Pitääkö satunnaiselle kumppanille kertoa herpeksestä?
Mielestäni ei. Sehän on kuitenkin tietämättään niin monella. Ja varsinkin jos kumppanille on ok panna paljaalla niin mielestäni silloin oma vika. Tuollainen henkilö voi saada sen koska tahansa sellaiselta joka ei tiedä kantavansa virusta
Kommentit (51)
Jos kumppanisi saa tietää että tiesit sairaudesta ja tartutit niin voi haastaa sinut oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppanisi saa tietää että tiesit sairaudesta ja tartutit niin voi haastaa sinut oikeuteen.
Eikä voi.
Kyllä se kumppani huomaa sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kumppani saisi tietää että olen tiennyt? Miten se kumppani todistaa ettei ole saanut sitä joltain muulta? Millä se kumppani todistaa ettei asiasta puhuttu tai ettei käytetty esimerkiksi kondomia?
Älkää nyt kukaan tämän kommentin takia syytteen pelossa kertoko, ei tuosta mitään oikeudellisia seurauksia tule kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka?
Joo, kannattaa. Herpes voi lisätä riskiä tähän: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/herpes-yhteydessa-jopa-puoleen-alzh…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kumppani saisi tietää että olen tiennyt? Miten se kumppani todistaa ettei ole saanut sitä joltain muulta? Millä se kumppani todistaa ettei asiasta puhuttu tai ettei käytetty esimerkiksi kondomia?
Älkää nyt kukaan tämän kommentin takia syytteen pelossa kertoko, ei tuosta mitään oikeudellisia seurauksia tule kenellekään.
Ei sitä saa selville mistään, jos ei itse sitä kerro.
En kerro kenellekään olevani herpespositiivinen. Enkä ole sukupuoliyhteydessä silloin kun herpes on aktiivinen.
Jos joku suostuu panemaan ilman kumia niin en mä sitten ainakaan kertois, ei niitä selvästikään kiinnosta koko asia kovin paljoa.
Enkä kyllä kumin kanssakaan kertoisi.
Pitää kertoa!
Muutoin olet vastuuton taudinlevittäjä!
Tuollaiset sietäisivät saada linnaa prkl!
Vierailija kirjoitti:
Herpes on suurimman osan ajasta oireeton, miten se kumppani sen oireettomana huomaa?
Ei tarvii kertoa eikä kannata jos haluaa harrastaa seksiä muiden kuin toisten herpestä kantavien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kannattaa. Herpes voi lisätä riskiä tähän: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/herpes-yhteydessa-jopa-puoleen-alzh…
Noin 70% suomalaisista kantaa herpestä. Siinä valossa tuo tutkimus on ihan täyttä huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kertoa!
Muutoin olet vastuuton taudinlevittäjä!
Tuollaiset sietäisivät saada linnaa prkl!
Tämä!
Ottakaa nyt hyvänen aika vastuu!
Kertoo sitten aamulla pois lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 70% suomalaisista kantaa herpestä. Siinä valossa tuo tutkimus on ihan täyttä huuhaata.
Se ilmeisesti lisäsi riskiä joillakin, ei kaikilla. Kunpa olisi huuhaata. On monilla papillomaviruskin, ei sekään mukava ole.
Totakai pitäisi kertoa, jos tiedossa on. Aika moni kuitenkin kantaa virusta tietämättään, kun se ei välttämättä oireile mitenkään. Ja herpeshän tarttuu, vaikkakin huonosti, myös silloin kun ei ole rakkuloita, siksi virus varmaan niin monella onkin.
Jos on HIV/AIDS tai mikä tahansa muu, niin pakko!
Jos on ollut viisi vuotta ilman pillua, niin ei tulisi mieleenkään kertoa kroonisesta tippurista, jos on pääsemässä pukille.
Vierailija kirjoitti:
Jos on HIV/AIDS tai mikä tahansa muu, niin pakko!
Ei kannata käydä testeissä. Se mitä ei tiedä, sitä ei ole.
En mä ainakaan kerro, koska jos kertoisin niin eipä niitä kumppaneita olisi kovin paljoa.