Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havahtuminen omaan sairaalloisen lihavuuteen...

Vierailija
21.05.2015 |

Viikko sitten se sitten tapahtui...Yritin laittaa sukkaa jalkaan ja maha oli niin paljon tiellä, että ei onnistunut! Tein sen, mitä olen vältellyt kuin ruttoa: kävin vaa'alla...147,1 kiloa...kamalaa...Aivan kamalaa! Noh...itseppä olin itseni tähän syönyt. Hirveä itse inho ja kiukku nousi pintaan. Nyt on tehtävä jotain, kun terveys ei ole 'viellä' pettänyt painon takia! Ikä nyt 28.5 vuotta...Vielä ehtis bikini 30v synttäreille. Joo...Nyt olen tasan viikon elänyt kurkuilla, parsakaalia, porkkanoilla, kaurapuurolla,rahkalla, marjoilla, ananaksella,kahvila, ja vedellä. Kerran viikossa kalaa ja kanaa. Ja jokapäivä 45min lenkki. Kahden viikon välein vaa'alle. Näin päätin. Näin teen,jos en itseni, niin pienen 2 vuotiaan tyttäreni takia. Irtoisko vielä vinkkejä tai zemppauksia? ☺

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos tämä ei ole provo (mitä luultavimmin on) niin suosittelen kyllä että syöt kalaa ja kanaa ihan joka päivä.

Vierailija
22/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo kala ja kana ruokavaliossa. Ja annoskokohan se on se ratkaiseva juttu loppujen lopuksi loppuelämän ruokavaliossa, tiedän! Mukavaa kun jaksatte tsempata, neuvoa, kritisoida ☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista se, että jos et jaksakaan vaikka käydä joka päivä 45 min lenkillä, niin älä pakota itseäsi siihen vaan käy vaikka 20 min. Pääasia että menet ulos ja liikutat kroppaasi, että se tulee tavaksi. Tehoa ja matkaa voi lisätä pikku hiljaa. Muuten käy niin, että et lähdekään enää mihinkään, kun se on niin rankkaa.

Sit lihaskuntoa kannattaa treenata. Youtubesta löytyy hyviä tehokkaita (kannattaa ottaa aluksi rauhassa) 10 minuutin treenejä, helppo päästä alkuun.

Tsemppiä!! :)

Vierailija
24/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko provolla vähän niinkuin jotain valhetta? Sitä tämä ei ole, ihan todellinen tapaus ja tahtotila olen täällä ☺ mutta toki laihduttaminen on sellainen aihe, mikä varmasti provosoi (innostaa) monia keskusteluun mukaan.

Vierailija
25/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mutta tuolla aloitusviestissä kertoit, että kala/kana vain KERRAN VIIKOSSA. Joka päivä, herranen aika! Ja vähärasvaista muutakin lihaa, punaista siis.

Vierailija
26/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tosiaan menis ehkä heti ekana vaihtamaan suoraan täysin ruokatottumuksia. Lisäisin vanhaan ruokaan enemmän vihanneksia ja keskittyisin annoskokoihin. Useammin repsahdukset johtuu siitä kun ei sallita itselle mitään hyvää. Mä havahduin vuosi sitten painaessani 116kg. Pienillä muutoksilla kohti terveellisempää ruokaa. Nyt 83kg ja tavote olisi vielä 20kg jotenkin saada pois. En tuu sanomaan sulle että tästä tulee helppoa. Ei tuu. Mutta hyvän asian eteen jaksaa tehä paremmin. Lapsesikin varmasti arvostaa äitiä joka jaksaa touhuta. Eikä hengästy niin helposti. Plus lapsen kanssa pyöräily yms on tosi kivaa ja samalla pääsee itse kuntoilemaan

Vierailija
27/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lämpimästi suositella pussikeittodieettiä esim nutriletteja. Noitahan käytetään jopa 10-16 viikkoa sairaaloiden laihdutusryhmissäx Itse vedin noita pari kuukautta ja paino tippu vajaa 20kg, sen jälkeen tiputin ruokavaliolla vielä n 10kg. vielä olisi matkaa jäljellä normaalipainoon, mutta nyt olen tyytynyt tasapainottelemaan tässä painossa, katsotaan vedänkö kohta uuden satsin noita keittoja että saan loput rutistettua pois.
Tsemppiä!

