Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten tehdään hyvä pinaattikeitto?

Vierailija
21.05.2015 |

Rakastan apetitin pakastepinaattikeittokuutiokeittoa. Itse en saa samanmakuista.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä pakasteessa on?

Vierailija
22/26 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:17"]

Eiköhän siihen jonkunlainen valkokastike tehä ( voi, jauho, maito) ja sitten pinaattia, suolaa ja valkopippuria

[/quote]

Ei pinaattikeitto mitään kastiketta ole :D:D
[/quote]Kylläpä vaan on, pikasesti googlettamalla selvis että juuri näin se tehdään. Sinultaa ei näytä onnistuvan se googlaaminenkaan niin ehkä parempi että pysyt niissä pakasteissa :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen näin: valkokastike (voita, vehnäjauhoja, rasvaista maitoa), jonka maustan vain suolalla ja sokerilla ja lisään pakastepinaatin. Näin tulee paras pinaattikeitto. Teelusikallinen sokeria litraan maitoa riittää tuomaan pinaatin maun hyvin esiin. 

Vierailija
24/26 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla tehdään kuin kastikekin. Sipulikökkäreet ei kyllä kuulu pinaattikeittoon.

Voi sulatetaan kattilassa, ei ruskisteta. Jauhoja lisätään sen verran että on sakeaa puuroa. Sitten lisätään maitoa desi kerrallaan ja joka välissä sekoitetaan tasaiseksi seokseksi kunnes kiehahtaa. Näin jatketaan kunnes keitossa on sopiva sakeus.

Sit sekaan pari pussillista pinaattia/litra keittoa ja suolas ja valkopippuria maun mukaan.

En ole syönyt valmiskeittoja, kun on niin helppo valmistaa itse ja meillä uppoaa lapsiin kauhea määrä, siitä pakastekökkäre ei riittäisi mihinkään.

Vierailija
25/26 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, ei oo niin hyvää kun pakaste. Meinasin yrjötä kun söin itetehtyy, paksuu "klimppistä". Se ei ollut ees oikeesti klimmppistä mutten keksi sanaa... Se vaan oli paksuuu.

Vierailija
26/26 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen itse, iso satsi valkokastiketta ja pakastepinaattia sekaan. Muistakaa pikku ripaus sokeria, siinä se taika on :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä