tuon pelossa alkaisi avoimesti julistamaan kaikille että on herpes.
No kyllä todellakin! Mulla ei ole herpestä ja jos saisin sen joltain joka ei ollut kertonut asiasta niin ottaisin asiakseni vainota kyseistä tyyppiä perusteellisesti.
En mä oo ainakaan koskaan kertonut eikä ole kukaan koskaan kysellyt. Yksi tyyppi otti nolostuneena yhteyttä ja suositteli käymään testeissä. Mut oli ilmeisesti paneskellut muidenkin kanssa paljaalla niin en koe omantunnon tuskia, ihan hyvin olisi voinut saada sen sitäkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin! Mulla ei ole herpestä ja jos saisin sen joltain joka ei ollut kertonut asiasta niin ottaisin asiakseni vainota kyseistä tyyppiä perusteellisesti.
Mistä tiedät ettei sulla ole?
Mitä väliä. Herpes on kuin korona. Molemmat tarttuvat syntisiin.
Jos saa niin paljon seksiä että on varaa luopua 80% kaikista potentiaalisista panoista niin siitä vaan. Muille en suosittele.
Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin.
Sukupuoliherpes on eri asia kuin huuliherpes. Jos alapäässä kutisee, niin se kannattaa hoitaa sukupuolitautiklinikalla, koska on tarttuva samoin kuin klamydia.
Onneksi kuppaa ei juurikaan enää esiinny.
Ennen vanhaan kuppa tiputti lerssejä ja aiheutti aivoraivoa ja kauheat paiseet kasvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin.
Sukupuoliherpes on eri asia kuin huuliherpes. Jos alapäässä kutisee, niin se kannattaa hoitaa sukupuolitautiklinikalla, koska on tarttuva samoin kuin klamydia.
Onneksi kuppaa ei juurikaan enää esiinny.
Ennen vanhaan kuppa tiputti lerssejä ja aiheutti aivoraivoa ja kauheat paiseet kasvoihin.
Kenellä on muka mennyt sekaisin? Sukupuoliherpeksestä tässä on mielestäni kaikki puhuneet.
Mitä järkeä kertoa? Jos joku panee ilman kortsua niin silloin itse ottaa tietoisen riskin siitä että toinen kantaa tietämättään tai tietää muttei kerro.
Jos kumi taas käytössä niin eihän tollasia silloin kukaan kysele tai asiasta edes keskustella. Ennen seksiä jos tauteja kysellään niin liittyy yleensä siihen ettei meinaa käyttää kumia.
Jonkun pitäisi tehdä näille tautisille oma Tinder niin voivat siellä paneskella keskenään.
Satunnaiselle ei tarvitse, mutta sellaiselle joka on tosissaan kanssasi haluaa sinuun tutustua, niin sellaiselle se on kerrottava.
Paitsi siinä tapauksessa jos se satunnainen ihan itse kysyy onko herpestä/tautia, niin sitten se on sillekin kerrottava.
Kondomihan ei muuten välttämättä suojaa herpekseltä, vaan se suojaa paremmin eritteiden välityksellä tarttuvilta taudeilta.
En mä ainakaan kehtais koskaan kertoa.
En mä oo koskaan kertonu. Muista taudeista kertoisin kyllä mut eihän herpestä lasketa ku se on kuitenkin tyyliin joka toisella joka seksiä harrastaa ja monesti oireeton.
Harvemminpa tuo oireettomana tarttuukaan.