Vierailija
28/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oon viikon ollu ja tosiaan ensin ajattelin et se perus maitorahkAsta saatu proteiini riittää jos syö kerran viikossa kalaa ja kanaa, mutta tästä keskustelusta viisastuneena lisään päivään pikkasen pähkinöitä ja annoksen kalaa tai kanaa. Jes näillä mennään ☺ ja muistan annos koon! Kiitos kun osallistutte keskusteluun

Vierailija
29/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:55"]Voin lämpimästi suositella pussikeittodieettiä esim nutriletteja. Noitahan käytetään jopa 10-16 viikkoa sairaaloiden laihdutusryhmissäx Itse vedin noita pari kuukautta ja paino tippu vajaa 20kg, sen jälkeen tiputin ruokavaliolla vielä n 10kg. vielä olisi matkaa jäljellä normaalipainoon, mutta nyt olen tyytynyt tasapainottelemaan tässä painossa, katsotaan vedänkö kohta uuden satsin noita keittoja että saan loput rutistettua pois.
Tsemppiä!
[/quote]

En itse kannustais noihin oikotie laihdutuksiin. Paras tapa laihtua on hitaasti ja turvallisesti. Ruokavalio muutoksia niin ei heti laihtumisen jälkeen lihoaisi takasin

Vierailija
30/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu noin. Hyvä että sulla on nyt motivaatiota, mutta nälkäkuurilla ei kukaan pysty olemaan pitkään. Paras olisi jos söisit samaa ruokaa lapsesi kanssa , ihan tavallista kotiruokaa pieniä annoksia, aina puolet lautasesta salaattia.

Liity vaikka kiloklubiin. Jos todella aiot laihtua, tarvitset siihen apua. omin avuin et ole aiemminkaan onnitunut, mikä nyt olisi toisin. Tiedän mistä puhun. Nöyryys, ohjeiden vastaanotto ja noudattaminen ja pitkäjänteinen helposti arjessa ylläpidettävä ruokavalio tuovat tuloksia. Sinun pitää laihtua ainakin 60 kiloa, joten voisit hakea apua julkisen terveydenhuollon kautta ammattilaisiltakin. 

Olen 4 vuodessa laihduttanut 43 kiloa ja olen nyt jo vuoden ollut tavoitepainossani (nyt BMI on 26 ). Söin kiloklubin ohjeiden mukaan ja tein ruuat aina lapsille myös samalla kuin omani , ei siis mitään laihdutusruokia. Einekset jätimme kokonaan pois , samoin jokapäiväiset karkit ja jätskit. Sipsejä meillä ei ole ollut vuosiin. Kuitenkin leivomme pari kertaa kuussa ja kerran viikossa on herkkupäivä.

Kiloklubin lisäksi apuna oli tk-lääkäri, ravitsemusterapeutti ja nuorten naisten painonhallintaryhmä terveyskeskuksessa. Lisäksi kävin psyk.hoitajan kanssa keskustelemassa 4 kertaa kehonkuvasta ja lapsuudenajan traumojen käsittelystä.

Liikunnan lisäämisen aloitin vasta kun paino oli jo tippunut miltei 20kg ja olin saanut ruokavalion sujumaan ilman ponnistelua. Nykyään lenkkeilen ja käyn lasten kanssa uimassa.

Hae apua projektiisi !

Vierailija
31/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmalli käyttöön. Googleta vaikka Jutan superdieetti ohje ja katso siitä annoskokoa. En kuitenkaan sanois et se on täydellinen ohje mutta siitä voi ottaa suuntaa antavan mallin :)

Vierailija
32/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvä fiilis muuten nyt ku on viikon jaksanu olla siivommin ja nälkä ei oo tosiaan vaivannut, oon sitte popsinu porkkanan tai muuta jos on hiukonu

Vierailija
33/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista syödä 5 kertaa päivässä vähintään 4 tunnin välein. Täydellä massulla ei tule niin kovia mielitekoja

Vierailija
34/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemii, mut muista et muutoksen pitää olla pysyvä! et voi enää koskaan palata entiseen elämätapaasi, ellet halua taas lihoa. Jatka siis samaan malliin!

Vierailija
35/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä noin radikaali muutos? Eihän me laihatkaan noin aneemisesti syödä. Sulla on koko konaisuus hukassa. Mitä syöt ja miten paljon? Milloin? Ja jossun kroppa on tottunut sokeri/suola/alkoholi möttöön niin ethän sä JAKSA tolla marsuruokavaliolla mitään. Muutos entiseen on niin radikaali. Opettele syömään, juomaan ja kieltäytymään. Eihän sulla ole edes kuntoa liikkua! Haloo!!! 

Vierailija
36/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:05"]tosi hyvä fiilis muuten nyt ku on viikon jaksanu olla siivommin ja nälkä ei oo tosiaan vaivannut, oon sitte popsinu porkkanan tai muuta jos on hiukonu
[/quote]

Eikö oo muuten ihan eri fiilis syödä itselleen maha täyteen hyvää ja terveellistä ruokaa kuin vertais vaikka pitsaan? :) Mulla on itsellä crohnin tauti niin oon siihen huomannu paljon helpotusta kun ei tosiaan sitä rasvaa kokoaika syö

Vierailija
37/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista juoda paljon vettä. Vähintään 3litraa päivässä. Tsemii

Vierailija
38/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana, unohda tuo syömistyyli. Katso jostain vaikka esimerkki ruokia jotka on vähäkalorisia. Lisää proteiinia ja syö usein. Äläkä tee samaa virhettä mitä minä, alota liian kovin ja sit ravaa päivittäin vaa'alla itkemässä kun mitään ei tapahdu. Pieniä muutoksia. Piilota vaikka vaaka ja ota punnituspäivä vaikka kerran kuussa. Kuuntele kroppaa ja peili on paras mittari tuloksista :)

Vierailija
39/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vinkki. Elämäntapa remontti. Mä ite hurahdin laihdutukseen kans kun tajusin että se voi olla helppoa. Ei tarvii tapahtua heti just nyt. Eikä tosiaan tarvii nälkää nähdä. Mä ennen söin illalla aina hirveet määrät ruokaa kun muksut meni nukkumaan. En muka kerinny syödä kahen lapsen kanssa :D Aluks tuntu ihan karmeelta syödä 5 kertaa päivässä, tuntu et kokoaika oli ruoka aika. Mutta se olikin kiinni siitä mitä mä söin. Kokeilin kaikkii mahollisii nutrilett juttuja mut ne loppu aina siihen kun halus _syödä_ :D ja kokeilin myös hirveitä nälkäkuureja. Jotka loppu älyttömään ahmimiseen. Keskity hyvään ja ravitsevaan ruokaan :)

Vierailija
40/53 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen käymistä jonkun ammattilaisen juttusilla. Tarkoitus on oikaista ruokavalio loppuelämäksi. Missään tapauksessa ei kannata ruveta nälkäkuurille. Mulla oli jossain vaiheessa käytössä älypuhelinsovellus laihdutuksen apuna. En nyt muista sen nimeä, mutta se on ilmainen. Siihen syötetään lähtöpaino ja tavoitepaino sekä aika, missä laihtumisen toivotaan tapahtuvan. Sovellus laskee päivittäisen kalorimääräsi. Jos se on liian alhainen, sovellus ilmoittaa sen. Sitten päivittäin lisätään erilaisia syömiäsi ruokia listaan ja näet montako kaloria voit vielä nauttia päivän aikana. Sovellukseen syötetään myös kaikki liikunta, mitä harrastat päivän aikana. Tosi hyvin tulee näkyväksi liikunnan merkitys laitumisessa. Tulee myös hyvin tietoiseksi eri ruoka-aineiden kalorimääristä. Pian ei enää tee mieli syödä maustettua tavallista jugurttia, vaan tulee vaihdettua rasvattomaan, kun silloin saa syödä enemmän.

Itse en jatkanut kuuriani loppuun, mutta sovelluksen käyttö opetti minua syömään järkevämmin.

Nyt olen taas laihiksella, mutta ihan omin avuin. Mun metodina on tehdä juuri päinvastoin kuin miten kiloni sain. Lihoin liikunnan vähennyttyä ja herkuttelun lisäännyttyä. Nyt en syö ollenkaan herkkuja. Syön vain normaaliruokaa aina mahan täyteen (en toki ahtamalla). Lisäksi liikun paljon. Käyn jumpissa ja kävelyillä. Pyöräilen autoilun sijaan, kun voin. Kävelen portaat hissin sijaan jne. Nyt on lähtenyt kilo viikossa. Tavoitteena saada läskiä pois lanteilta heinäkuun etelänmatkaa varten. Minua auttaa motivoinnissa, kun kuvittelen itseni kävelemässä rannalla liehuhelmainen kesämekko päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi