Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette työttömät opettele hyödyllisiä taitoja?

Vierailija
16.06.2015 |

Miksi ette työttömät opiskele vapaa-aikana kirjastossa hyödyllisiä taitoja, joille on kysyntää työelämässä? Itsekin sain juuri vakipaikan parin määräaikaisuuden perään. Tämä johtuu siitä, että minulle oli taito, jota muilla firmassa ei ole, eli osasin koodatata Excelin, Wordin, PowerPointin ja Outlookin käyttämällä VBA-kielellä ja täten tehostettua firman hallinnointia paljon. En oppinut tätä taitoa koulussa tai tutkinnoissa, vaan opiskelin kirjoista, joita voi lainata kirjastoista. Niissä on myös tietokoneet, joilla voi harjoitella. Kulut siis 0 euroa, joten rahasta ei jää kiinni. Nyt kaikki kirjastoon ja opiskelmaan. HopHop!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:01"]

Vba on kyllä yli 20 vuotta vanha ohjelmoinyikieli, joten ei mitään ihan cutting edge. Hyvä tietysti jos osaa sitäkin ja on kykenevä oppimaan, Sinänsä ap:n pointti on ihan validi. Aina kannattaa opiskella. Ja kyllä, jos tosissaan töitä hakee niin kannatta harkita päivähoitoa.

[/quote]

vaikka onkin vanha, niin kelpaa tänäkin päivänä hyvin toimistorutiinien tehostamiseen: Esimerkki: firmassa tehdään massiivinen powerpointesitys kerran vuodessa ja siihen kuluu työntekijöltä 0,75 henkilötyökuukautta, minä automatisoin sen VBA-koodilla 2,5 henkilötyöpäivässä niin, että ensi kerralla siihen kuluu enää muutama henkilötyöminuutti. Missä muussa saat yhtä paljon suhteellisesti tehostettua?

Vierailija
2/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:56"]Mikä saa sinut kuvittelemaan a) että työttömät eivät omaehtoisesti päivitä taitojaan b) etteikö monella heistä jo noita mainitsemiasi taitoja+ muita jo ole?
[/quote]

Aina voi kuule opiskella lisää. Kuin moni työtön muka oikeesti opiskelee saksaa tai CSS:sää? Aika harva. Itketään vaan himassa kun ei saa töitä vaikka töitä ei haeta edes joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:01"]Kannattaa tosiaan opetella uutta, mutta ei ole helppoa työllistyä itseoppineena, se ei tapahdu tuosta noin vain. Ensin pitäisi saada jalka ovenrakoon ja se on hankalaa, jos ei ole mitään oikeaa kokemusta niistä itseopituista taidoista.
[/quote]

Sen tutkinnon päälle voi itseopiskella ja et voi väittää, etteikö se auttaisi tai ettei CV pitenisi. Esimerkiksi monen tradenomin kannattaisi opetella Adoben ohjelmat ja esim. julkaisupohjia itsenäisesti.

Vierailija
4/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet kuuluu harrastuksiin, töissä en sellaisia viitsi käyttää.

Vierailija
5/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä? 

On kaksi lasta, joiden perään pitäisi katsoa. Vai pitäisikö heidät nyt sitten kuitenkin laittaa päiväkotiin?

Vierailija
6/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut kuvittelemaan a) että työttömät eivät omaehtoisesti päivitä taitojaan b) etteikö monella heistä jo noita mainitsemiasi taitoja+ muita jo ole?

Vierailija
7/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein saman. Myyn somea. 20 asiakasta. 3 päivitystä päivässä eri kanaviin. 20 x 3 x 30 pvää kuussa. 50 euroa per päivitys. Laskekaa siitä. Aika hyvä bisniss.

Vierailija
8/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan opetella uutta, mutta ei ole helppoa työllistyä itseoppineena, se ei tapahdu tuosta noin vain. Ensin pitäisi saada jalka ovenrakoon ja se on hankalaa, jos ei ole mitään oikeaa kokemusta niistä itseopituista taidoista.

Vierailija
9/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vba on kyllä yli 20 vuotta vanha ohjelmoinyikieli, joten ei mitään ihan cutting edge. Hyvä tietysti jos osaa sitäkin ja on kykenevä oppimaan,

Sinänsä ap:n pointti on ihan validi. Aina kannattaa opiskella. Ja kyllä, jos tosissaan töitä hakee niin kannatta harkita päivähoitoa.

Vierailija
10/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, että sinä olisit ainutlaatuinen harvinaisuus työttömien joukossa, eikä muutkin tekisi kuten sinä? Minä mm. opiskelin uutta tutkintoa, mulla oli tuuria ja sain opiskella työttömyystuella. Siellä oli monta muutakin työttömäksi jäänyttä. Lähes kaikki lähipiirin työttömät ovat opiskelleet, käyneet kursseila (ei siis millään työkkärikursseilla vaan oman alansa itse etsimillään), seminaareissa jne.

Vierailija
11/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:00"]Mä tein saman. Myyn somea. 20 asiakasta. 3 päivitystä päivässä eri kanaviin. 20 x 3 x 30 pvää kuussa. 50 euroa per päivitys. Laskekaa siitä. Aika hyvä bisniss.
[/quote] täh? 90 000 euroa?!

Vierailija
12/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä opiskellut ihan työn ohessa koko ajan omaa alaani. Tuon ap:n jutunkin osaan. Osittain lomautettu olen ja käyn erilaisia MOOC kursseja netissä. Tosin aika vähän on hyödyllisiä kursseja siellä itselle. Viimeksi kuuntelin yhden espanjankielisen kurssin ja syksyllä testaan ranskan ymmärrykseni tasoa.

Vierailija
13/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa työttömistä tekee ihan samaa. Itseopiskellut taidot eivät valitettavasti ole ihan yhtä vakuuttavan kuuloisia kuin se, että olisi oikeissa töissä käyttänyt kyseistä taitoa. Lisäksi työkkäri antaa helposti karenssia tai vähintään tekee pitkän tutkinnan, jos saa selville, että työtön in esim. tehnyt jotain avoimen opintoja tai kansalaisopiston kursseja.

Vierailija
14/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:12"]Iso osa työttömistä tekee ihan samaa. Itseopiskellut taidot eivät valitettavasti ole ihan yhtä vakuuttavan kuuloisia kuin se, että olisi oikeissa töissä käyttänyt kyseistä taitoa. Lisäksi työkkäri antaa helposti karenssia tai vähintään tekee pitkän tutkinnan, jos saa selville, että työtön in esim. tehnyt jotain avoimen opintoja tai kansalaisopiston kursseja.
[/quote]
Juu ei MOOC kurssit ketään vakuuta vaikka ottaisi maksullisen todistuksen. Itse en viitsi maksaa moisesta kunhan kuuntelen sivistääkseni itseä.
T 9

Vierailija
15/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa tulla opiskelun rajat omalla alalla vastaan kun on vanha opisto, AMK, YAMK ja yliopistotutkinnot omalta alalta ja laaja yli 20 vuoden työkokemus. Pakko jo opiskella ihan muuta, kieliä ja toisia tieteitä, jotta voi opiskella ylipäätään joitain.
T 9

Vierailija
16/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle, kun löysit tuollaisen aiheen ja vielä työn. Minä luulen, että näiltä minun kotiseuduilta sellaista ei löytyisi.

Sen sijaan täällä työttömillä on metsästyskortti. Minulla sen lisäksi kauppayrttineuvojan ja -sienineuvojan kortit, eli olen opinkäynyt keräilijä.

Oikeasti avoimen yliopiston ja korkeakoulun kursseja kannattaa myös suorittaa. Ei niistä yleensä haittaakaan ole, kun ei ole tutkintoa. Kyllä kai tohtorillekin vielä jotain uutta opiskeltavaa löytyy.

Työkkäri ei todellakaan anna mitään karenssia kansalaisopiston tai avoimen opinnoista! Tämä on fakta, eikä kukaan voi muuta todistaa. Vain siinä tapauksessa voi jäädä ilman työttömyyskorvausta, että opiskelu on niin sitovaa, että ei voi ottaa vastaan kokoAIKAtyötä. Nimenomaan kokoAIKA-  eikä kokoPÄIVÄ, eli voi olla vaikka päivän kestävällä kansalaisopiston kurssilla, jos voi lähteä töihin illaksi, tai olla esim. maatalouslomittajana aamuin illoin.

Vierailija
17/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:54"]Miksi ette työttömät opiskele vapaa-aikana kirjastossa hyödyllisiä taitoja, joille on kysyntää työelämässä? Itsekin sain juuri vakipaikan parin määräaikaisuuden perään. Tämä johtuu siitä, että minulle oli taito, jota muilla firmassa ei ole, eli osasin koodatata Excelin, Wordin, PowerPointin ja Outlookin käyttämällä VBA-kielellä ja täten tehostettua firman hallinnointia paljon. En oppinut tätä taitoa koulussa tai tutkinnoissa, vaan opiskelin kirjoista, joita voi lainata kirjastoista. Niissä on myös tietokoneet, joilla voi harjoitella. Kulut siis 0 euroa, joten rahasta ei jää kiinni. Nyt kaikki kirjastoon ja opiskelmaan. HopHop!
[/quote]

Sitähän tässä ollaan tehty vuosi tolkulla, kirjastossa opiskeltu, koska ei kelpaa opiskelemaan tai suostu ilmaiseen työvoimaan.

Vierailija
18/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:56"]

Missä välissä? 

On kaksi lasta, joiden perään pitäisi katsoa. Vai pitäisikö heidät nyt sitten kuitenkin laittaa päiväkotiin?

[/quote]

Miten ajattelit järjestää lasten perään katsomisen, jos / kun saat työpaikan? Siksi minunkin lapseni olivat hoidossa silloin kun olin työtön, että pystyin ottamaan vastaan sijaisuuden pikakomennuksella.

Vierailija
19/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin opiskella kieliä, mutta pelkään että sitten minut katsotaan kokopäiväiseksi opiskelijaksi. Siihen minulla ei ole varaa.

Vierailija
20/22 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:24"]

Onnea sinulle, kun löysit tuollaisen aiheen ja vielä työn. Minä luulen, että näiltä minun kotiseuduilta sellaista ei löytyisi.

Sen sijaan täällä työttömillä on metsästyskortti. Minulla sen lisäksi kauppayrttineuvojan ja -sienineuvojan kortit, eli olen opinkäynyt keräilijä.

Oikeasti avoimen yliopiston ja korkeakoulun kursseja kannattaa myös suorittaa. Ei niistä yleensä haittaakaan ole, kun ei ole tutkintoa. Kyllä kai tohtorillekin vielä jotain uutta opiskeltavaa löytyy.

Työkkäri ei todellakaan anna mitään karenssia kansalaisopiston tai avoimen opinnoista! Tämä on fakta, eikä kukaan voi muuta todistaa. Vain siinä tapauksessa voi jäädä ilman työttömyyskorvausta, että opiskelu on niin sitovaa, että ei voi ottaa vastaan kokoAIKAtyötä. Nimenomaan kokoAIKA-  eikä kokoPÄIVÄ, eli voi olla vaikka päivän kestävällä kansalaisopiston kurssilla, jos voi lähteä töihin illaksi, tai olla esim. maatalouslomittajana aamuin illoin.

[/quote]

Millä sitä avoimen kurssit maksaa...