Pph valitti, kun lapsella oli meikkiä :(
Eikä edes mitenkään paljon tai ruman väristä. Vähän vaalean lilaa helmiäissävyä, persikan väristä huulikiiltoa, sipaus ripsiväriä ja poskipunaa. Lapsi siis pian 5v.
Kommentit (27)
Eskarin kevätjuhlassa oli meikattu tyttö. Myös moni oli kiharrettu ja yhdellä vauhtiraitoja, onko ok?
No jep. Mä en anna edes mun 11-vuotiaan mennä ulos meikattuna. Kotona saa kavereiden kanssa meikkailla, tekevät usein jotain fantasiameikkejä tai ihan maskeerauksia kuten arpia tai haavoja. Meikit puhdistetaan kunnolla pois kasvoilta ja tosiaan ulos ei ole mitään asiaa naama maalattuna.
Ihme nipo pph! Valittiko myös ripsistä ja kynsistä? Oli varmasti kateellinen kun ei itse osaa meikata!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:15"]No jep. Mä en anna edes mun 11-vuotiaan mennä ulos meikattuna. Kotona saa kavereiden kanssa meikkailla, tekevät usein jotain fantasiameikkejä tai ihan maskeerauksia kuten arpia tai haavoja. Meikit puhdistetaan kunnolla pois kasvoilta ja tosiaan ulos ei ole mitään asiaa naama maalattuna.
[/quote]
Kyllä 11v. on sen ikäinen, että voisi kohtuudella meikata? Milloin meinasit antaa luvan meikkaamiseen?
Mä muistan kun olin itse rehtorin puhuttuleussa joskus 10-v, kun olin pistänyt vähän liikaa meikkiä naamaan. En todellakaan antaisi 5-v meikkejä/ meikkaisi noin nuorta. Meikkeillä voi leikkiä tietenkin, meillä tyttö tykkäsi leikkiä meikeillä 7-8v. Tyttöni saa meikata kevyesti kouluun. (Menee syksyllä yläasteelle) Vinkkinä vaan, meikkaamisen voit jättää nyt pariksi vuodeksi pois.
En mäkään antaisi 5v:n kulkea meikit naamalla muualla kuin kotona silloin tällöin. Toisaalta nyt jos 2v:nä hinkuu mun meikkejä ja jos sattuu jonkun saamaan pihistettyä niin menee nurkan taakse piiloon ja "meikkailee" itsekseen :D Joskus "laitan" hänelle puuteria niin että puhdistan ensin harjan ja olen sitten ottavinani siihen puuteria ja sivelen sitten tytön naamaan. Hän on ihan tyttyväinen siihen :)
Toisaalta muistan kyllä miten kovasti olisin halunnut meikata jo eskariin ja äitinikin muistaa minun usein ihan itkeneen kun äiti ei antanut edes ripsaria laittaa :D Juhliin sain kulmakynää ja poskipunaa niin että äiti laittoi. Hiusten kihartaminen jollain paplareilla tai rullilla on musta ihan ok mutta raudalla kihartaminen tai suoristaminen ei ole mielestäni vielä noin pienten juttu. Omalla tyttärelläni tosin on onneksi enkelikiharat jo luonnostaan :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:15"]No jep. Mä en anna edes mun 11-vuotiaan mennä ulos meikattuna. Kotona saa kavereiden kanssa meikkailla, tekevät usein jotain fantasiameikkejä tai ihan maskeerauksia kuten arpia tai haavoja. Meikit puhdistetaan kunnolla pois kasvoilta ja tosiaan ulos ei ole mitään asiaa naama maalattuna. [/quote] Kyllä 11v. on sen ikäinen, että voisi kohtuudella meikata? Milloin meinasit antaa luvan meikkaamiseen?
[/quote]
Mullakin on 11v. tyttö ja olen ajatellut että meikkaa sitten yläkoulussa. Siihen asti voi vähän kotona kokeilla, mutta ei meikkejä kouluun eikä ulos. Ehtii tuo saada kemikaaleja vaikka ei alakoulussa vielä meikkaakaan.
ohis
Tuon ikäiselle kuuluu kurahaalarit eikä mitkään meikit! Haloo!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:22"]Mun 3-vuotias tyttö aina kattelee innoissaan mun meikkilaukkua ja kysyy jokaisesta mitä se on :) Ainoo kuitenkin, mitä 'käyttää', on ne babylips huulirasvat ja kynsilakat (jotka äiti sitten laittaa kynsiin..)
[/quote]
Ootko SAIRAS?
Ei tuon ikäiselle kuulu meikit. Tottakai valitti, kun lapsesi pyyhkii naamaansa esimerkiksi hoitajan vaaleaan sohvaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:07"]
Sinäkö meikkasit? Miksi?
[/quote] Lapsi itse pyysi, katseli samalla kun meikkasin. Toki olisin voinut antaa eyelinerit ja huulipunat käteen, mut silloin olis ollu naama sotkettu ja sata kertaa pahemman näköinen. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:12"]Huulikiilto riittää ton ikäselle
[/quote]
Huulirasva riittää, ei mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:12"]Huulikiilto riittää ton ikäselle
[/quote]
[/quote]
Sama asia.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:12"]Huulikiilto riittää ton ikäselle
[/quote]
[/quote]
Sama asia.
[/quote]
Ei ole
Ihme touhua, seuraavaksi varmaan valittaa hiuslisäkkeistä ja lävistyksistä :(
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:12"]Huulikiilto riittää ton ikäselle
[/quote]
[/quote]
Sama asia.
[/quote]
Ei ole. Huulikiillosta tulee aina vähän väriä. Perus huulirasvasta ei.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:11"]
Huono tämäkin, yritä uudelleen
[/quote] Mitä tarkoitat?? Ap