Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ensimmäinen muistosi koronasta. Siis lähelle tullut.

Vierailija
21.01.2022 |

Eikä nyt siis mikään uutinen jostain Kiinasta vaan mikä on ensimmäinen kosketuskohtasi koronaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että hiljattain exäni sairasti k.n (ulkomailla).

Ihmettelen, että joidenkin mielestä koko tautia ei ole.

T. 9

Ei ole se on vaan brändätty nimeksi korona. Flunssaa se on koko ajan ollut.

Vierailija
22/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmalainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun makasin kotona vuorokaudet ympäri.En pystynyt syömään enkä juomaan mitään. Itse asiassa vessassa vietin 23 tuntia vrk.

Suoraan sanoin, olin poissa tolalta.

Minulla sama ja siihen kauhea kuolemanpelko.

Tämä oli huhtikuussa 2020.

Nyt koronassa, aika pirteä olo, kurkku vähän kipeä ja pieni yskä. Saa nukuttua hyvin. Pystyn myös ulkoileen.

Pystytkö ulkona välttämään kontaktit?

Omikron lentää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolen silloin Mikkelissä asunut yks mun serkku sai koronatartunnan syyskuussa 2020. Pelasi sillon Jukureissa ja oli ilmeisesti niissä mediaankin päätyneissä juhlissa, joissa korona levisi iloisesti. Vime keänä mun eno eli hänen isänsä kertoi meille äidin puolen mummolla käydessään, ettei sen mun serkun makuaisti ei ollut silloin vieläkään palautunut ihan normaaliksi. Mun äidin puolen kaks serkkupoikaa ovat pelanneet isänsä jalanjäljissä siis jääkiekkoa jo pienestä pitäen eli ovat jo konkareita jääkiekossa. Heistä vanhempi eli mua vuotta nuorempi on jo lopettanut niin aktiivisen jääkiekon pelaamisen kun on jo työelämässä pankissa ja se toinen mua 5 vuotta nuorempi serkku edustaa tällä hetkellä kotikaupunkinsa jääkiekkojoukkuetta jossain Suomi-sarjassa tai jossain. Itse en oo niin jääkiekkoon perehtynyt.

Vierailija
24/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on koskettanut siten, että sain 2020 huhtikuussa sen vuoksi potkut työstä, jossa olin ehtinyt olla kuukauden. Olikin kyllä ihan kamala työpaikka. Muuta ei oikeastaan ole ollut.

Vierailija
25/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikeasti mitään muistoja eikä kokemuksia koronasta. Ainoastaan koronarajoituksista. Ensimmäinen muisto on odotramieni treffien peruuntumisesta uudenmaan sulun vuoksi. Muistan, että poliisi varmisti, että jään junasta hyvinkäällä enkä mieli riihimäelle. Päiväkodissa on otettu korona siinä mielessä ilolla vastaan, ettei sijaipulaa tarvitse tunnustaa. Sen kun vaan soittelevat vanhemmille, että lapsi yski taas leivänmurua, voisitko hakea pois tai soitan johtajalle. Pk:n johtaja sanoo "nämä on ohjeet, ohjeistukset on netissä, ohjeistukset on netissä". Töihin on ollut ihan turha mennä kerryttämään saldoa kun klo 8 soi puhelin, että lapset haettava kotiin, käytävä testissä ja oltava vähitään pari pv pois. Haaveilepa vakinaistamisesta siinä... maskia maskia maskia. Koronapassi että saa juoda kahvit istaaltaan... en tiedä edelleenkään yhtään ihmistä, joka olisi saanut pos. tuloksen koronatestistä saati vakavia oireita koronasta. Tämän minä muistan.

Vierailija
26/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla oli ja vain pari tyyppiä joutui karanteeniin. Muut jatkoi töissä.

Vierailija
27/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen konkreettinen kosketus oli 2020 maaliskuussa, kun alettiin tehdä ensimmäisiä rajoituksia. Vielä lapsen aluemestaruusturnaus pelattiin, kuitenkin aikamoisin turvajärjestelyin. Sitten alkoikin mennä kaikki pikavauhtia kiinni.

Mutta ihan tartuntoja jos mietitään, niin syyskuussa 2020 samainen lapsi (teini) altistui treeneissä ja joutui karanteeniin. Tässä tapauksessa tosin kukaan muu ei tiettävästi sairastunut kuin tämä joukkuekaveri, joka ei tartuttanut edes omia vanhempiaan.

Vierailija
28/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No henkkoht lähelle se tuli syksyllä 20. Töissä oli opiskelija jolle kesken päivän nousi korkea kuume. Jotenkin heti aavistin ja varasin ruokaa esim jääkaapin täyteen.

Niinhän sitten esimies soitti sunnuntai iltana myöhään että koko osasto jää huomisesta karanteeniin. Silloin esimies sai määrätä jäämään kotiin odottelemaan virallista jäljittäjää.

Ei meinannut uni tulla kun mietti että onko nyt saanut tartunnan ja ketä on itse altistanut.

No en sairastunut eikä sairastunut kukaan muukaan.

Viikko sitten tuli ulkoilutua kovasti ja siivottua.

Vierailija
29/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tuli koronarajoitukset taukotilaan. Siellä olisi saanut kerralla olla 10 henkilöä. Työntekijöitä oli 13, joten aina vitsailtiin ettei viimeiset saa tulla tauolle ja "hätyyteltiin" niitä pois.

Vierailija
30/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin aviomies oli helmikuussa 2020 laskettelumatkalla Itävallassa siinä laaksossa, siinä kylässä, siinä baarissa, josta tuli koronalinko. Ystävä kertoi paluulennosta, jossa suurella osalla matkustajista oli ripuli 🙄.

Vierailija
31/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tartunta Helsingissä oli kai se Viikin koulun tartunta. Asun aika lähellä Viikkiä ja kuljen usein esim bussilla Viikin läpi. Silloin yhtäkkiä tuntui että se voi tarttua nyt jos menee siihen suuntaankaan ja taisin jättää menemättä Viikin Prismaankkin hetken sen takia.

Nyt tämä huvittaa.

Kun koulut meni etäopiskeluun puolisoni sekosi. Hän oli vihainen kun minä jatkoin töissä käymistä (ikinä en saanut selville mitä hän olisi halunnut että sen sijaan teen) ja näin ollen liikuin julkisilla enkä vältellyt kaikkea.

Hänellä kesti kaksi viikkoa siitä toeta. Minua nykyään naurattaa, hän ei halua puhua koko ajasta.

Vierailija
32/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OJ Simpson pääsi 90-luvulla vapaaksi osittain sen takia, että molekyylitutkijat olivat käsitelleet näytteitä varomattomasti. Ei voitu osoittaa idiootinvarmasti, että hän on syyllinen.

Coca-cola ja hanavesi voivat aiheuttaa positiivisen koronatestin ja koska koronalla ei ole mitään ominaisia oireita, on mahdotonta sanoa tarkkaan, onko kyse alkueläimestä, flunssasta, bakteerista, astmasta, katupölystä, sienestä vai jostain muusta. Kuolleet koronavirukset voivat itsessään aiheuttaaa positiivisen testin.

Jos koronavirus istuisi käräjäoikeudessa syytettynä, hänen asianajajansa toisi kaikki nämä faktat esille ja vaatisi osoittamaan, että uhrin hengenahdistus johtuisi koronasta. Lisäksi hän vaatisi huomioimaan lieventävinä asianhaaroina kaiken muun terveyshistorian ja hoidon sekä näin tuomio voisi lieventyä joksikin muuksi. 

Terveydenhuoltoa epämääräisine testeineen ja lääkäreineen ja hoitajineen käytetään kiristysvälineenä koko kansaa kohtaan eli koko kansa on tavallaan nyt poliisitutkinnassa tai syytteessä, jos he eivät ota rokotetta tai jos he joutuvat sairaalaan. Sairaalaan pitäisi saada potilasasianajaja mukaan kirjaimellisesti tai kuvaannollisesti, joka puuttuu hoitohenkilökunnan päättelyvirheisiin. 

Kansalla on kollektiivinen syyttäjä, joka osoittaa heitä sormella ja sanoo "te tapoitte Irmeli-Petterin!", mutta kansalla ei ole kollektiivista puolustusasianajajaa. 

Vierailija
33/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tuli mieleen sikaflunssa pandemia kun totaalisesti epäonnistui, ihmiset eivät lähteneetkään vouhotukseen mukaa ja WHO koki arvovaltatappion, niin nyt se koittaa samaa uudestaan paremmin valmistautuneena.

Ja tämän "pandemian" edetessä voin vain onnitella itseäni, olin oikeassa, tehtiin taas tikusta härkänen!

Vierailija
34/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itseasiassa tiedä, onko minulla osunut korona lähelle vai ei.

Keväällä 2020 olin epätavallisen ankarassa flunssassa yli viikon, mutta koska silloin ei vielä juuri ketään testattu niin tämä jää ikuisesti arvoitukseksi oliko korona vai ei. Itse arvaisin, että oli korona koska en ole moneen vuoteen ollut yhtä kipeä kuin mitä olin silloin.

Jos tätä tapausta ei oteta huomioon, ei ole korona tullut lähelle ollenkaan.

Vierailija
35/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se hamstrasmiinen on alusta jäänyt mieleen. Oli tyhjiä hyllyjä lähimarketissa. Itsekkin ostin monta pussia jotain pastaa sun muuta. Muistan kahden naisen riidelleen jossain hyllyjen välissä siitä paljonko saa yksi ihminen ostaa 😐

Vierailija
36/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monisairas setäni sairastui flunssaan ja kävi testeissä melkein heti kun niitä alettiin ottamaan. Negatiivinen oli.

Vierailija
37/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroatian reissu ennen feikki pandemiaa. Sais loppua jo tämä pelleily niin pääsisi nauttimaan taas Keski-Eurooppaan.

Pääseehän sinne. Työkaverinikin on lähdössä huomenna. 

Vierailija
38/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itseasiassa tiedä, onko minulla osunut korona lähelle vai ei.

Keväällä 2020 olin epätavallisen ankarassa flunssassa yli viikon, mutta koska silloin ei vielä juuri ketään testattu niin tämä jää ikuisesti arvoitukseksi oliko korona vai ei. Itse arvaisin, että oli korona koska en ole moneen vuoteen ollut yhtä kipeä kuin mitä olin silloin.

Jos tätä tapausta ei oteta huomioon, ei ole korona tullut lähelle ollenkaan.

Aika moni epäilee tätä.

Eräs tuttuni kävi jälkikäteen vastainetestissä ja sai varmistuksen että on sairastanut koronan

Vierailija
39/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät 20 kun keikat loppui koronan takia. Kiertelin päivittäin parin tunnin lenkkejä yksin ja hain ensimmäisen kerran elämässä työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
40/55 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuu -20 lapsen luokalla tartuntoja ja lapsi karanteeniin. Lisähässäkkä kun piti varustaa hälle päivien ruoat ja soitella pitkin päivää että pysyy varmasti kotona eikä oireile.