Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
21.05.2015 |

Pahoittelen jo nyt kappalejakojen mahdollista puuttumista, en tiedä toimiiko mobiili vieläkään.

Viitisen vuotta sitten lukioikäisenä laihdutin nopeasti ja kuihduttamalla ylipainoni pois. Sen jälkeen paino on sahaillut eestaas viiden kilon sisällä. Mitat nyt 168/71, alimmillaan 168/62. Siinä pohjustus.

Tuntuu, että mitä terveellisemmin syön ja mitä enemmän liikun, sitä enemmän paino vain jumittaa - tai jopa nousee. Tänäänkin paino oli jo 71, mikä on melkein KYMMENEN KILOA vuodentakaiseen painoon. Kuitenkin viime vuoteen verrattuna liikun paljon enemmän ja syön järkevämmin sekä terveellisemmin.

Nyt olen pyöräillyt kouluun ja töihin jo kolme viikkoa, eli hyötyliikuntaa tulee roimasti. Paino nousee. Vähennän herkuttelua. Paino nousee. Edes ympärysmitat eivät pienene, eli kyseessä ei ole "lihasten kasvu" tai muunlainen kiinteytyminen.

Turhauttaa ihan kamalasti, kun koen tekeväni töitä ja syöväni hyvin, silti innoissani puntarille kavutessani palkinto on +2kg viime kertaan.

Pyöräilyn lisäksi käyn pari kertaa viikossa jumpalla ja kerran-pari kuntosalilla.

Tässä vielä ruokapäiväkirja eiliseltä.

Klo 5.30 Aamupalaksi kaurapuuroa (1dl hiutaleita), margariinista voisilmä. Kourallinen pistaasipähkinöitä.

Klo 11 Työpaikkalounas, eli kaksi kasvispihviä, kauhallinen riisiä, kauhallinen kasviksia, pieni lautasellinen salaattia, sämpylä Floralla

Klo 14 Ananaspurkki

Klo 17 Tofua, wokkivihanneksia ja hapanimeläkastiketta nuudeleilla

Klo 18 Jäätelö (turha, mutta hölmönä ajattelin että olen ansainnut tämän kun olen jo monta viikkoa syönyt niin terveellisesti...)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä sen verran, että olen joskus syönyt niin täydellisen päin peetä, että tiedän kyllä hyvän ja huonon syömisen eron... Herkuttelu on täysin normaalin rajoissa nykyään, eikä tarkoituksena olekaan siitä täysin luopua.

Olen myös kokeillut sitä, että lopettaisin kokonaan stressaamisen ja laskemisen, antaisin kehon nollaantua ja aloittaisin alusta. Tuloksena on joko painonnousu tai jumitus, eikä 'laihdutukseen' siirryttäessä paino laske ollenkaan. Tuntuu, että laihtuminen on yksinkertaisesti mahdotonta.

Vierailija
42/43 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18/18 on Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:25"]

Kiitos paljon kaikista vastauksista! Kasvissyöjä tosiaan olen. Proteiininsaanti oli kauan hakoteillä, mutta varsinkin viimeisen vajaan vuoden ajan olen kiinnittänyt sen saantiin ylimääräistä huomiota. Rasvan vähyyttä on moni sanonut, ja sen takia otinkin pähkinöitä ruokavaliooni. Syön niitä kohtuudella koska olen tuskallisen tietoinen järkyttävän suuresta kaloripitoisuudesta... Margariinista saa voisilmän laittamalla sen puuron keskelle, pahoitteluni typerästä sanavalinnasta:D Annoskoko on normaali, ruoan punnitsemisen olen lopettanut koska se meni pakkomielteiseksi. Mutta siis samankokoisia annoksia kuin hoikemmilla työ- tai koulukavereillani. Osapaasto kuulostaa muuten hyvältä, mutta en mitenkään jaksaisi raskasta työtä ilman aamupalaa. Puoli kuudelta syödyn kaurapuuron ja pähkinöidenkin jälkeen on nälkä jo ennen yhdeksää... Ajattelin pyytää, josko pääsisin verikokeisiin, ihan vaan jotta mahdollinen "oikea" vaiva saataisiin suljettua pois. Ap

[/quote]

Margariini muuttuu voiksi, kun sen laittaa puuron keskelle :D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän