Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te työssäkäyvät joilla on lapsia ruokittavana, mitä valmisruokia tai puolivalmiita ruokia käytätte

Vierailija
21.01.2022 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot ja ranskalaiset.

Pinaattikeitto.

Maksalaatikko.

Barillan tomaattikastike ja tonnikala.

Carbonara Snack Pot reissussa.

Eipä juuri muuta....

No karjalanpiirakoita myös...mutta eipä muutkaan ketjussa ole leipää luetelleet.

Ja toisinaan peruna-sipulisekoitusta tai wokkivihanneksia pakkasesta. En mä nyt oikeen osaa laskea pakastehernettä puolivalmisteeksikaan, herne mikä herne ja syödään samoin kuin kesän tuoreet herneet.

Vierailija
22/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastevihannekset ovat meillä säännöllisesti käytössä. Nyt olen myös ihastunut nopeana vaihtoehtona Rootyn pakasteperunahippuihin - saa tosi helposti lisäkkeen ruoalle verrattuna siihen, että lähtisi keittämään riisiä, perunaa tai pastaa. Lisäksi tosi usein ostan valmiiksi lämminsavustettua tai loimutettua kalaa, samoin kaupan kalatiskiltä välillä silakkapihvejä. Ja Kalaonnin hauki- ja lahnapihvejä meillä syödään myös. Niin ja kalapuikkojakin toisinaan ihan sieltä kaupan pakastealtaasta ongittuna. Toisinaan teen pastakastikkeen myös niistä valmiista tomaattipohjaisista kastikkeista sen sijaan, että jaksaisin ruveta itse maustamaan alusta loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä EI syödä valmisruokia!

Hienoa, meillä syödään ja vielä ollaan hengissä. Varmaan kasvatat myös omat pottusi, itupelle.

Me kasvatamme omat pottumme (omaa satoa riittää yleensä juhannuksesta jouluun), mutta siitä huolimatta meidän itupelleperheessä kyllä syödään valmisruokiakin toisinaan, eikä olla mekään kuoltu.

Vierailija
24/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken saa kaupasta puolivalmiina. Eineksiä ei juurikaan syödä, mutta nakkeja joskus. Muuten mm. perunaa, riisiä, salaattitarvikkeita, lohta, kanaa, jauhelihaa, ruisleipää, täytteitä, puuroa.., meillä on tosi tylsää ruokaa yleensä.

Vierailija
25/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalostajan hernekeitto, lihaperunasosalaatiko ja pakastepizzat.

N kerran 1-2 kuukaudessa. Muut tehdään itse

Onko jalostajan hernekeitto muka niin hyvää? se on lähes niiden iso lihapitoisuus hernekeittojen hintaista ja Jalostajassa ei ole kuin 5% lihaa.

Kotimaista Hernekeitto 3% lihaa, mutta reilusti halvempi.

Jalostajan on paremman makuinen

Vierailija
26/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna-sipulisekoitus, keittojuures, pakastevihannekset ja sipulikuutiot (niin usein pettynyt tuore sipuliin, päältä hyvän näköinen sisältä pilalla), kalafileet ja puikot, ranskalaiset, nakit, pinaattiletut ja lihikset. Noita tulee ostettua ja kyllä normaalia perus ruokaa tehdään pääsääntöisesti.

Nykyään einesruuat ovat varsin laadukkaita, itse en kyllä raaski niitä kallimpia ostaa, mutta se kellä on varaa ja tykkää, ni mikä ettei.

Pakastekasvikset ei ole puolivalmisteita eikä eineksiä. Meillä pakastetaan ylijäävät vihannekset omalta pihalta kesän lopussa pakkaseen ihan vastaavasti, sipulia ei koska se säilyy muutenkin kuukausia. 

Vierailija
27/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna-sipulisekoitus, keittojuures, pakastevihannekset ja sipulikuutiot (niin usein pettynyt tuore sipuliin, päältä hyvän näköinen sisältä pilalla), kalafileet ja puikot, ranskalaiset, nakit, pinaattiletut ja lihikset. Noita tulee ostettua ja kyllä normaalia perus ruokaa tehdään pääsääntöisesti.

Nykyään einesruuat ovat varsin laadukkaita, itse en kyllä raaski niitä kallimpia ostaa, mutta se kellä on varaa ja tykkää, ni mikä ettei.

Pakastekasvikset ei ole puolivalmisteita eikä eineksiä. Meillä pakastetaan ylijäävät vihannekset omalta pihalta kesän lopussa pakkaseen ihan vastaavasti, sipulia ei koska se säilyy muutenkin kuukausia. 

Kyllähän pakastekasvikset on puolivalmisteita. Ne on jo valmiiksi pilkottu.

Vierailija
28/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä syöttäisi lapselleni valmisruokia!

Eikö sun lapset ole päiväkodissa tai aio syödä kouluruokailussa ollenkaan? Kyllä ainakin Helsingissä kouluruoka on suurimmaksi osaksi eineksiä.

Vierailija
29/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä valmisruokia tai puolivalmisteita vaan kaikki tehdään alusta alkaen itse ja minä myös tarkoitan sitä. Esimerkiksi lihaa saadaan kun meillä kasvatetaan aina sikoja ja noin 3-4 kertaa vuodessa vähintään 2-3 sikaa teurastetaan kerralla ja niistä valmistetaan ruokaa. Kaikki osat esimerkiksi siasta käytetään, mitään ei heitetä hukkaan. Koko sika jauhetaan sellaisenaan tasaiseksi massaksi, siis eräänlaiseksi jauhelihaksi missä on koko sika joukossa, saatu massa pakastetaan sopivissa annospakkauksissa ja sieltä niitä otetaan pakkasesta aina kun tarvitaan sianlihaa ruokaan mutta siinä on siis sian kaikki osat mukana.

Vierailija
30/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun lapset ole päiväkodissa tai aio syödä kouluruokailussa ollenkaan? Kyllä ainakin Helsingissä kouluruoka on suurimmaksi osaksi eineksiä.

Ei kouluissa tarjota lapsille eineksiä vaan kaikki ruoka tehdään alusta asti itse. Minä tiedän tämän koska olen itse erään koulun keittiöllä töissä Helsingissä.

Vierailija
31/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä einekset uppoaa hyvin huonosti, ostaisin mielelläni joskus jotain ruokaa valmiina, kun on oikein kiire, mutta kun ei lapsille kelpaa. Pakastepizzat meilläkin kelpaa, samoin joskus ranskalaiset tai kalapuikot. Mikään muu ei oikein uppoa. 

Vierailija
32/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja ja perunasipulisekoitusta sekä pakastevihanneksia käytetään silloin tällöin, ne kun säilyy pakkasessa hätävararuokana hyvin.

Pinaattilättyjä on joskus, ja nyt kun on yrittänyt tehdä töitä samalla kun vahtii sairaita lapsia, olen ostanut valmismakaronilaatikkoa. Nuotiomakkaroita on nyt korona-aikana syöty myös aika usein.

Pakastepizzoja silloin, kun reissun jälkeen käy kaupassa ja pitää saada helppo ja nopea ruoka.

Vierailija
33/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen mies 51v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kouluissa tarjota lapsille eineksiä vaan kaikki ruoka tehdään alusta asti itse. Minä tiedän tämän koska olen itse erään koulun keittiöllä töissä Helsingissä.

Miksi ruoka sitten tulee Palmian tai jonkun muun vastaavan firman keskuskeittiöltä pakasteena pari kertaa viikossa, jos se tehdään itse. Tänään oli esim. ruokana kalapuikkoja ja perunoita. Tuskin missään koulun keittiössä on mahdollisuus alkaa jauhaa kalaa aamutuimaan. 

Vierailija
34/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, meillä syödään ja vielä ollaan hengissä. Varmaan kasvatat myös omat pottusi, itupelle.

Usein itse tehty on sata kertaa parempaa. Myös lasten mielestä. Ellet ole paska kokki. Onko noita valmisruokia edes terveellistä / laillista antaa lapsille?

Vierailija
35/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein itse tehty on sata kertaa parempaa. Myös lasten mielestä. Ellet ole paska kokki. Onko noita valmisruokia edes terveellistä / laillista antaa lapsille?

Nyt menee vähän liian pitkälle tuo sinun provoaminen. Valmisruuat on ihan hyviä välillä.

eri

Vierailija
36/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja kananmunia; ei tarvi kuin keittää, tosi hyvä puolivalmis.

Vierailija
37/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee vähän liian pitkälle tuo sinun provoaminen. Valmisruuat on ihan hyviä välillä.

eri

Täh. Otahan sinäkin lääkkeesi. Jooko.

Vierailija
38/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se osaa jo itse syödä?

Vierailija
39/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 lapsen äiti 48v kirjoitti:

Meillä ei käytetä valmisruokia tai puolivalmisteita vaan kaikki tehdään alusta alkaen itse ja minä myös tarkoitan sitä. Esimerkiksi lihaa saadaan kun meillä kasvatetaan aina sikoja ja noin 3-4 kertaa vuodessa vähintään 2-3 sikaa teurastetaan kerralla ja niistä valmistetaan ruokaa. Kaikki osat esimerkiksi siasta käytetään, mitään ei heitetä hukkaan. Koko sika jauhetaan sellaisenaan tasaiseksi massaksi, siis eräänlaiseksi jauhelihaksi missä on koko sika joukossa, saatu massa pakastetaan sopivissa annospakkauksissa ja sieltä niitä otetaan pakkasesta aina kun tarvitaan sianlihaa ruokaan mutta siinä on siis sian kaikki osat mukana.

Teettäkö makkarat ja juustotkin itse?

Entä muut maitotuotteet?

Teillä on varmaan lehmätkin omasta takaa?

Vierailija
40/46 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen mies 51v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden vitsi.

Kaikki kouluruoka on einestä tai jotain keinovalmistetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan